mies kävi käsiksi
Meillä kärjistyi riita eilen niin että mies kävi käsiksi. Kaikki alkoi siitä että olin siivonnut tänään tulevia vieraita varten ja kun lähdin kaupungille pariksi tunniksi, pyysin että mies ja lapset siivoaisivat jälkensä, ettei tarvitsisi enää aamulla herätä siivoamaan. Kun tulin kotiin yhdeksän aikaan, lapset katsoivat telkkaria, iltapala syömättä, sohvalla pitsalautanen ja mandariininkuoria, tv-tasolla cd-levyjä ja papereita, astioita tiskipöydällä jne. Mies oli juomassa jo toista viinipullollista... Hermostuin, ja aloin siivomaan ja laittamaan lapsia nukkumaan. Mies ei tykännyt ja käski painua helvettiin. Tuli sitten makuuhuoneeseen perässä ja repi mun käsistä pyykit, jotka olin kerännyt ja retuutti käsistä mut olohuoneeseen ja paiskasi lattialle. Nuorempi lapsi säikähti kovasti ja otin hänet viereen nukkumaan alakertaan. Nyt on kädet mustelmilla, ranne kipeenä. Mies on käyttäytynyt tänään niinkuin mitään ei olis tapahtunut ja koittanut halata ym. En ole itse halunnut olla miehen lähelläkään.
Pelkään, että mies suuttuu uudelleen. En usko että hän pitää tekoaan mitenkään pahana, vaan syy on minussa, koska valitin.
Mieheni ei ole mikään alkoholisti, mutta viikonloppuna menee pullo tai pari viiniä helposti. Hänen omien sanojen mukaan "pari lasia". Hän ei tule näkyvästi humalaan, mutta on tosi lyhytpinnainen juotuaan. Nuoremmalle lapselle isä on kaikki kaikessa. Lasten vuoksi pitäis kai unohtaa, mutta en tiedä miten se onnistuu... ja ennen tätä meillä oli kaikki hyvin.
Kommentit (17)
En kattelis päivääkään. Eikä lasten tarvitse. Pienet ei ymmärrä ja näkevät vain painajaisia.
Et voi jäädä suhteeseen jossa pelkäät miestäsi. Väkivallan uhka on henkistä väkivaltaa. Soita vaikka jonnekin auttavaan puhelimeen ja juttele, esim https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten+voimme+auttaa/
4 jatkaa: lasten vuoksi ET voi unohtaa vaan suojelet heitä. Usein väkivalta vain pahenee.
4 jatkaa: lasten vuoksi ET voi unohtaa vaan suojelet heitä. Usein väkivalta vain pahenee.
Kenenkään lapsen ei tulisi nähdä tuollaista eikä kenenkään kokea. Helvetti, nyt seinää vasten se mies. Seuraavasta käy ovi (ei sitä seuraavasta).
Kähtisin nyt. Mies on valmis tarvittaessa käymään kiinnimlapsiinkin. Suojele lapsiasi.
Voin kertoa tuon lapsen näkökulman eläneenä, että toivoin silloin ja toivoin yhä koko sydämestäni että äitini olisi vienyt minut, itsensä ja meidät turvaan niin pian kuin mahdollista. Maailma ei enää ikinä ole samanlainen kun elää lapsena kodissa, jossa edes uhka väkivallasta on ilmassa. Voimia.
Jos mies ei osoita mitään katumisen merkkejä tai ota vastuuta teostaan, niin lähtisin. Se tekee sen uudelleen.
Jos ihan selkeesti katuu ja tajuaa ja hakee apua, voisin katsoa tämän kerran läpi sormien. Päätös on sinun, mutta muista, että lähisuhdeväkivalta yleensä pahenee ajan myötä. Muista ajatella lapsiasi ja sitä, mitä seurauksia heille tästä kaikesta voi seurata. Voimia!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:16"]Otat vaan eron ja laitat julki että muutkin osaa varoa
[/quote]
Ai muutkin? ketkä esim?
Minä olin parisuhteessa ja kerran vitsinä sanoin miehelle nauraen että "dorka" niin hän suuttui ja heitti minut päin seinää. Lähdin heti kun hän lähti hakemaan naapurista jotain, enkä enää palannut.
Kenenkään ei tarvitse pelätä, eikä sietää väkivaltaa omassa kodissaan. Jätä se sika.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:16"]Otat vaan eron ja laitat julki että muutkin osaa varoa
[/quote]
Ai muutkin? ketkä esim?
[/quote]
Varmaan hän tarkoitti niitä tulevia kumppaneita? Näin mä ton kommentin ymmärsin
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:14"]Meillä kärjistyi riita eilen niin että mies kävi käsiksi. Kaikki alkoi siitä että olin siivonnut tänään tulevia vieraita varten ja kun lähdin kaupungille pariksi tunniksi, pyysin että mies ja lapset siivoaisivat jälkensä, ettei tarvitsisi enää aamulla herätä siivoamaan. Kun tulin kotiin yhdeksän aikaan, lapset katsoivat telkkaria, iltapala syömättä, sohvalla pitsalautanen ja mandariininkuoria, tv-tasolla cd-levyjä ja papereita, astioita tiskipöydällä jne. Mies oli juomassa jo toista viinipullollista... Hermostuin, ja aloin siivomaan ja laittamaan lapsia nukkumaan. Mies ei tykännyt ja käski painua helvettiin. Tuli sitten makuuhuoneeseen perässä ja repi mun käsistä pyykit, jotka olin kerännyt ja retuutti käsistä mut olohuoneeseen ja paiskasi lattialle. Nuorempi lapsi säikähti kovasti ja otin hänet viereen nukkumaan alakertaan. Nyt on kädet mustelmilla, ranne kipeenä. Mies on käyttäytynyt tänään niinkuin mitään ei olis tapahtunut ja koittanut halata ym. En ole itse halunnut olla miehen lähelläkään.
Pelkään, että mies suuttuu uudelleen. En usko että hän pitää tekoaan mitenkään pahana, vaan syy on minussa, koska valitin.
Mieheni ei ole mikään alkoholisti, mutta viikonloppuna menee pullo tai pari viiniä helposti. Hänen omien sanojen mukaan "pari lasia". Hän ei tule näkyvästi humalaan, mutta on tosi lyhytpinnainen juotuaan. Nuoremmalle lapselle isä on kaikki kaikessa. Lasten vuoksi pitäis kai unohtaa, mutta en tiedä miten se onnistuu... ja ennen tätä meillä oli kaikki hyvin.
[/quote]
Lasten takia sun EI PIDÄ nimenomaan unohtaa.
Akka sairasta, että käy käsiksi ja sen jälkeen on niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Eihän toi kadu, eikä opi koska ei pysähtynyt eikä järkyttynyt tekemästänsä.
Sua ei niinkään käy sääliksi, jos valitset tollaisen elämän, vaan LAPSIA. Se on ihan varma, että uusi kerta tukee, jos noin lyömisen jälkeen käyttäytyy, se on vaan ajan kysymys. Ja on JO tainnut tulla, kun kerrot miehesi käyttäytyvän aina humalassa noin.
Alkoholistihan toi on, jos vetää pari pulloon JOKA viikonloppu, eikä pysty olemaan erossa, varsinkin agressiiviseksi muututtuaankaan!
T. väkivaltaisen päihdeongelmaisten jälkeläinen
Käy näyttämässä mustelmasi jossakin, ota ainakin kuvat. Kirjoita kaikki asiat pahoinpitelystä ylös. Ja puhu miehen kanssa!!! Tehty mikä tehty, tekemättömäksi sitä ei saa, mutta voi siitä kuitenkin puhua. Puhumattomuudella et asiaa ainakaan paranna, lapsetkin ovat varmasti asiasta todella peloissaan - ensin isä käyttäytyi oudosti ja nyt vielä äitikin. Mitä lapset tuosta oppivat? Jos riita olisi ollut tavallinen, oppisivat he viimeistään, että nainen vaikenee, välttelee ja syyttää itseään, mies yrittää puhua, mutta ei saa, mies yrittää pahoitella, mutta ei onnistu. Anteeksi ei tarvitse pahoinpitelyä antaa koskaan, mutta koska teillä sen puhuminen läpi voisi onnistua, niin puhukaa!! Antakaa myös lasten nähdä se.
Etsi miehelle se joku lyömätön linja -puhelinnumero ja käske soittamaan sinne, ei varmasti ole pahaksi. Myös joku alkoholi-ongelmaisten puhelinnumero olisi paikallaan. En jäisi suhteeseen jos mies ei tekisi elettäkään oman kuntoutumisensa eteen, lähtisin kodista lasten kanssa viimeistään alkuviikosta, vaikka sitten turvakodin kautta. Toista kertaa en jäisi turpaan ottamaan. Voisit hoitaa myös itsesi kuntoon, et se sinäkään täysin normaali ole ajatuksiesi kanssa.
Yritätkö sinä nyt valehdella itsellesi vai meille? Kerrot, että on lyhytpinnainen, mutta väität, että ennen oli kaikki hyvin.
Ei sinun pieneen mieleesi juolahda, että oliko se nyt ihan varmasti SINUN syysi, kun mies ja lapset olivat levitelleet sotkuja pitkin sinun siivoamaasi taloa. Joo, olihan se todella typerästi tehty, siivota nyt ennen kuin lyhytpinnainen mies alkaa litkiä viiniä. Ja aika tyhmää oli sekin, että vielä lähdit kaupungille etkä jäänyt vahtimaan siivouksesi tuloksia.
Näin sivullisen mielestä se oli mies, joka oli vain juonut viiniä eikä edes huolehtinut lapsia nukkumaan, saati sitten pitänyt kotianne siistinä.
Ja sinä reppana nyt uskot ansainneesi miehen käsiksikäyminen, kun röyhkeä ämmä kehtaisit siitä miehelle huomauttaa!
Otat vaan eron ja laitat julki että muutkin osaa varoa