Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman ottaisit - majoituksesta?

Vierailija
02.03.2014 |

Edullinen hotelli 45minuuttia Helsingin keskustasta vai hostelli Helsingin keskustassa? Juurikaan muuta eroa ei ole kuin se että toiseen kuuluu aamiainen. Kuljen julkisilla, omalla autolla hotellilta olisi huomattavasti lyhyempi matka.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsisin ehdottomasti keskusta hostellin, mutta en osaa valita sinun puolestasi.

Jos edullinen hinta on merkittävä valinta tekijä, niin kannattaa huomioida matkakulut julkisilla. Ne ei ole halpoja, joten useasti tarjoushinta keskustan hotellissa on usein edullisempi kuin matkat ja syrjäseudun hotelli yhdessä.

Vierailija
2/8 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet reissussa? Onko tuo kauempi hotelli bussi/juna-aikataulujen mukaan 45min, vai arvioitko itse? Vähän säistä riippuen voi julkisten aikataulutkin venyä. Olisin mieluummin hostellissa, jos siis siinäkin olisi mahdollisuus yhden hengen (tai matkaseurueeni kokoiseen) huoneeseen. Ehtisit vaikka käydä leffassa tai teatterissa illalla töitten jälkeen. Jos siis olet pidempään Helsinginreissullasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen matkustamiseen pätee sijainti, sijainti sijainti - sääntö. Muusta voi tinkiä sitten budjetin sekä muiden rajoitteiden mukaan.

Vierailija
4/8 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko aiot olla ja mitä haluat tehdä Helsingissä? Jos olet hotellissa vain yhden yön, ei yksi edestakainen matka kauempana olevaan hotelliin ole välttämättä kovinkaan paha. Mutta jos olet useamman päivän, niin jokapäiväinen reissaaminen alkaa olla vähän rasittavaa. Lisäksi keskustassa olevassa hostellissa on se hyvä puoli, että siellä voi piipahtaa myös keskellä päivää, esim. nähtävyyksien katsomista ym. esim. 17 asti, sitten 1-2 tunnin hengäsdystauko majapaikassa ja sen jälkeen jonnekin vielä syömään päivällistä tai vaihtoehtoisesti teatteriin / konserttiin / oopperaan.

Erityisesti siinä tapauksessa, että teitä on monta, kannattaa selvittää myös joukkoliikennelippujen hinnat. Niistä voi tulla esim. 4 hengelle jo merkittävästi lisää, jos hotelli on kauempana.

Vierailija
5/8 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon reissusta kyse. Yksin olen matkassa ja tuo matka-aika on laskettu helsingin liikenteen sivujen perusteella.

Vierailija
6/8 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan aina keskustaan. Tosin hotelliaamupalakin on yleensä mahtava, joten kirpaisisi jäädä ilman sitä.

Vierailija
7/8 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta ehdottomasti!

Vierailija
8/8 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin mieluiten siellä keskustassa, jos vaan sitten aamupala on saatavilla jostain läheltä (en pääse liikkeelle ilman aamupalaa). Keskustassa olevan majoituksen edut tulikin jo tuossa edellä mainituksi.