Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sietää lapsettoman katkeruus?

Vierailija
09.11.2020 |

Odotan esikoistani. Kerroin ystävälleni hyvin neutraalilla viestillä raskaudestani, koska se näkyy jo ulospäin ja pakkohan asiasta on mainita ylipäätään (lapsen tuloa hankala piilotella). Valitsin kertomistavaksi viestin, koska tiedän hänen kärsivän lapsettomuudesta ja ajattelin, että hän pystyy tällöin reagoimaan miten reagoi ja viestillä sitten vastaa jotain.

No, lopputulos oli, että hän ei vastannut minulle mitään. Oli pari päivää täysin hiljaa. Lopulta laittoi viestiä ihan jostain toisesta asiasta.

No, yritin ajatella, että asia on hänelle niin kipeä, että olkoot. Itsellä ei ole muutoinkaan kiinnostusta sen suuremmin puhua raskaudesta tai vauvasta vaan ihan tavallisista arjen asioista.

Nyt kun olemme pari kertaa nähneet, hän piruilee raskaudestani. "On varmaan kamalaa, kun vatsa on noin iso." Jaa. Itse en tuo mitenkään raskauttani esille. Mahaa en voi piilottaa.

Nyt ymmärryksen tilalle on tullut ärtymys. Mikä oikeus hänellä on kohdella minua näin, vaikka hänellä itsellään on kipeitä kokemuksia taustalla? Miten ihmeessä toimin ja pärjään jatkossa hänen kanssaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä kontaktia häneen.

Vierailija
2/3 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon auta muu kuin kontaktin vähentäminen. Voi olla ystävälle kipeä asia kyllä muttei se oikeuta häntä tuollaiselle nälvimiselle eikä sun sitä tarvitse kuunnella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olet herkkähipiäinen. Mitä hänen mielestäsi pitäisi tehdä, hehkuttaa ja ihastella? Vaihda vaan puheenaihetta ja ohita hänen huomauttelunsa jos koet sen ongelmaksi.