Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mies vain katoaa elämästä?

Kummastunut ja surullinen
10.11.2020 |

Yritän ymmärtää tilannetta, mut en vain itsekseni saa ajatuksiani sille mallille, että pystyisin ymmärtämään. Saisiko teistä ihanista ajatustukea?! Olemme olleet miesystäväni kanssa yhdessä jo kohta 3v, asumme erillämme, naapurikunnissa, en tiedä, onko tämä parisuhde vai tapailua edelleen, ainakin miehen mukaan olen hänen elämänsä rakkaus. Minulla oli kriisitilanne oman teinini kanssa reilu viikko sitten sunnuntai-iltana ja poika sitten lähti ovet paukkuen talosta ulos ja tietysti hätäännyin hetken päästä ja lähdin etsimään poikaa. En löytänyt ja pyysin miesystävääni avuksi. Tiedän, kello oli jo yli yhdeksän illalla, mutta minulla oli kova huoli pojasta, joka on sulkeutunut ja mietin vain, mitä hän saattaa keksiä, ilman kännykkää ja avaimia, ulkona jo kylmä jne.
Miesystäväni sanoi, ettei voi tulla auttamaan, koska hänen 11-vuotias poikansa jää muuten yksin. Kysyin, eikö poika todella pärjää n. 10-15 min itsekseen sängyssä, jos hän auttaisi minua edes hetken, asuvat kuitenkin parin kilometrin päässä vain. Tästä mies raivostui, löi luurin korvaani, käyttäydyin kuulema törkeällä tavalla häntä kohtaan ja sen jälkeen ei ole hänestä kuulunut.
Mitä ihmettä, enkö vain tajua, missä toimin väärin?!? Sen ainakin tiedän, etten ikinä olisi itse voinut jättää häntä yksin pulaan, iso huoli niskassa. En ymmärrä, miten tuollaisesta kysymyksestä voi kukaan suuttua tai vain kadota olemasta. Ei edes viestiä, löytyikö poika tai miten minä voin.
Minulle tämä oli niin iso välinpitämättömyyden osoitus, etten voisi uskoa hänen seisovan minun tukenaan missään koskaan. On hän kyllä ennenkin jättänyt minut selviytymään yksin ja minä olen kuulema perseilijä, kun on huolia tai muuten mieli maassa, vaikka en sanoisi sanaakaan..

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen reaktio kuulostaa aika äärimmäiseltä. Voiko olla mahdollista että hänellä on ollut muita stressinlähteitä ja kuormitusta päällä, ja siks ylireagoinut sinun pyyntöösi?

Vierailija
2/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaako mies tuollaisia hijaisuusmökötyskausia kun olette jostain eri mieltä?

Minusta tuollainen totaalinen mykkäkoulu on aika vahingollinen piirre ihmisessä. Jos katkaisee yhteydet kokonaan, sillä ei anna edes mahdollisuutta selvittää välejä. Mikäli hän on harrastanut tuollaista useasti ennenkin, sinuna miettisin, jaksaisinko moista. (Kokemusta on.)

Oletko sinä ottanut häneen yhteyttä, miten hän reagoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi viimeinen virke paljastaa eniten.

Älä ota itseesi. Miehellä on vakavia ongelmia itsensä kanssa.

Vierailija
4/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ei osaa hallita vaikeuksia. Etsi parempi. Hänellä pitää olla vain onnea aina.

Vierailija
5/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastaako mies tuollaisia hijaisuusmökötyskausia kun olette jostain eri mieltä?

Minusta tuollainen totaalinen mykkäkoulu on aika vahingollinen piirre ihmisessä. Jos katkaisee yhteydet kokonaan, sillä ei anna edes mahdollisuutta selvittää välejä. Mikäli hän on harrastanut tuollaista useasti ennenkin, sinuna miettisin, jaksaisinko moista. (Kokemusta on.)

On hän melko usein kimpaantunut jostakin ja lähtenyt pois. Voi olla useita päiviä, ettei kuulu mitään, josku viikkokin. On se raskasta! Milloin lähtee yhteiseltä lomalta kesken yötä pois tai minun luotani, kun suuttui, että juuri tälle minun pojalle tuli kaveri käymään, jota ei ollut vuosiin nähnyt ja hänen poikansa jäi jotenki syrjään. Lähtivät silloin vielä myöhään illalla kotiinsa. Tuntuu, ettei kestä sanaakaan, jos se liittyy hänen poikaansa. Muutenkin kohtelee lastaan kuin tarhaikäistä, poika saa kaiken, mitä vain keksii pyytää ja tietenkin heti. Poika on aivan pilalle passattu ja ei mitään omia valmiuksia edes itse ottaa jääkaapista välipalaa koulun jälkeen, ei voidella leipää, ei omatoimisesti tehdä läksyjä jne. 

Vierailija
6/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin tasapainoisemman miehen. Ei kunnioita sinua pätkääkään.

Vierailija
7/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

viuhahhahhahtaja

Vierailija
8/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestin, että ilmeisesti käänsi selkänsä taas ja käveli elämästäni pois, mutta ei vastaa mitään. Tekisi mieli sanoa, ettei ole takaisin enää tulemista.

Vierailija
9/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se 10-15 minuuttia olisi sen miehen apua riittänyt? Luultavasti koko yön etsintä olisi ollut edessä.

Vaivaatko useinkin yksinhuoltajamiestä välittämättä hänen ja poikansa suhteesta? Olisi mielenkiintoista kuulla miehen versio.

Vierailija
10/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kunnioitakaan, koska haistattelee niin usein. Hän voi kuulema haistatella kenelle haluaa ja olen sen kuulema joka kerta myös ansainnut. Yleensä kimpaantuu myös siitä, jos rohkenen puhua meistä ja meidän tulevaisuudesta.

Vierailija
11/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet miehellä, joka ei auta tai tue edes hädän hetkellä?

Vierailija
12/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hän melko usein kimpaantunut jostakin ja lähtenyt pois. Voi olla useita päiviä, ettei kuulu mitään, josku viikkokin. On se raskasta! Milloin lähtee yhteiseltä lomalta kesken yötä pois tai minun luotani, kun suuttui, että juuri tälle minun pojalle tuli kaveri käymään, jota ei ollut vuosiin nähnyt ja hänen poikansa jäi jotenki syrjään. Lähtivät silloin vielä myöhään illalla kotiinsa. Tuntuu, ettei kestä sanaakaan, jos se liittyy hänen poikaansa. Muutenkin kohtelee lastaan kuin tarhaikäistä, poika saa kaiken, mitä vain keksii pyytää ja tietenkin heti. Poika on aivan pilalle passattu ja ei mitään omia valmiuksia edes itse ottaa jääkaapista välipalaa koulun jälkeen, ei voidella leipää, ei omatoimisesti tehdä läksyjä jne. 

Ei oikein hyvältä vaikuta. Onko sinun hyvä olla tuollaisessa suhteessa?

Vierailija
13/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi sitten aika vaihtaa miestä. Mitä sinä tuollaisella lapamadolla teet? Hän ei näe sinua omassa tulevaisuudessaan, eikä halua auttaa edes hädän hetkellä. Lisäksi on muutenkin rasittava mykkäkouluineen.

Vierailija
14/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa keskenkasvuiselta mieheltä, jos tuollaisesta vetää herneet nenään.  Onko kenties perheen ainut lapsi eli onko hänellä siskoja tai veljiä?  Itse saan naiseni puolelta kuunnella aivan eri luokan pyyntöjä ja välillä räyhäämistä ja kestän sen. Välillä meillä on koviakin sanallisia yhteenottoja, mut niistä aina selvitään. Jokin silti motivoi jatkamaan yhdessä.

M41

Vierailija
15/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan älytöntä että edes pidät häntä enää miesystävänäsi. Meillä lähdettiin illalla koko perheen (alakouluikäiset vaatteet takaisin päälle) voimin naapurinlastakin etsimään! Saati kumppanin lasta. Mikään syy ei olisi tuohon tarpeeksi hyvä enää selitykseksi. Oma mieheni on sentään pettänytkin kriisitilanteessa, mutta en voi edes kuvitella että jättäisi yksin kun on hätä, saati oman lapsen kanssa!

Vierailija
16/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin että mies alkaa kyllästyä näihin sinun ja poikasi "erikoistilanteisiin". Varsinkin kun oma poikakin jo kyselee että kumpi heistä on miehelle tärkeämpi, tyttökaverin vai oma poika. Siellä voi miehellä olla kotona aika herkkä tilanne näissä merkeissä. Nuoret ei edes välttämättä ole kavereita keskenään.

Koittakaa klaarata omien lastenne kanssa ja olkaa yhdessä sitten jos niiltä aikaa jää. Kohta helpottaa (n. 7 vuoden päästä).

Vierailija
17/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kunnioitakaan, koska haistattelee niin usein. Hän voi kuulema haistatella kenelle haluaa ja olen sen kuulema joka kerta myös ansainnut. Yleensä kimpaantuu myös siitä, jos rohkenen puhua meistä ja meidän tulevaisuudesta.

Voisitko kertoa, mitä saat itsellesi epäterveestä suhteesta?

Vierailija
18/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein mies teki, alakouluikäistä lasta ei voi noin vain jättää yöksi "vartiksi" eli luultavasti koko yön etsintöihin, varsinkin kun ovesta ulos lähtenyt teinisi on jo sen verran iso, että osaa varmasti ihan itse tulla soittamaan ovikelloa jos huvittaa.

En minäkään tuollaisen kohtuuttomia vaativan kiukkupussin kanssa jaksaisi kovin kauaa, oma koululainen on ihan varmasti tärkeämpi kuin eri osoitteessa asuvan naisystävän teinin tavanomainen möksähdys olisi.

Vierailija
19/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et ole tuollaista miestä jättänyt jo aikaa sitten?

Vierailija
20/40 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf, wtf ja wtf.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi