Mustan kravaatin käyttö
Voiko mustaa krakaa käyttää muutenkin kuin hautajaisissa? Puku olisi musta, karavaatti musta, mutta paidassa väriä? Eli ei valkoista paitaa. Iloisista juhlista kyse.
Kommentit (6)
Musta kravatti on yleisesti sopimaton ja monesti tyylitön. Tumma, lievästi kuvioitu on hautajaisissa OK. Jos se on tyylikäs, sopii toki muuallekin. Valitsisin rohkeasti paidan värisen tai vastavärisen kravatin. Itse suosin monesti liilaa, tummaa sellaista.
Olen mies, ja kuvittelin että itse olet mies. Jos olet nainen, niin vastaukseni ei ehkä päde.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 18:45"]
Musta kravatti on yleisesti sopimaton ja monesti tyylitön. Tumma, lievästi kuvioitu on hautajaisissa OK. Jos se on tyylikäs, sopii toki muuallekin. Valitsisin rohkeasti paidan värisen tai vastavärisen kravatin. Itse suosin monesti liilaa, tummaa sellaista.
Kiitos!
Olen mies, ja kuvittelin että itse olet mies. Jos olet nainen, niin vastaukseni ei ehkä päde.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 18:45"]
[/quote]
Kyllä hautajaisiin kuuluu kuvioimaton musta kravatti. Muuhun elämään ei.
Eikös se "musta solmio" ole pukeutumiskoodi, siis juhlapukua tarkoittava.
Ja konkreettisesti tosiaan hautajaisiin kuuluu musta kravatii, musta tai ainakin tumma puku ja valkoinen paita, mustat sukat ja kengät, valkoinen kaulaliina ja tumma päällystakki ja vuodenaikaan sopiva lakki, ei pipo.
ei kai tuo enää' 2000-luvulla päde. Mielestäni voi käyttää mustaa krakaa, jos paita on värikäs. Itse en ainakaan miettisi, että miksi vieraalla on surupuku päällä, jos pinkkiä paitaa vasten loistaa musta kravatti...