Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö kukaan enää mitään vain ja ainoastaan siitä syystä, että tykkää mausta?

Vierailija
08.11.2020 |

Syöminen on nykyään kauhean tunnelatautunutta.

Pyritään syömään terveellisemmin. Valitaan lautaselle lehtikaaleja ja muita, koska niistä saa kuitua ja vitamiineja sun muita. Hyvä juttu sinänsä, mutta eikö kukaan enää syö jotain ruokaa ja ruoka-ainetta ihan vaan siksi, että se on hyvää?

Epäterveellisistä syömisistäkin aina jaksetaan mainita, että jos nyt tämän kerran ja syön nyt ihan vain palkinnoksi siitä, kun olen tehnyt sitä sun tätä. Siis niin, että tajutaan, ettei pitäisi, ja sitten perustellaan ties millä.

Ennen syötiin perunaa ja läskisoosia ja se oli neutraalisti vain ruokaa. Maitoa lasi päälle ja vähän ruisleipää ja sitten tekemään ja ajattelemaan jotain muuta kuin ruokaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti useimmat meistä.

Vierailija
2/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän herkkuja syödä ihan vain maun vuoksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtikaali ramen -keitossa on brutaalin hyvää. Minkä takia terveellisen pitäisi oletuksella olla pahaa?

Minkä vaan raaka-aineen saa oikein tehtynä todella herkulliseksi.

Vierailija
4/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on niin yleistä, että eiköhän suurin osa ihmisistä syö juuri sitä, mikä maistuu heistä hyvältä

Vierailija
5/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä syön on oltava hyvän makuista. Mitä järkeä on syödä pahaa ruokaa?! Terveellistä ja hyvää, ehkä joskus epäterveellistäkin.

Vierailija
6/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kyllä perinteisiä lapsuuden ruokiani ja nautin mausta. Jos on vieraita, laitetaan erikseen lasten ruoka, jotta aikuiset voivat nauttia vaikka valkosipulista, chilistä, tai aurajuustosta. Lapsesta asti on opetettu terveellinen ruokavalio, salaatit kauden vihanneksista kuuluvat aina pöytään.

Mitään kauramaitoja tai kevyt-keijuja ei ollut koskaan vaan ihan oikeaa voita ja kevytmaitoa. Leipä oli itseleivottua koska äitimme oli kotiäiti. Eineksiä ei nähty kuin kaupan pakastealtaassa.

Vierailija
7/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä syön syön vain siksi että se maistuu mahtavalta.

Sehän ei sulje pois esim kevyttä tai terveellistä tai kasvis- tai vegaaniruokaakaan.

Tänään kermaista lohikeittoa, saaristolaisleipää ja mansikkakakkua. Herkkua!

Pahaa ruokaa en suostu tekemään. Kokeilen uusia reseptejä ja jos ruoka ei ole hyvänmakuista tai laadukasta en tee sitä toiste. Nirso en kuitenkaan ole

Vierailija
8/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on kyllä ihan tosi kova pointti. Tunnen paljon ihmisiä, jotka selittää ihan hirveesti proteiineista ja hiilihydraateista. Jaa ina, jos puhuu jostain herkullisesta ruuasta, niin kauhee paasaus kuin roskaa. Sitten nää tyypit vetää jotain raejuustoa kilon kerralla, vaikka ei yhtään maistuisi yms.

En vaan tajuu, itse syön nimenomaan maun vuoksi, vaikka toki mietin syömisteni terveellisyyttäkin. Mutta eihän kaiken suusta alas menevän tarvitse olla tarkalleen harkittua, kunhan kokonaisuus on hallussa.

Vierailija
9/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso vaalea karjalanpiirakka, sinappia ja juustoa päälle ja mikroon 👍

Vierailija
10/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raaka-aineet ovat hyviä, jos niitä osaa käsitellä. Minä syön vain hyvänmakuista ruokaa. Mitä järkeä on syödä pahaa?

Vierailija
11/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain keskimäärin joka viides suomalainen syö tarpeeksi kasviksia päivässä.

Älä tee johtopäätöksiä jokin lehtikaalikuplan perusteella.

Vierailija
12/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä syön vain hyvää ruokaa, en pahaa. Ja kyllä, teen paljon kasvisruokaa. Kasvikset ovat mielestäni hyviä. Munakoiso esimerkiksi on suurta herkkuani, samoin parsakaali ja kukkakaali. Lihakin on hyvää, silloin tällöin. 

Vierailija
13/13 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä. Pidän muuten lehtikaalista erityisesti kun niistä tekee sipsejä. Olen perillä ruokien ravintoarvoista mutta ei se yksin ohjaa syömistottumuksiani. Syön sitä mitä tekee mieli. Esim tänään paistettu ekat joulutortut tänä vuonna, ja syöty. En jaksa keskittyä siihen että niiden rasva olisi vääränlaista ja jauhotkin vaaleita.