Lapsen pituuskasvu
Paljonkohan tyttö vielä kasvaa? Täyttää toukokuun lopussa 12, ihan täysi laspi vielä, ei kuukautisia, eikä muotoja.
Kommentit (9)
Olin minäkin täysin lapsi tuon ikäisenä. Näytin lapselta, en meikannut, leikin pehmoleluilla, eikä pojat tai pukeutuminen kiinnostaneet. Pituutta taisi olla jotakin samaa luokkaa kuin lapsellasi. 153cm minusta tuli, enkä itsekään muista että mitään kasvunpyrähdystä olisi ollut.
On nyt luokkansa lyhimpiä, joten vähän huolestuttaa... Toisaalta muut on myös paljon kehittyneempiä. Tää leikkii vielä lätäköissä. Ap
Meillä saman ikäinen ja samanlainen tyttö, en osaa kyllä huolestua. Aikuisena kyllä ehtii olla
Ei minua muu huolestuta kuin pituus. On nyt 140-senttinen eli kyllä pituutta pitäisi saada lisää! Ap
oletteko te vanhemmat pitkiä? Itse olen karvan alle 160cm niin en odota että tytöstäkään mikään pitkä tulee. Toki mäkin toivon ettei ihan noihin mittoihin jäisi. Itse kasvoin vielä yläasteella joten kai tuokin...
Adoptiolapsi, joten en tiedä biovanhempien pituuksia. Itse kasvoin 12-vuotiaana 12 senttiä yhdessä kesässä. Toivoisin että tää pääsisi jonnekin 157 senttiin edes. Miten pitkä sinä alle 160-senttinen olit 12-vuotiaana?
Olen itse ollut 12-vuotiaana noin 142-144cm ja samoin olin suht kehittymätön. Yläasteaikana aloin kuitenkin kasvaa(ja kehittyä muutenkin) ja pituuskasvua jatkui vielä silloinkin, kun muut kaverit oli jämähtäneet samaan pituuteensa. Nykyään olen 177cm pitkä, tosin pitkät on vanhempanikin(170 ja 196). Sinuna en vielä huolehtisi. Varsinkin, jos muuta kehitystä ei vielä ole.
En kyllä tarkkaan muista, aina olin se luokan lyhyin :) Luultavasti noissa samoissa mitoissa suurinpiirtein kuin nuo meidän molempien tyttäret. En muista saaneeni mitään kunnon kasvupyrähdystä ikinä
On niin turhauttavaa kun kaikkiin ennustekäyriin kysellään vanhempien pituudet... Tiedän ettei se ole maailmanloppu jos jääkin lyhyeksi mutta kyllä olis kiva jos pääsis edes lähelle 160 senttiä. Ap