Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, sain somaliasta (?) viestin

Vierailija
28.02.2014 |

sain puhelimeen viesin numerosta joka alkaa +252.. "voimmeko puhua, kiireellistä" . Katsoin netistä että tuo suuntanumero kuuluu somaliaan.. Tekeekö ne jotain puhelin huijauksia nykyään vai mitä tämä on, väärä numero kenties?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain luki, että näistä pamahtaa mahtava lasku, jos vastaat, siis soitat takaisin. Käsitin, että pyytää soittamaan, koska on "voimmeko PUHUA"?

Vai onks tää perjantain provo?

Vierailija
2/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä lähtis soittamaan takaisin, tod.näk. on huijausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole perjantain provo. Mutta minulla on pre paid liittymä, eihän tähän voisi edes isoa laskua tulla, vai?

Vierailija
4/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ala soittamaan takaisin, enhän edes tunne ketään somaliasta tai edes somalialaisia missään maailman kolkassa. Ihmettelen vain mitä tämä on..olin tekstiviestiä laittamassa mutta saldo oli loppunut. ap

Vierailija
5/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no höh, kenellä uppo-oudolla voi olla jotain kiireellistä kanssasi. 

Vierailija
6/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui tarkistin oudon numeron joka alkoi +49494160... Saksan suunta! mielenkiintoista.. onneksi en vastannut!

Vierailija
7/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 23:29"]

En siis ala soittamaan takaisin, enhän edes tunne ketään somaliasta tai edes somalialaisia missään maailman kolkassa. Ihmettelen vain mitä tämä on..olin tekstiviestiä laittamassa mutta saldo oli loppunut. ap

[/quote]

Numerosi on varmaankin kuulunut aiemmin jollekulle somalille. Somaliassa ei juuri muita olekaan kuin somaleita, koska maa on niin vaarallinen. Siksihän sinne ei ketään palautetakaan, jos sieltä sattumoisin tänne Suomeen pelmahtaa. Lomalla käyminen Somaliassa sen sijaan on ihan turvallista. Myös lapsosiaan lähettävät somalit kotimaahansa kieltä ja kulttuuria oppimaan ja länsimaisia vaikutteita välttämään.

5

Vierailija
8/20 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ei pitäisi ihan hirveän suuri ihme olla, jos joku saa suomalaiseen prepaid-numeroon tekstarin Somaliasta. Tietysti sitä voi yllättyä jos asuu jossain Kainuun korvessa eikä ole huomannut, miten paljon somaleita on eksynyt Suomeenkin asti...

Vierailija
9/20 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet voittanut 10 miljoonaa,mutta sinun pitää lähettää mulle 10 tuhatta

kuluihin.

Sitten lähetän rahat tilillesi.

Vierailija
10/20 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ketjun suosituin kommentti on poistettu. Eikö olisi saanut sanoa, että somalit käyvät lomailemassa Somaliassa?

Vierailija
11/20 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:14"]Heh, ketjun suosituin kommentti on poistettu. Eikö olisi saanut sanoa, että somalit käyvät lomailemassa Somaliassa?

[/quote]

Tästä oli lehtijuttu kerran. Esimerkkinä kaveri joka oli nähnyt äitinsä viimeksi 18 vuotta sitten ja joka nyt sitten lähti lomaileman Somalian. Hyi miten kohtuutonta. Hautajaisiin saa mennä.

Vierailija
12/20 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olis jonkun somalin vanha numero, niin tuskin se tekstaria laittais suomeksi?? :D

Vierailija
13/20 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:14"]Heh, ketjun suosituin kommentti on poistettu. Eikö olisi saanut sanoa, että somalit käyvät lomailemassa Somaliassa?

[/quote]

Olet Sanomien sivuistoilla keskustelemassa, muista se. Sensurointi on ehdotonta kun kirjoitat tai omaat vaaran mielipiteen.

Toimittajien ohjeistus loytyy netista. Se kertoo miten pitaa valttaa kaikkia huonoja uutisia maahanmuutosta ja kertoa isoin kirjaimin kaikesta positiivisesta. Vaikka yhden somalin tyollistymisesta samalla kun 20,000 elaa sosiaalituilla.

Sanomat on ohjeistanut kaikki julkaisunsa aivan kuten Yle ohjelmansa kieltamaan totuus epaonnistuneesta maahanmuutosta.

Sanomat ja Yle ovat onneksemme kaatuvia yhtioita. 

Vierailija
14/20 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sai kerran sähköpostin somaliasta mikä kertoi että olin voittanut jonkun summan rahaa tutkin asiaa vähän ja se selvisi olevan huijausta ja he olisivat pyytäneet rahaa jotta saisin loput rahoistani että se saatta olla huijaus tai väärä numero.

Vierailija
15/20 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sai kerran sähköpostin somaliasta mikä kertoi että olin voittanut jonkun summan rahaa tutkin asiaa vähän ja se selvisi olevan huijausta ja he olisivat pyytäneet rahaa jotta saisin loput rahoistani että se saatta olla huijaus tai väärä numero.

Vierailija
16/20 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ap:n ihailija? Monikulttuurista rakkautta yli rajojen... :)

Vierailija
17/20 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 00:45"]

Sen ei pitäisi ihan hirveän suuri ihme olla, jos joku saa suomalaiseen prepaid-numeroon tekstarin Somaliasta. Tietysti sitä voi yllättyä jos asuu jossain Kainuun korvessa eikä ole huomannut, miten paljon somaleita on eksynyt Suomeenkin asti...

[/quote]

Kuules kyllä täällä Kainuun korvessa todellakin tiedetään, miten paljon somaleita on Suomeen asti eksynyt.

Terveisiä Kajaanista.

Vierailija
18/20 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:18"]

[/quote]

Tästä oli lehtijuttu kerran. Esimerkkinä kaveri joka oli nähnyt äitinsä viimeksi 18 vuotta sitten ja joka nyt sitten lähti lomaileman Somalian. Hyi miten kohtuutonta. Hautajaisiin saa mennä.

[/quote]

Kohtuutonta on kylläkin se väite, että Somaliassa on turvatonta somaleille. Vai miten sinne pystyy menemään lomailemaan tai lähettämään lapsiakin kuukausiksi, jos muka on turvatonta? Oikea pakolainen ei valitettavasti uskalla mennä edes äitinsä hautajaisiin, koska reissusta voi seurata omatkin hautajaiset.

Mutta tietysti se lehtijuttu todistaa, että somalit eivät talvilomaile Somaliassa. Tosin yhdessä toisessa lehtijutussa haastateltiin somaleita, jotka siellä paikan päällä kertoilivat suomen kielellä, että talvella on miellyttävämpää olla Somaliassa kuin pimeässä Suomessa.

Vierailija
19/20 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok en. Jaksanut lukee he he he. Hee!

<3 8D

Vierailija
20/20 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 01:17"]

Sinä olet voittanut 10 miljoonaa,mutta sinun pitää lähettää mulle 10 tuhatta

kuluihin.

Sitten lähetän rahat tilillesi.

[/quote]Itse asiassa Somaliassa ei jakseta edes tuollaista. Suomessakaan ei taida olla vielä yhtään somaliravintolaa. Jos olisi, Hesari olisi tehnyt siitä jo lukuisia juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme