Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Promethease DNA. Oletteko testanneet mitä sairauksia ja onko jotain mitä suomalaisilla ei yleensä ole?

Vierailija
09.11.2020 |

Kuinka moni on siirtänyt DNA -datansa Promethease palveluun?

Onko jokin sairaus ns näkynyt tuloksissa? Siellähän näkyy siis potentiaalia moniin eri sairauksiin, kuten rintasyöpään jne, mutta nyt kiinnostaisi ennen kaikkea se, että näkyykö joku teillä jo oleva sairaus tuloksissanne. Itselläni näkyy mm ADHD ja OCD, jotka molemmat ovat erittäin vahvoina itselläni.
Samoin minulla näkyy Välimeren kuumeen sairastuttava alleeli, jota ei pitäisi suomalaisilla näkyä ja samoin tummuuteen liittyvä alleelli, jota ei yleensä ole ns valkoihoisilla. Itse olen siis todella tumma iholtani, hiuksiltani ja silmiltäni ja kiinnostaisikin kuulla löytyykö muilta tätä samaa alleelia!

Välimeren kuume: rs104895094 ja tässä siis jos on A;A, niin se on normaali suomalaisellekin, mutta minulla A;G
Tummuus: rs26722 jossa siis normaali tulos C;C ja itselläni aasiaan tms viittaava C;T

Onkos jotain muita kiinnostavia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Vierailija
2/8 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ja kiinnostavia juttuja löytänyt, joista en kuitenkaan tässä julkisesti halua kertoa. Hyödyllinen on ollut. Omat epäilyt saaneet vahvistuksen ja sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen sairauksiin oli mulla riski. Ja minähän sairastan vajaatoimintaa. Muita en muista. En selannut sitä loppuun asti, koska alkoi ahdistamaan. Tuntu, että mulle iskee vaikka mikä sairaus ihan koska vaan. Parempi ehkä olla tietämättä kaikkea.

Vierailija
4/8 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen sairauksiin oli mulla riski. Ja minähän sairastan vajaatoimintaa. Muita en muista. En selannut sitä loppuun asti, koska alkoi ahdistamaan. Tuntu, että mulle iskee vaikka mikä sairaus ihan koska vaan. Parempi ehkä olla tietämättä kaikkea.

https://yle.fi/uutiset/3-11630403

Vierailija
5/8 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi että minun dna siirtyisi jonkun firman omistukseen. Kun saisi testattua ilman mitään datapankkeja niin voisin maksaakin, mutta muuten ovat aika kyseenalaisia nämä.

Vierailija
6/8 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11630403

Miten tää liittyi mun kommenttiin?

Vierailija
7/8 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi että minun dna siirtyisi jonkun firman omistukseen. Kun saisi testattua ilman mitään datapankkeja niin voisin maksaakin, mutta muuten ovat aika kyseenalaisia nämä.

Totta tavallaan. Noita on vaan oikeastaan mahdotonta testata tällä hetkellä ilman sen tapahtumista, tai sitten se olisi sata kertaa kalliimpaa... itse koen, että minua hyödyttää noista saatava tieto niin paljon, että olen valmis ottamaan riskin mahdollisista seurauksista. Mielummin myös annan tietoni jonkun muun maan datapankkiin kuin suomen.

Vierailija
8/8 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noissa sukututkimustesteissä selvitetä koko dna:ta. Vain pieni osa siitä. Ja jos joku sun dna:n haluaa niin nehän saa sen kyllä ihan helposti. Sä kun jätät dna:ta ympäriinsä. Ei tarvi kun vähän roskista penkoa ja se on siinä se.