Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka ovat jättäneet kaikki koulut kesken ja mennyt töihin?

Vierailija
09.11.2020 |

Eihän tosta koulurumbasta tuu yhtään mitään kiitos digitalisaatio!! Systeemi on niin järkyttävän huono ettei tosikaan. Wilma, Moodle, ihan tervaa!

Itse olen niin uupunut lukio opiskeluihin, ei riitä enää voimia taistella tietokoneen kanssa. Kirja ja kynä olisivat niin tehokkaita! Miksi piti mennä pilamaan kaiken näillä i diotti ohjelmilla?

Kaikki tunnit menevät vain siihen että parat opettajat säätävät tietokone ohjelmat ja oppilaan ovat yhtä pihalla!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menneet töihin.

Vierailija
2/15 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun täällä on kaikilla vähintään 2 akateemista tutkintoa

T. Lääkäri-lakimies-opettaja-insinööri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sellaisia on, jotka eivät ole menneet edes töihin, sellaista soopaa tuo joku suoltaa kyllä päivät pitkät. En tarkoita sinua, vaan tuota yhtä ulisijaa, jolla ei ole kyllä montaa luokkaa käytynä. 

Vierailija
4/15 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin kaksi korkeakoulututkintoa kesken, mutta nyt teen niitä töitä, mitä niillä tutkinnoilla tekisin. Ellen olisi lähtenyt nälkätutkijan uralle.

Kyllä mä ehkä jossain välissä ne käyn suorittamassa loppuun, koska harmittaa. Olin tuolloin vain syvässä ahdistuksen ja masennuksen ahjossa, enkä kyennyt opiskelemaan. Jostain syystä vaativan työn tekeminen kuitenkaan ei tunnu yhtään niin pahalta. Oudosti menee elämä. 

Vierailija
5/15 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työnantajat ovat tutkintouskovaisia, siksi ne koulut kannattaa käydä loppuun. Jos nyt pääsee töihin ilman tutkintoa, niin työpaikan vaihtuessa uutta paikkaa ei ehkä saakaan niin helposti.

Vierailija
6/15 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kaikkia kouluja, mutta yliopiston jätin kesken, koska pääsin muutenkin haluamiini töihin. Samaa uraa teen edelleen, noin 20v myöhemmin. Tutkinnolla en tekisi mitään, koska se ei vaikuttaisi mihinkään. Eikä edes harmita. Oikeastaan olen vain ylpeä, että pääsin töihin ilman papereitakin, oman osaamiseni ansiosta. Vähän niin kuin "paremmalla ohi", jos vähän brassailen. :)

Vierailija
7/15 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ketään muita uuvuttaa tämä pirstaloituneisuus??

Vierailija
8/15 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ehkä jossain välissä ne käyn suorittamassa loppuun, koska harmittaa. Olin tuolloin vain syvässä ahdistuksen ja masennuksen ahjossa, enkä kyennyt opiskelemaan. Jostain syystä vaativan työn tekeminen kuitenkaan ei tunnu yhtään niin pahalta. Oudosti menee elämä. 

Sellaista se tuppaa olemaan, oudosti menee elämä. Itse kyllä sen tutkinnon hommasin mutta oli se  tervan juontia kun olin jo päässyt mainitsemaasi vaativaan työhän käsiksi ja se oli monin verroin kiinnostavampaa kuin opintojen loppuun saattaminen. Sen verran likeltä se liippasi että vielä melkein eläkkeelläkin jo olevana näen joskus harvoin painajaisen, jossa on kursseja suorittamatta ja aikarajat pukkaavat päälle.

Vierailija
9/15 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pärjännyt mainosti työelämässä, opiskeluissa en ole. Ne on aivan liian vaativia.

Vierailija
10/15 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin kaksi korkeakoulututkintoa kesken, mutta nyt teen niitä töitä, mitä niillä tutkinnoilla tekisin. Ellen olisi lähtenyt nälkätutkijan uralle.

Kävit kuitenkin lukion ja kahta eri korkeakoulua.

Et siis ole täysin kouluttamaton.

Ap on heittämässä lukiota kesken, eli aikoo työllistyä peruskoulupohjalta.

Vaikeaa nykyään

Vierailija
11/15 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin jätin korkeakoulun kesken. Ehkä palkka ja ura eivät ole nousseet kuten valmistuneilla, mutta toimeen olen tullut.

Suosittelen kuitenkin ap:ta hieman vielä jatkamaan opintoja.

Vierailija
12/15 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha kenenkään abt. 70-vuotiaan tulla usuttamaan ketään suoraan peruskoulusta töihin, koska itsekin on 15- vuotiaana töihin mennyt.

Enää ilman jotain ammatillista koulutusta on hyvin vaikea työllistyä

Olkoonkin ammattikoulupetuksen taso miten paskaa tahansa.

Vierailija
13/15 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työnantajat ovat tutkintouskovaisia, siksi ne koulut kannattaa käydä loppuun. Jos nyt pääsee töihin ilman tutkintoa, niin työpaikan vaihtuessa uutta paikkaa ei ehkä saakaan niin helposti.

Tämä.

Etenin amispohjalta tuotekehityksen toimihenkilöksi, mutta alan syöksykierteen ollessa näköpiirissä(tukitoimintojen ulosliputus oli vauhdissa) en tuntenut työpaikkaani kovinkaan turvatuksi.

Uudet työkaverit olivat kaikki AMK:n käyneitä.

Vaihdoin tyystin alaa, mutta jouduin hankkimaan sillekin nimellisen pätevyyden alaan liittyvän byrokratian takia.

Vierailija
14/15 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja turha kenenkään abt. 70-vuotiaan tulla usuttamaan ketään suoraan peruskoulusta töihin, koska itsekin on 15- vuotiaana töihin mennyt.

Enää ilman jotain ammatillista koulutusta on hyvin vaikea työllistyä

Olkoonkin ammattikoulupetuksen taso miten paskaa tahansa.

Juu, näin on.

Ne rutiini teollisuustyöpaikat tehtaissa ovat mennyttä aikaa, enää ei ilman koulutusta tai vahvaa kokemusta pääse mihinkään.

Tai no  kaupan kassalle kyllä, pääsee vielä edelleen peruskoulupohjalta.

Siinä ei juuri koulutukset auta, ei ole mitään erikoishommaa, just sitä rutiinityötä.

Perusammattitutkinto pitäisi olla nykyisin jokaisella suomalaisella, se on sama kuin pakollinen peruskoulu.  Kyllä sieltä jokin linja jokaiselle ihmiselle.

Aikuiskoulutus on myös hyvä tie moniin tutkintoihin.

Ja kyllä sillä koulutuksella on aina kuitenkin se yleissivistävä vaikutuskin, vaikka mitä sanottaisiin.

Ap.sta näkee hyvin kuinka kuutamolla hän on, kun tietotekniikka tuntuu noin kovasti hiertävän, sekin on nykyisin kansalaistaito, kuten kohta kielitaitokin.

Ammattikoulutus kannattaa aina, siltikin hyvä pohja, vaikka joihinkin hommiin saattaa tuurilla päästäkin.

Kuntien ja valtion toimiin ja virkoihin tarvitaan aina tietty koulutus /tutkinto.

Yksityisellä puolella ei niin tarkkaa kaikissa hommissa, mutta ei sielläkään pääse terveydenhoitajaksi ilman ao. tutkintoa.

Vierailija
15/15 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koulut on käyty ja palkka sen mukainen ja mielenkiintoinen haastava työ.

Viihdyn hyvin työssäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi