Pakkomielle ostella vaatteita, miten päästä eroon???
Mulle on tullut pakkomielle vaatteiden osteluun kuukauden sisällä.
Johtuneeko siitä, kun raskaudesta johtuvista syistä jouduin vuodelepoon eikä minulla ole muuta tekemistä kun nettishoppailla.
Kamalaa, tuhannen euroa pistänyt vaatteisiin muutamassa viikossa...
Miten pääsen eroon tästä pakkomielteestä ennenkuin shoppailen perheemme vararikkoon??
Kommentit (3)
Shoppaile ja tarpeeksi kauan shoppailtuasi napauta ostoskori tyhjäksi. Pian kyllästyt.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:16"]
Shoppaile ja tarpeeksi kauan shoppailtuasi napauta ostoskori tyhjäksi. Pian kyllästyt.
[/quote]
Tämä on se, mitä itse harrastan!
Kerään ostoskorin täyteen ja itsehillintää vaaditaan vain siinä kohtaa, kun sulkee selaimen. Cold turkey.
Ja oikeastaan voi myös ihastella, miten paljon "säästää" kun ei ostakaan niitä vaatteita! Vartin päästä tuskin edes muistaa, mitä oli koriin kerännyt. Ja jos joku vaatekappale kummittelee mielessä vielä seuraavana päivänä, niin sitten voi pohtia ostamista ihan vakavasti.
Vaatteita tulee koko ajan lisää ostettavaksi, ei ne kaupasta lopu. Ja kaapista pois joku rätti ennen kuin uutta tilalle!
Sisäistämällä sen, että nykyaikana ihminen, jolla on aina jotain uutta (joka ns. "viettää kulutusjuhlaa") alkaa jo olla enemmän nolo ja juntti kuin ihailtava. Nykyään tyylikästä on hyötykäyttää vanhaa, korjata, uudistaa, tuunata sen sijaan, että ostelee lähes kertakäyttöistä uutta. Ainakin omassa tuttavapiirissäni olen huomannut, että shoppailua harrastavat enää vain ne (anteeksi, ei pahalla) jotenkin huono-osaisimmat ja yksinkertaisimmat tyypit..