Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ruokakaupassa työskentely vaikeaa?

Vierailija
08.11.2020 |

Minulla on alkamassa työt ruokakaupassa, tehtäviini kuuluu kaikki kaupan työtehtävät eli kassa, hyllytys jne. Kyseessä on s-market. Aikaisempaa kokemusta kaupassa työskentelystä ei ole.

Oppiiko hommat nopeasti? Onko kassan käyttö vaikeaa, entä hyllyttäessä löytääkö tuotteiden paikat helposti ja onko se vaativaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit sinne töihin jos tiedät noin vähän kyseisestä ammatista eikä kokemustakaan näytä olevan?

Vierailija
2/26 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normijärjellä pärjää. :)

T: myyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jollei ole porkkanan äo.

Vierailija
4/26 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa ja iso vastuu, kassasta.

Vierailija
5/26 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassan käyttö voi olla aluksi vaikeaa, mutta päivässä parissa se tuntuu jo helpolta. Hyllyttäminen aluksi hitaampaa, kun paikat ei ole tuttuja. Työkaverit varmasti ymmärtävät, että aluksi ei kaikkea löydy ja asiat on uusia, joten hommat voi vielä kestää.

Ennen nykyistä ammattiani olen työskennellyt useissa eri kaupoissa ja kaikennäköisiä työntekijöitä sattunut kohdalle. Nykyään ruokakaupoissa on kaikennäköisiä veikkausjuttuja ja muita, niin koin ne aluksi vaikeaksi. Vaatekauppojen kassat on helppoja.

Tsemppiä uuteen työhön, hyvin se menee :)

Vierailija
6/26 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Uskon, että on varmasti ihan mukavaa hommaa kunhan asiat oppii ja niistä tulee rutiinia. Pelottaa vaan tuo, että entä jos en opi tai mokaan jotain jne.

Vierailija
7/26 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativan alan asiantuntijan paikka.

Vierailija
8/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuo yksi kirjoittaja jo vastasikin, niin aluksi kassan käyttö tuntuu varmasti vaikealta, mutta kyllä sen oppii muutamassa päivässä. Tietysti senkin jälkeen on täysin normaalia, että tulee virhelyöntejä, lyöt kuitin vahingossa ulos tms. Kannattaa myös aluksi keskittyä huolellisuuteen eikä kiirehtiä liikaa, koska noita tuplapiippauksia, alennusten unohtamisia sun muita tulee aluksi helposti kun se perus kassatyöskentelykin on vielä hakusessa.  

Hyllytyksen oppii myös, kun on muutaman kerran päässyt hyllyttämään samoja tuotteita ja oppinut niiden sijainnit. Hyvin yksinkertaista puuhaahan se sen jälkeen on, pitää vain muistaa olla huolellinen päiväysten kanssa ja täyttää hylly aina niin, että ensimmäisenä vanhentuvat päiväykset ovat edessä (niillä tuotteilla joissa se on merkityksellistä, ei kukaan nyt jotain pastoja tai riisejä jaksa noin täyttää :D). Niin ja itse kun olen ollut keikkatyöläinen niin olisi ihan kiva jos vakkarit pitäisivät hyllyt myös siistinä, joskus on löytynyt hyllyjä joille on liimautunut tosi tiukasti kiinni jotain tahmeaa ja kaikki vaan hyllyttäneet aina siihen päälle. Myös take away -kahvipisteen voisi pitää siistinä...

Muista työtehtävistä jotka kuuluvat vakkareille minulla ei olekaan keikkatyöläisenä kokemusta, mutta tuskinpa nekään rakettitiedettä ovat. Paljon onnea työpaikan johdosta ja kovasti tsemppiä ja jos tulee jotain kysymyksiä mieleen niin kysy ihmeessä, vaikka omasta kaupassa työskenlystä onkin jo vuosia aikaa :) 

Vierailija
11/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vaatii 5v koulun ja sen seittemän tutkintoa.

Vierailija
12/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa mutta fyysisesti raskasta. Kassan oppii ajan kanssa. Tsemppiä, mutta älä järkyty sen työn rankkuudesta.

T. Myyjä

13/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaikeaa ole, mutta kuorman purku on fyysistä, kassatyöskentely voi olla ajoittain henkisesti kuormittavaa (riippuu paljon asiakkaista), muistettavaa on paljon ja kiire painaa päälle. Mutta työ on kivaa!

Mokailuja sattuu kaikille, myös niille jo pitkään tehneille. Ja kaikki virheet on korjattavissa, älä suotta niitä pelkää. Sulla on siellä tiimi työkavereita paikalla ja ne kyllä auttaa sua kaikissa tilanteissa, kysyt vaan rohkeasti apuja aina kun tarviit.

Vierailija
14/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa mutta fyysisesti raskasta. Kassan oppii ajan kanssa. Tsemppiä, mutta älä järkyty sen työn rankkuudesta.

T. Myyjä

Tämäkin riippuu ihmisestä, itse olen ollut sekä kaupassa töissä että siivoojana ja mielestäni siivoojan työ oli fyysisesti rankempaa ja kaupassa työskentely mikäli sisältää kassallaoloakin nimenomaan ei ole fyysisesti kovin rankkaa. 

Vierailija
15/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut työpaikasta!

Vierailija
16/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt myös tätä ja mua houkuttelis ehkä myös osa-aikaisena myyjänä työskenteleminen tai joku ainakin kokeilla jotain asiakaspalvelutyötä tulevaisuudessa tämän liiallisen akateemisuuden ja pilkunväännön ohella. Mun toinen isosisko työskentelee vissiin kassalla nykyään Fazerilla Helsingissä ja aikasemmin oli tarjoilijana yhessä toisessa Fazerin ravintolassa Leppävaarassa. On kyllä tosin lomautettuna tällä hetkellä vallitsevan tilanteen takia ja harkitsee alanvaihtoa jos oman alan töitä ei löydy ja tää koronatilanne jatkuu jatkumistaan.

T: kieltenopiskelija Helsingin yliopistosta

Vierailija
17/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt myös tätä ja mua houkuttelis ehkä myös osa-aikaisena myyjänä työskenteleminen tai joku ainakin kokeilla jotain asiakaspalvelutyötä tulevaisuudessa tämän liiallisen akateemisuuden ja pilkunväännön ohella. Mun toinen isosisko työskentelee vissiin kassalla nykyään Fazerilla Helsingissä ja aikasemmin oli tarjoilijana yhessä toisessa Fazerin ravintolassa Leppävaarassa. On kyllä tosin lomautettuna tällä hetkellä vallitsevan tilanteen takia ja harkitsee alanvaihtoa jos oman alan töitä ei löydy ja tää koronatilanne jatkuu jatkumistaan.

Kaupassa työskentely on kivaa, mutta toisin kuin yleinen harhaluulo tuntuu olevan niin sinne ei pääse noin vain kuka tahansa. Nykyisin ainakin isommissa kaupungeissa yhteen paikkaan saattaa tulla useita satoja hakemuksia ja valinnassa suositaan ulospäinsuuntautuneita ja sosiaalisia ekstroverttejä. Mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla ja jos osa-aikaista työtä kaipaat niin vuokratyöfirmojen kautta pääsee itse valitsemaan vapaasti vuoronsa ja työpisteensä :)

Vierailija
18/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin Veikkauksen pelejen myyntiä ja voitonmaksua. Pelejä oli tyyliin triljoona erilaista, väärin myydyn loton/pitkävedon peruminen oli vaikeaa. Voitonmaksussa piti olla ihan tosi tarkka, kun kassasta annettiin isoja summia rahaa. Samoin rahan nostaminen/tallettaminen omalle S-tilille kassalla oli jotenkin hermostuttavaa.

Muut jutut ei ollu vaikeita, paitsi kronklaavat asiakkaat joskus.

Vierailija
19/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä vielä kahvin ja pullan myynti (kahvinkeitto ja välineiden puhdistus) postipaketit palautuksineen ja takkuavat pullonpalautusautomaatit ja pakettiautomaatit.

Vierailija
20/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa työskentely on kivaa, mutta toisin kuin yleinen harhaluulo tuntuu olevan niin sinne ei pääse noin vain kuka tahansa. Nykyisin ainakin isommissa kaupungeissa yhteen paikkaan saattaa tulla useita satoja hakemuksia ja valinnassa suositaan ulospäinsuuntautuneita ja sosiaalisia ekstroverttejä. Mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla ja jos osa-aikaista työtä kaipaat niin vuokratyöfirmojen kautta pääsee itse valitsemaan vapaasti vuoronsa ja työpisteensä :)

Ok. Tää jatkuva kotona oleminen näin korona-aikana alkaa vaan nakertaa mun mieltä ja nyt kaikki luennotkin on jo etänä. Saas nähdä muuttuuko tilanne ollenkaan kevätlukukaudellakaan. Jos helpottaa, niin kokeilen hakea Pariisin Disneylandiin kesätöihin harjottelemaan ranskan taitojani käytännössä ranskankielisessä ympäristössä tai haen jonnekin kauppaan yms. ihan kotimaassa kesätöihin, jos tilanne jatkuu samanlaisena.

T: se yliopistotyyppi