Millainen kk-kierto sinulla on 40-50v?
Aloitan: 21-25 pv, pms -oireet pahentuneet, selviä esivaihtarioireita.
Kommentit (30)
Kierto on 27-25 päivää, aiemmin oli ehkä päivän parin pitempi. Kuukautiset ovat tulleet joka kuukausi maaliskuuta lukuunottamatta, silloin oli stressaava tilanne päällä ja luulen siksi kuukautisten jääneen kerran väliin. Olen 48-vuotias, muutaman kuukauden päästä täytän 49 vuotta. Runsaat kuukautiset ovat olleet aina, oon saanut pestä verta lakanoista ja farkuista (siis yksittäisiä läiskiä, mulla on siteet ja tamponit käytössä).
Mun kk-kierto on sellanen että ensin 2 viikkoa töitä ja sitten kun kuukauden puolivälissä tulee palkka niin loppukuu menee tissutellessa saikulla (vedän röökiä, ryyppään ja r#nkkaan). Kuun vaihteessa taas rahat loppu ja menen taas töihin.
Ikää 40v. Ennen kierto n. 30-32 nyt tikitilleen 29pvä. Myoomia josta yksi iso ja vaikea endometrioosi. Sopivaa lääkettä ei ole löytynyt eli ei hormonaalista lääkitystä. Kohdunpoisto pelottaa, myooma kasvaa 2cm vuosivauhtia. Tylyä on ollut tulla keski-ikään.
45 v ja kierto alkanut tänä syksynä taas pidetä. Oli jo jossain välissä 23 - 26 pv, mutta nyt on pidentynyt jonnekin 28 - 30 pv välille (mulla oli aiemmin pitkähkö epäsäännöllinen kierto, mutta se alkoi lyhentyä ja säännöllistyä 40 ikävuoden jälkeen).
Olen 41 ja kierto on säännöllinen 26 päivää. Nuorempana menkat kestivät 7-8 päivää, nykyään tiputtelee maksimissaan 3 päivää ja siinä se. Pms- oireet on maailmanlopun kamaa, olen joka kuukausi suunnilleen eroamassa. En käytä hormonaalista ehkäisyä, pelkkää kumia vain.
Ikä 44, kierto vaihtelee 28-35 päivää. Pms jotain aivan hirveää.
21-26 pvää kierto, ennen oli 31-48 pvää. Ikää 47v. Menkat olleet aina todella runsaat ja samoilla mennään. Ovulaation tunnistan, tulee edelleen melko säännöllisesti. Kuumia aaltoja alkanut tulla, mutta ovat vaan "lämpimiä aaltoja". Välillä ärsyttää kaikki asiat tosi pahasti.
Nuorena epäsäännöllinen vuoto, epäilen monirakkulaisia munasarjoja koska säännöllistyivät 30- vuotiaana. Kierto ei ole muuttunut, n 28 pv. Vuoto muuttunut todella runsaaksi, niin että ensimmäisenä päivänä tulvii ja käytän supertamponia, jota vaihdan tunnin välein. Toisena päivänä vähän vuotoa ja kolmas päivä jo melkein puhdas. Sinänsä kiva, ettei vuoto kestä pitkään mutta viimeisen vuoden aikana olen väsynyt kuukautisiin ja haluaisin että loppuisivat jo. Mitään vaihdevuosioireita en ole huomannut ellei painon nousua ja hien hajun muuttumista lasketa.
Olen 44, pian 45, ja mulla on kierto lyhentynyt muutaman vuoden aikana 23pvän tienoille. Muita oireita en tunnista.
Hormonikierukka ollut pian 5 vuotta ja en tiedä mitä sen kanssa tekisi :/ Se on helpottanut etenkin mielialan vaihteluihin ja aiemmat pms-raivarit vaihtuneet parin päivän maailmanlopun fiiliksiin (parempi näin). Samoin vuoto on niukkaa, mutta tulee kuitenkin päivän tarkkuudella. Miinuksena on mm. toistuvat hiivatulehdukset.
Noin 27 - 29 päivää. Epämiellyttävä päänsärky, joka kestää kaksi - kolme päivää. Kova väsymys. Pms-oireilu vähän pahentunut. Olen 43 v.