Negatiivinen asenne synnytykseen
Olen nuoresta lähtien vannonut etten halua lapsia, ensinnäkin koska en halua synnyttää. Koen synnytyksen epäreiluna naisia kohtaan: synnytyskipu, raskausajan vaivat, kropan pilalle meneminen. Olen kahdenkympin loppupuolella ja edelleen asenteeni synnytykseen on hyvin kyyninen, negatiivinen ja pelokas ja minua ärsyttää myös miesten hyysääminen synnytyssaleissa, kun kerran on aiheuttanut sen tilan niin paras olla naisen tukena, jos hän niin haluaa.
En tiedä haluanko lapsia ja minun pitäisi päättää se, koska naisten hedelmällisyys ikä on lyhyempi kuin miesten. Minua pelottaa ja inhottaa kipu ja pelkäisin että olisin katkera lapselleni. Olen hirveästi lukenut naisten kokemuksia synnytyksistä sekä asenteista siihen ja kun olen näin tehnyt mietin, että alanko muuttamaan mieltäni lasten hankkimisesta, tavallaan punnitsen plussat ja miinukset vanhemmuudesta. Kun ainakin pohdin ja työstän näitä asioita paljon. Silti asenteeni synnytykseen on vieläkin negatiivinen ja koen sen epäreiluna. Mitä näin kivuliasta miehet joutuvat kokemaan elämässään? Olisi kiva kokea synnytys "etuoikeutena", mutta tuntuu vain etten pysty siihen.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:09"]
Synnytys on kovin yksilöllinen juttu ja vaikeinta varmaan kun ei voi tietää, miten se menee. Ja kaikki ylipäätään siinä. Minua pelottaisi myös oman kropan muuttuminen.. Vaikka se on kai väistämätöntä. Minulla on jo nyt isot ja ei kiinteät tissi ja raskausarpia tuli mahaan jo teininä kun lihoi. Ja en ole tyytyväinen omaan vartaloon. Pelottaisin että kaikki räjähtäisi käsiin :( Mutta kaikilla kropilla on erilainen tapa reagoida raskauteen...
[/quote]
Minulla on neljä lasta, eikä yhtään raskausarpia. Paitsi ne, jotka tulivat reisiin ja rintoihin jo teininä! Että näinkin voi olla. Kroppani on parempi kuin ennen lapsia, koska harrastan pakosta paljon hyötyliikuntaa.