Miksi nurmikonleikkuu mielletään miesten työksi?
Mun isä oli varastomies, mutta myös sivutoiminen kerrostalon talkkari aikaan ennen huoltoyhtiöiden esiinmarssia. Minä leikkasin isän puolesta tosi usein kerrostalon ison nurmikon joskus 11-vuotiaana ja olin hento pienikokoinen tyttö. Halusin itse.
Kommentit (8)
Itse leikkaan pienen rivitalon takapihan nurmikon, työnnettävällä leikkurilla, mulla onkin hyvä lihaskunto.
Mitä muuta tekemistä niillä sitten olisi kesällä? Kyllä se meilläkin on miehen homma. Mun hommia on sitten kukka- ja kasvimaitten hoito, rikkaruohojen nyppimiset, lannoitukset, kastelutkin suurimmaksi osaksi.
Koska siihen liittyy pärisevä laite. Miehet tykkää tehdä asioita, joihin liittyy pärisevä laite.
No ei hehtaarin nurmikon leikkuu jykevärakenteisella työnnettävällä leikkurilla mikään ihan hienohelmojen homma ole.
Moottorikäyttöisellä on miesten työ, mekaanisia, paljon raskaampia pelejä työntävät usein naiset.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:37"]
Leikkaako ap yhä nurmikoita??
[/quote]
Anoppilassa leikkasin, mutta mummula on nyt myyty. Itse asutaan kerrostalossa. Lapsuudenkotini on okt-talo ja sen on veljelläni, hän leikkaa itse, koska tarvitsee liikuntaa. Mulla ei ole nurmikoita mitä leikata, haluaisin kyllä. Se on kivaa.
Niin kyllä se vois olla akkojen homma mun puolesta. Nurmikon kun leikkais vielä sellasella työnnettävällä koneella ni ei tuo persekkää pääsis nii levenemään.