Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mies vain katoaa elämästä?

Kummastunut ja surullinen
10.11.2020 |

Yritän ymmärtää tilannetta, mut en vain itsekseni saa ajatuksiani sille mallille, että pystyisin ymmärtämään. Saisiko teistä ihanista ajatustukea?! Olemme olleet miesystäväni kanssa yhdessä jo kohta 3v, asumme erillämme, naapurikunnissa, en tiedä, onko tämä parisuhde vai tapailua edelleen, ainakin miehen mukaan olen hänen elämänsä rakkaus. Minulla oli kriisitilanne oman teinini kanssa reilu viikko sitten sunnuntai-iltana ja poika sitten lähti ovet paukkuen talosta ulos ja tietysti hätäännyin hetken päästä ja lähdin etsimään poikaa. En löytänyt ja pyysin miesystävääni avuksi. Tiedän, kello oli jo yli yhdeksän illalla, mutta minulla oli kova huoli pojasta, joka on sulkeutunut ja mietin vain, mitä hän saattaa keksiä, ilman kännykkää ja avaimia, ulkona jo kylmä jne.
Miesystäväni sanoi, ettei voi tulla auttamaan, koska hänen 11-vuotias poikansa jää muuten yksin. Kysyin, eikö poika todella pärjää n. 10-15 min itsekseen sängyssä, jos hän auttaisi minua edes hetken, asuvat kuitenkin parin kilometrin päässä vain. Tästä mies raivostui, löi luurin korvaani, käyttäydyin kuulema törkeällä tavalla häntä kohtaan ja sen jälkeen ei ole hänestä kuulunut.
Mitä ihmettä, enkö vain tajua, missä toimin väärin?!? Sen ainakin tiedän, etten ikinä olisi itse voinut jättää häntä yksin pulaan, iso huoli niskassa. En ymmärrä, miten tuollaisesta kysymyksestä voi kukaan suuttua tai vain kadota olemasta. Ei edes viestiä, löytyikö poika tai miten minä voin.
Minulle tämä oli niin iso välinpitämättömyyden osoitus, etten voisi uskoa hänen seisovan minun tukenaan missään koskaan. On hän kyllä ennenkin jättänyt minut selviytymään yksin ja minä olen kuulema perseilijä, kun on huolia tai muuten mieli maassa, vaikka en sanoisi sanaakaan..

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein mies teki, alakouluikäistä lasta ei voi noin vain jättää yöksi "vartiksi" eli luultavasti koko yön etsintöihin, varsinkin kun ovesta ulos lähtenyt teinisi on jo sen verran iso, että osaa varmasti ihan itse tulla soittamaan ovikelloa jos huvittaa.

En minäkään tuollaisen kohtuuttomia vaativan kiukkupussin kanssa jaksaisi kovin kauaa, oma koululainen on ihan varmasti tärkeämpi kuin eri osoitteessa asuvan naisystävän teinin tavanomainen möksähdys olisi.

11 v. pärjää aivan hyvin ja voi tarvittaessa soittaa isälleen

Vierailija
22/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on näköjään kummallakin vähän liikaa ongelmia erikseen ja vielä eksponentiaalisesti enemmän yhdessä. Itse päätät mitä teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies joka jätti naisystävän koska kissani joutui olemaan liikaa yksin kotona, kun piti minun aina olla siellä naisen luona.

Vierailija
24/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia ne isimiehet on. Jättäkää suosiolla rauhaan ja lellimään omia lapsiaan. Ei niistä parisuhteeseen ole.

Nimim. Kokemus useammasta

Vierailija
25/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sun teini pärjää paremmin yksin kuin miehen 11v lapsi.. Ihme kommenttia tulee vastaajilta.

Vierailija
26/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kuulostatte kyllä vähän epätasapainoisilta. Kerrankos nyt teini häipyy ovet paukkuen, ja tuskin seisoskelee missään "löydettävänä" jos haluaa olla hetken omissa oloissaan. Ja 11-vuotias pärjää hyvin vaikka sen yönkin, vaikkei se nyt ehkä optimaalista olekaan. Ja 10-15 minuuttia kestäisi jo paikalle saapuminen, onko nyt pikkuisen alakanttiin arvioitu tuo aika. 

Olette toisenne ansainneet, mutta lapsia käy sääliksi.

Vierailija
27/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miesystäväni sanoi, ettei voi tulla auttamaan, koska hänen 11-vuotias poikansa jää muuten yksin. Kysyin, eikö poika todella pärjää n. 10-15 min itsekseen sängyssä, jos hän auttaisi minua edes hetken, asuvat kuitenkin parin kilometrin päässä vain."

10-15 min on matka-aika kaupungissa yhteen suuntaan 2 km. Eli vähintään 20 min matkoihin sinne ja takaisin ja siis mikä se avun tarve on, mies käy vaan näyttäytymässä ja lähtee kotiin? Ennustan että todellinen ajankulu olisi ollut ainakin tunnin. En kyllä tiedä miksei mies olisi voinut ottaa omaa lastansa mukaan?

Vierailija
28/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat niin paljon ja sekavasti esim. Asutte naapurikunnissa, mutta kuitenkin parin kilometrin päässä toisistanne.

Vierailija
29/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankos tämä sinun itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä poikasi oli poissa kotoa?

Vierailija
30/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miesystäväni sanoi, ettei voi tulla auttamaan, koska hänen 11-vuotias poikansa jää muuten yksin. Kysyin, eikö poika todella pärjää n. 10-15 min itsekseen sängyssä, jos hän auttaisi minua edes hetken, asuvat kuitenkin parin kilometrin päässä vain."

10-15 min on matka-aika kaupungissa yhteen suuntaan 2 km. Eli vähintään 20 min matkoihin sinne ja takaisin ja siis mikä se avun tarve on, mies käy vaan näyttäytymässä ja lähtee kotiin? Ennustan että todellinen ajankulu olisi ollut ainakin tunnin. En kyllä tiedä miksei mies olisi voinut ottaa omaa lastansa mukaan?

Kello 21 su iltana ja ma kouluun. No mietipä sitä.

Vierailija
31/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin naiseni, koska hän ei huomioinut minua lainkaan. Asumme eri osoitteissa ja joka kerta kun menen hänen luokeen tuon mukana suklaapatukan, mutta hän ei koskaan tuonut minulle suklaapatukkaa tai ylipäätään yhtään mitään vaan nuukaili kaikessa. Luonani hän kuitenkin keitti kahvit ja tyhjensi ruokakaappiani kyselemättä lupaa ikään kuin olisimme jo naimisissa yhteistaloudessa. Annoin tämän jatkua aikani, mutta nyt nostin kissan pöydälle eilisessä puhelinkeskustelussa ja haukuin hänet pihiksi hyväksikäyttäjäksi. 

M38

Vierailija
32/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat niin paljon ja sekavasti esim. Asutte naapurikunnissa, mutta kuitenkin parin kilometrin päässä toisistanne.

Koska raja menee juuri tuossa muutaman sadan metrin päässä. Mutta miehelle tämä naapurikunnissa asuminen on kynnyskysymys kaikkeen yhteiseen mm. tulevaisuudessa ja toisaalta varmasti onkin, yhteenmuuton myötä koulut vaihtuisi jne.

Matka-aikaa menee pari minuuttia, asumme maaseudulla pikkukylässä. Minun teinini on 13v ja hänen poikansa 11v. 

Haluaisin ymmärtää, mitä pahaa pyynössäni oli, en sitä ymmärrä vieläkään. Ja toisaalta tuo, että hän katoaa taas elämästäni on minusta aina yhtä raskasta.

Vierailija
33/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauankos tämä sinun itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä poikasi oli poissa kotoa?

Tavoitin tämän  13-vuotiaan pikkutien reunasta kävelemästä ja pyysin kotiin, muuten joudun soittamaan poliisit, on kylmä yö ja asiat selviää puhumalla. Mielummin tuo viranomaisille itse huoleni esiin ja pyydän apua kuin odotan, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen pakkasessa puolipukeisena kulkevasta pojasta.

Vierailija
34/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies joka jätti naisystävän koska kissani joutui olemaan liikaa yksin kotona, kun piti minun aina olla siellä naisen luona.

Hyvähyvä🤗 Minä jätin miehen tuon saman asian takia. Kissa on tärkeämpi. Sitä paitsi kissani ei kisko kaljaa 24/7, ei hauku mua läskiksi, eikä moiti ruokiani. On aina vastassa eteisessä kun tulen töistä, joten päätös oli helppo....

Vierailija
35/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu parin kilometrin päässä naapurikunnassa?

Vierailija
36/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. En ymmärrä, mitä ihmeellistä siinä on. Naapurikunnassa asuu kotikuntansa laitamilla ja sattuu nyt vaan olemaan välimatkaa pari kilometriä välillämme. Toisinaan ne kuntien rajat ja asutus menee voin noin. Mutta hyvä syy se ainakin on miehelle ollut jo kauan, ettei mikään tunnu olevan mahdollista, kun eri kunnissakin asutaan.

Vierailija
37/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ihme tässä nyt on kummallista?

Ohis

Vierailija
38/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ihme tässä nyt on kummallista?

Ohis

Se että asia ylipäätään mainitaan aloitusviestissä.

Vierailija
39/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se että kysyt retorisesti eikö lapsi voi olla hetken yksin on tuossa tilanteessa miehen arvion ylikävelyä, hänhän jo sanoi että ei voi tai ei halua jättää yksin. Ehkä hänen(kään) lapsensa ei ole kovin itsenäinen. Ehkä muutenkin arvostelet hänen kasvatustapaansa. Ihmiset on aina herkkiä mitä tulee heidän tapaansa kasvattaa lapsiaan.

Omakin suhtautumisesi on aika samanlaista. Jos lapsesi haluaa hetken vetää henkeä itsekseen ulkona niin anna mennä. Hittoako tuota perässä juoksee. Routa porsaan kotiin ajaa.

Mies ei osaa kyllä ilmaista itseään kovin hyvin, mutta muuten vaikutatte että olette kuin kaksi marjaa.

Vierailija
40/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelen, että poikasi löytyi, koska muuten kirjoittaisit tänne ihan eri aiheesta.

Täällä palstalla oli jokin aika sitten aloitus miehestä, joka jätti Whatsappilla. Kun nainen ei vastannut mitään, mies raivostui. Olisi tietysti kaivannut kyyneleitä ja takaisin anelua. Minusta nainen toimi tosi hyvin. Jos ei miehellä ole munaa jättää kasvotusten, ei sellaiseen tarvitse vaivata enää edes yhtä Whatsapp-viestiä.

Kuten jo kuvasit, tiedät itsekin että tämä miesystäväsi on aivan liian itsekeskseinen kumppaniksesi. Jos palaatte yhteen voit olla varma että vielä olet vastaavassa tilanteessa anelemassa apua johonkin kriisiin miehen kiukutellessa ja syyttäessä sinua milloin mistäkin. 

Lakkaa laittamasta viestejä. Pyyhi hänet elämästäsi. Olet ansainnut parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi