Mikä lapsissa ärsyttää eniten?
Siis kysyn teiltäkin joilla on omia lapsia. Vaikka lapsikullat ovat useinkin ihania niin minua ärsyttää eniten näsäviisastelu ja sotkeminen (ei vie tavaroita omille paikoilleen).
Kommentit (33)
Muiden lapsissa ärsyttää se, että vanhempien arvot ja käytös näkyy lapsissa joskus liian hyvin... siis negatiivisessa mielessä
Sotkeminen toisinaan, pelkäävät hiustenpesemistä ja rokotteita, eivät nukahda ilman vahtimista. Tekaistiin kolme ihanaa ipanaa viiteen vuoteen, joten joskus ihan vähän ärsyttää. Onneksi ei kauheasti metelöi väärässä paikassa väärään aikaan. Ja onneksi lapset kasvaa, nyt jo kiva harrastaa kaikkea lasten kanssa jne. Vaipparalli on niiiiiiiiin nähty.
Mulla ei ole lapsia kun en kestä meteliä enkä tarpeetonta levotonta liikuskelua, mitä lapset harrastaa.
Kun riehuvat keskenään, eivät siis tappele vaan leikkivät/kilpailevat meluisasti. Tänään bussipysäkillä olivat jotain hippaa ja luoja mitä meteliä päästivät kun nauroivat, huusivat ja kiljuvat isoon ääneen.
Kun iskee raivarikiukku. Jostain ihan älyttömästä pikkujutusta joka loppupeleissä paisuu kun pullataikina. Tänään tilanne lähti siitä, että mummolassa serkku otti ensin lusikan ja mun lapsi hänen jälkeensä. Tunnin itkuraivarit kun veti kaikesta herneen nenäänsä sen lusikan jälkeen.
Lapset ovat lapsia. Eivät ärsytä, mutta joskus heidän kanssa väsyy.
Muiden lapset ärsyttää, ei omat. Muiden lapsissa ärsyttää esim pikkuvanhuus, räkäisyys, se että ovat aivan normikersoja mutta vanhempansa haluavat nähdä heissä ihmeellisen lapsineron ja huippufutaajan.
Lapset ovat rasittavia. En jaksaisi päivääkään. Eniten ärsyttää meteli. Useat lapset vaativat leikkimään ym. jatkuvaa huomiota. Lisäksi he sotkevat. Jos joudun olemaan lasten seurassa, väsyn hetkessä ja tulen vain vihaiseksi.
Vanhemmat, jotka eivät aseta rajoja.
Se, ettei mikään muu kiinnosta kuin ne pelivehkeet. Ihmisen kuuluu olla kutakuinkin reipas ja utelias, ellei ole jotenkin poikkeuksellinen luonne. Niinkuin hyvinpidetty eläinkin on.
Passauttaminen. Mitään ei kyetä, ei osata, ei pystytä eikä opita. Ei ikinä. Tietysti niistä lähtee myös ääntä, sotkevat ja hetkeäkään ei ole aivotoimintaa omaehtoisesti. Huomion hakeminen on myös ärsyttävää ja kaikki lapsiin liittyvä puuduttava ja tylsä puuhastelu päälle.
Jos puhutaan +17 v lapsista niin niiden ääretön itsekkyys. Varsinkin kun eivät ole omia vaan puolison (minulla on uusperhe). Kotityöt eivät nappaa pätkääkään ja kaljat ja cokikset häviävät jääkaapista alta aikayksikön. Ruuista puhumattakaan. Eikä auta vaikka kuinka puhut noiden kahden riiviön kanssa niin mikään ei muutu. Vituttaa suomeksi sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan +17 v lapsista niin niiden ääretön itsekkyys. Varsinkin kun eivät ole omia vaan puolison (minulla on uusperhe). Kotityöt eivät nappaa pätkääkään ja kaljat ja cokikset häviävät jääkaapista alta aikayksikön. Ruuista puhumattakaan. Eikä auta vaikka kuinka puhut noiden kahden riiviön kanssa niin mikään ei muutu. Vituttaa suomeksi sanottuna.
Jätä ne siat! 😁
Ainakin perinnöttä.
Meteli, levottomuus, sotkeminen, riehuminen, lapsellisuus, huomion haku, omatoimisuuden puute, huonot käytöstavat.
tuolta tulee joku mummo...
Huuteli kahden lauma kun menin ohi.
Eli huutelut ja laumat ja ehkä toi ,"mummo" haukkumasanana ja sen tyylin kulttuuri.
Ihan p{rceestä.
Sellainen esittäminen, teennäisyys, valehtelu (lasten suusta EI kuule totuutta), mieöistely ja kaikki eritteet. Hajut.
Se, ettei niiltä saa vaatia enää mitään. Menevät heti rikki ja traumativoituvat (ainakin vanhempiensa mielestä).
Peittelemätön ahneus ja epäkohteliaat kommentit, lisäksi toisten kiusaaminen. Aivan kuten aikuisissakin...
Vanhemmat