Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

GOT:n myötä hullaannuin keskiaikasarjoihin, ja nyt katottu Viikingit ja The Last Kingdom. Vieläkö löytyy samantapaisia?

Vierailija
09.11.2020 |

Netflixistä siis.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mulla on sama maku ja olen katsonut kanssa GoT, Viikingit ja The Last Kingdom. Sen perusteella että tykkäsin näistä, voin suositella myös the Black Sailsia jos vaan jaksaa tarpoa ensimmäisen kauden läpi, se on oikeasti yksi parhaista sarjoista minkä olen katsonut, mutta lähtee käyntiin vasta toisella kaudella kunnolla. Pitää toki tykätä merirosvoteemasta.

Mulla kävi Black Sailsin kanssa niin että yritin kans katsoa sitä silloin kun se alkoi joskus 5-6 vuotta sitten, mutta kesken jäi. Viime vuonna kun luin millaisia arvosteluja myöhemmät kaudet olivat saaneet, niin annoin toisen mahdollisuuden ja se oli sen arvoista.

Toinen järjettömän hyvä sarja on Spartacus, mutta aika väkivalta + taistelu + alastomuus keskeinen :D

Mitäs muita.. no jos keskiaikainen korea kiinnostaa niin vilkaise "Kingdom". Täysi fiktiojuttu kun se on itseasiassa zombi/kauhu sarja, mutta todella hyvin ja laadukkaasti tehty.

Vierailija
22/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä sun aloitussivulla luulisi ehdotuksien olevan pullollaan niitä samantyylisiä

Miksi alapeukut? Mulla ainakin kun katsoo pari samantyyppistä sarjaa niin netflix ehdottaa sitten ärsyttävyyteen asti pelkästään samantyyppisiä. Esim nyt olen katsonut pari korealaista sarjaa, niin kaikki ehdotukset ovat täyteen aasialaista sarjaa ja leffaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outlander

Tätä mä joskus yritin katella, mutta jotenkin liian... imelä.. tai jotain.

Ap

On ehkä Outlander tehty meille vanhemmille😁. Olen 49-vuotias ja fantasia-sarjoja katsellut nuoresta lähtien ja yhä vaan innostun näistä scifi ym sarjoista ja leffoista. GoT ja Vikings jätti ammottavan aukon. Olen nyt aloittanut katsomalla GoTin alusta. Ai että tykkään 2-5 kaudesta.

Noo, emmäkään enää niin kauhean nuori ole, 39 😅

Odotan kans pääseväni katsomaan GOT:n uudelleen, mutta täytyy vielä harmillisesti antaa ajan kulua, olin myöhäisherännäinen sen sarjan (ja koko genren suhteen) ja aloin katsoa sitä vasta vuosi sitten syksyllä! Katsoinkin kyllä sitten aivan hullaantuneena koko sarjan ja kaikki kaudet putkeen noin kolmessa kuukaudessa. 😁

Ap

Vierailija
24/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alun sarja Hercules.

Vierailija
25/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Westworld oikeasti hyvä? Harmittaa, jos tuhlaa 1-2 h ja sitten onkin ihan huono.

On hyvä ja välillä aika painostava tunnelma 😁

Vierailija
26/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Westworld oikeasti hyvä? Harmittaa, jos tuhlaa 1-2 h ja sitten onkin ihan huono.

No on silläkin hetkensä, mutta sisältää aivan käsittämätöntä jargonia ja jaarittelua jakso toisensa jälkeen. Sanoisin että tylsempi kuin yksikään tässä ketjussa mainituista sarjoista. Olen silti katsonut kaikki jaksot.

Vierailija
27/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetääkö toi Last kingdoms vertoja Vikingsille? Tykkäsin siis tosi paljon Vikingsistä.

Vierailija
28/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, mulla on sama maku ja olen katsonut kanssa GoT, Viikingit ja The Last Kingdom. Sen perusteella että tykkäsin näistä, voin suositella myös the Black Sailsia jos vaan jaksaa tarpoa ensimmäisen kauden läpi, se on oikeasti yksi parhaista sarjoista minkä olen katsonut, mutta lähtee käyntiin vasta toisella kaudella kunnolla. Pitää toki tykätä merirosvoteemasta.

Mulla kävi Black Sailsin kanssa niin että yritin kans katsoa sitä silloin kun se alkoi joskus 5-6 vuotta sitten, mutta kesken jäi. Viime vuonna kun luin millaisia arvosteluja myöhemmät kaudet olivat saaneet, niin annoin toisen mahdollisuuden ja se oli sen arvoista.

Toinen järjettömän hyvä sarja on Spartacus, mutta aika väkivalta + taistelu + alastomuus keskeinen :D

Mitäs muita.. no jos keskiaikainen korea kiinnostaa niin vilkaise "Kingdom". Täysi fiktiojuttu kun se on itseasiassa zombi/kauhu sarja, mutta todella hyvin ja laadukkaasti tehty.

Okei, hyvä kuulla toi Black Sailsista, täytyy malttaa sitkeesti kattoa, jos vaikka ei heti sytytäkään.

Zombit ei mua niin sytytä, mutta jos on laadukas sarja, ne ei oo (enää) välttämättä suoraan nou-nou. Olihan GOT:ssakin niitä sinisilmäsiä eläviä kuolleita, ja ne ei haitannu mua siinä yhtään, päinvastoin, oli jännää! 😆

Ap

Vierailija
29/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetääkö toi Last kingdoms vertoja Vikingsille? Tykkäsin siis tosi paljon Vikingsistä.

Ei aivan, mutta melkein. The Last Kingdom onnistuu kehittämään mielenkiintoiset hahmot ja tarinat niiden ympärille, näyttelijäsuoritukset ovat loistavia ja taistelukohtaukset kyllä yhtä hyviä.

Vierailija
30/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun mielestäni vetää hyvinkin vertoja kyllä. Ja sekin sarja vaan paranee kausien kuluessa!

Ap

Vierailija
31/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kyy

Vierailija
32/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on silläkin hetkensä, mutta sisältää aivan käsittämätöntä jargonia ja jaarittelua jakso toisensa jälkeen. Sanoisin että tylsempi kuin yksikään tässä ketjussa mainituista sarjoista. Olen silti katsonut kaikki jaksot.

Mulla vois olla sama teksti kuin sulla, paitsi etten jaksanut katsoa kaikkia jaksoja. Muuttui jotenkin tosi tylsäksi. Ekat jaksot olivat hyviä.

Vierailija
33/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun mielestäni vetää hyvinkin vertoja kyllä. Ja sekin sarja vaan paranee kausien kuluessa!

Ap

Kiitos, täytyy ottaa seurantaan. Historia, fantasia ja scifi kiinnostaa muakin. Ja jostain syystä pohjoismaiset rikossarjat siinä sivussa vaihteluna.

Vierailija
34/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta kyy

Olen muuten katsonut tämän uudelleen, ei juuri naurattanut, pari huippuhahmoa oli, Edmundin lisäksi.

Vierailija
35/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja kun covidin vuoksi ei tule mitään kunnon suursarjoja 2021-2022.

Vierailija
36/42 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos, täytyy ottaa seurantaan. Historia, fantasia ja scifi kiinnostaa muakin. Ja jostain syystä pohjoismaiset rikossarjat siinä sivussa vaihteluna.

Jos Scifi kiinnostaa myös, niin The Expanse on parasta mitä maailma on sillä saralla tällä vuosikymmenellä tarjonnut. Se no Amazon Primella.

Vierailija
37/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taboo

Vierailija
38/42 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/42 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo HBO:n Rooma on hyvä, minäkin suosittelen. Katsoin sen ensin TV:stä ja sitten ostin vielä DVD:n että saan katsoa uudelleen. En tykkää jos on liikaa fantasiaa, Got meni just niille rajoille muttei yli, joten siitä pidin todella paljon. Rooma sai myös kiinnostumaan historiasta, siinähän on paljon mukana historiallisia henkilöitä ja niistä ahmin sitten netissä lisää tietoa. Sarja on hyvin tehty kuten HBO tapaa tehdä.

Vierailija
40/42 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Last Kingdomissa on jotain sellaista briljanttia huumoria joka ihan pikkuriikkisen kurkistaa parodian puolelle mutta ei koskaan liikaa. Kuin sarja olisi ensin tehty pienen porukan tekemisen ilosta vähän kieli poskella, sitten huomattu että ei h..tti meidän jutustahan tykätään, ja sitten onnistuttu lähes mahdottomassa eli parannettu sarjaa tasokkaammaksi melkein kausi kaudelta menettämättä alkuperäistä fiilistä.

Siinä missä Vikings on rankkaa ja totista katsottavaa Last Kingdom on viihdyttävä ja jopa hauska.