G: Lähtisikö miehesi illalla vai aamulla?
Miehellä ja minulla pieniä mielipide-eroja, ja haluasinkin tietää miten muualla toimitaan!
Meillä tilanne se, että mies on reissuhommissa viikot, on viikonloput kotona. Reissupaikkakunnalla yöpyy rauhassa omassa yksiössä. Minä olen sitä mieltä, ja vastaavassa tilanteessa niin tehnyt, että lähden ajamaan sinä aamuna kun pitää olla jossain,eli olen mahdollisimman pitkään kotona perheen luona. Mies lähtee mielummin edellisenä iltana.
Eli siis jos miehesi täytyy olla maanantai aamuna klo 8 jossain, jonne ajaa teiltä 4 tuntia, lähtisikö hän sinne edellisenä iltana vai sinä aamuna? Paikassa voi mukavasti yöpyä.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 11:43"]
En edes ajattelisi, että mies lähtisi aamuyöllä ajelemaan, eikä hän ajattelisi itsekään. Ei kai kukaan voi olla niin kiinni toisessa ihmisessä, että pitää koko ajan roikkua viimeiseen minuuttiin saakka toisen hihassa? Mitä pelkäät ap?
[/quote]
hahaa, todella avpalstaa! En roiku hihassa, en pelkää mitään. Jos mies on viikon poissa, kerkeisi hän tehdä samat hommat silloin viikolla, mitä väliä yhdestä yöstä siinä kohdalla... Tosi kiinni olen toisessa ihmisessä, joka on reissutöissä pois kotoa viikot :D jos olisin, oltais lasten kanssa miehen työpaikkakunnalla vahtimassa, eikös? Ap
Minullekaan ei tuota ongelmaa neljän tunnin ajomatka ilman pysähdyksiä. Mutta se tuottaisi että joudun heräämään mahdollisesti muutaman tunnin yöunien jälkeen kolmelta yöllä, ja tekemään vielä täyden työpäivän ajomatkan päälle. Todellakin lähtisin illasta ja niin luultavasti miehenikin.
Aamulla lähtee mies ajelemaan kolmen tunnin matkaa. Ei halua reissukämpässä nukkua yhtään enempää kuin on pakko.
Ihan rehellisesti en ole edes koskaan ajatellut, että jo illallakin voisi lähteä ajamaan. Onkohan mieskään.
On aika perhekeskeinen ja viikko erossa perheestä on sille raskasta.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:10"]
Aamulla lähtee mies ajelemaan kolmen tunnin matkaa. Ei halua reissukämpässä nukkua yhtään enempää kuin on pakko.
Ihan rehellisesti en ole edes koskaan ajatellut, että jo illallakin voisi lähteä ajamaan. Onkohan mieskään.
On aika perhekeskeinen ja viikko erossa perheestä on sille raskasta.
[/quote]
Ehkä pari-kolmekymppisenä tuollaista vielä jaksaa, mutta nelikymppisenä ei pysty enää kynttilää polttamaan molemmista päistä, se voi kostautua sitten aika rajusti :(
Vähän vastaavassa tilanteessa olleena lähdin aamulla, mut matka kesti vain noin 3h ja työt alkoi ysiltä ja oli kesä.
mut nyt varmaan lähtisin illalla, kun muu perhe menee nukkumaan.
Minullekaan 4 tunnin ajomatka ei ole pitkä, en tarvitse taukoja. Mutta en sen jälkeen voisi tehdä 8 tunnin työpäivää virkeänä! Eli lähtisin illalla.
Sillä on joku toinen nainen siellä oottamassa. Ja miehellä on kiire sen luokse. Jätä se heti!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:26"]
Ja itse vahtisin koko päivän kelloa jos illalla lähtisin. Näin tuli tehtyä armeija-aikana, ei se viimeinen vapaapäivä ollut erityisen rentouttava.
[/quote]
Minä taas vahtisin joka tapauksessa kelloa viimeistään iltapäivällä, että kuinka pian on mentävä nukkumaan että jaksaisi herätä aamuyöstä. Ja iltavirkkuna stressaisin nukahtamista luultavasti niin pahasti, etten kumminkaan saisi unta ajoissa. Eli mieluummin lähtisin itse ajamaan illalla, siinä kahdeksan-yhdeksän aikaan. Ei yhdet lyhyet yöunet niin paha ole, kunhan lyhentää omaan rytmiin sopivammasta päästä.
Minä lähtisin ainakin illalla, ajatus siitä että pitäisi ensin nousta kolmelta, ajaa neljä tuntia, ja tehdä sen jälkeen pirteänä 8 tunnin työpäivä, niin ei ikinä. Mies todennäköisesti lähtisi aamulla vasta ajamaan, mutta yrittäisi kyllä suostutella häntä lähtemään aiemmin, koska pelkäisi että nukahtaa rattiin. Itse asiassa tällä hetkellä hän tekee juurikin reissutyötä ja lähtee kotoa viiden maissa maanantaiaamuisin, mutta kulkee reissut lentäen joten voi nuokkua sitten koneessa.
Ymmärrän kyllä ap:n näkemyksen tuosta, että sunnuntai-ilta menee pilalle, mutta itse tekisin kuitenkin noin. Stressaavaa toki joka tapauksessa.
En edes ajattelisi, että mies lähtisi aamuyöllä ajelemaan, eikä hän ajattelisi itsekään. Ei kai kukaan voi olla niin kiinni toisessa ihmisessä, että pitää koko ajan roikkua viimeiseen minuuttiin saakka toisen hihassa? Mitä pelkäät ap?