Ostin omakotitalon ja aion asua siinä yksin, voi vttu sitä kyselyä ja uteluita mitä sukulaisilta tulee
Noh onkos jo vaimo raskaana? Milloinkas tulee perheenlisäystä? Onkos häät jo tiedossa? Voi vttu suoraan sanottuna. Olen hyväpalkkainen kouluttautunut diplomi-insinööri ja aion asua tuossa talossani yksin. Suutuin suorastaan näistä kyselyistä. Sanoinkin näille, ettei tämä ole enää sellaista kuin 70-luvulla, jolloin huolittiin vain joku ja toivottiin, ettei ole kovin paljoa viinaa ja väkivaltaa mukana. Nykyään samanikäisistä tai nuoremmista naisista pitää kilpailla verisesti muiden miesten kanssa, koska tasa-arvo ja naisetkin saavat valita.
Kommentit (36)
Itsekin olen haaveillut talon ostamisesta. Yksin todennäköisesti pitää hommata itselläkin.
M38
Joo, ihan totta.
Vaikka asuisit linnassa, joudut asumaan siellä yksin, kun olet kiukkuinen kusipää.
Sellainen on maailma nykyään.
Jos haluat kodinhoitajan, et saa sitä naimalla, vaan palkkaamalla.
Naista on ihan turha havitella jos ei pysty itse edes taloa rakentamaan.
Naiset pitävät tekijämiehistä. Ensisijainen on mies joka pystyy itse rakentamaan talon, toissijainen vasta mies joka pystyy ostamaan muiden rakentaman talon. Taloton on pahnanpohjilla.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen haaveillut talon ostamisesta. Yksin todennäköisesti pitää hommata itselläkin.
M38
Katsele pienempi talo tai sitten hommaat tontin+muuttovalmiin talon. Itsellä kävi tuuri ja löytyi kohtuuhintainen pienempi talo isolla tontilla. Tarvitsin ennenkaikkea harrastetilaa. Tontilla on vielä rakennusoikeutta, niin ajattelin rakentaa harrastetilan itselle. Ajattelin myös alkaa harrastamaan tähtitiedettä, niin nyt on tontti jolle voi oman observatorion kyhätä. Vaatimuksena oli vielä aukealla paikalla oleva tontti, nyt on täydellinen paikka. Ei ole metsää ympärillä paljoa ja talo kaukana kaupungin valosaasteista.
Minä aion muutta apn luoksi asumaan ilmaiseksi
Minä säästän juuri mummonmökkiin myös. Hiljaksiin menee kun vain yhden palkkatulot eikä mitään takaajia tms ole.
Väärin. Et sinä ostanut vaan pankki.
Kyllä se kyselyvaihe menee ohitse. Kaikki muutokset saavat aikaan pientä kuohuntaa lähipiirissä, mutta ota se linja ettet uhraa ajatustasi uteluihin enempää. Helpottaisi, jos sanoisit suoraan miten sulle on tärkeää saada asua okt:ssa yksin ja rauhassa.
Sulla on siis vaimo jos raskaudesta kysellään ja aiot muuttaa yksin asumaan - ero tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pitävät tekijämiehistä. Ensisijainen on mies joka pystyy itse rakentamaan talon, toissijainen vasta mies joka pystyy ostamaan muiden rakentaman talon. Taloton on pahnanpohjilla.
Jonknlaisen asumuksen nyt rakentaa varmasti miltei kuka tahansa,mutta kotia ei. Kotiin kuuluu lämpö ja rakkaus,kodikkuus. Ei minunkaan kotitaloni rakennuksena ja sisustukseltaan mikään pramea ollut,pienikin. Mutta isän ja äidin välinen harmonia ja ilmapiiri toi kodikkuuden ja rakkauden ilmapiirin..
Vierailija kirjoitti:
Sulla on siis vaimo jos raskaudesta kysellään ja aiot muuttaa yksin asumaan - ero tulossa.
Ei ole vaimoa, mutta ilmeisesti vanhemmat ihmiset ei sulata ajatusta, että joku itsekän mies asuu omakotitalossa yksin. Itse en vain käsitä millään, miksi vanhemmat ihmiset eivät tajua sitä, että maailma aika ja tavat muuttuvat.
ap
"Nykyään samanikäisistä tai nuoremmista naisista pitää kilpailla verisesti muiden miesten kanssa, koska tasa-arvo ja naisetkin saavat valita."
Mies joka ajattelee näin, ei voi olla henkiseltä puoleltaan muuta kuin kauhea. Miten yksi lause voikaan sisältää noin paljon karmeutta.
Ja sitten ihmettelette kun ette kelpaa...
Vierailija kirjoitti:
"Nykyään samanikäisistä tai nuoremmista naisista pitää kilpailla verisesti muiden miesten kanssa, koska tasa-arvo ja naisetkin saavat valita."
Mies joka ajattelee näin, ei voi olla henkiseltä puoleltaan muuta kuin kauhea. Miten yksi lause voikaan sisältää noin paljon karmeutta.
Mutta sehän on totta. Jokaisella hedelmällisen näköisellä ja ikäisellä naisella on satoja miehiä tarjolla. Senkuin vain valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sehän on totta. Jokaisella hedelmällisen näköisellä ja ikäisellä naisella on satoja miehiä tarjolla. Senkuin vain valitsee.
Ja lisäyksenä: nykyään opiskelu kun on ilmaista, niin nuoret työikäiset naiset menestyvät taloudellisesti ja ammatillisesti miehiä paremmin. Ei ole enää pakko huolia ketä hyvänsä, vaan saa valita. Se on tasa-arvoa. Ennen vanhaan naiset olivat järjestään köyhiä ja kouluttamattomia ja tasa-arvo oli tuiki tuntematon käsite.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä skeidaa! Terv. Hyväpalkkainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole noin. Kas kun nykymiesten mielestä kaksvitonen nainen on jo kurppa, vaikka arvostelija itse olisi jo keski-iän ohittanut.
Kyllä ne siitä ajan myötä hiljenee
Terv. omakotitalossa yksin asuva nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä skeidaa! Terv. Hyväpalkkainen nainen
Niin? Sinullako sitten on hintelä, kömpelö, ujo ja aikaansaamaton mies? Ihan hienoa jos noin, sillä monet meistä ovat tuollaisia. Yleensä vain kaltaisemme ovat ilman naisseuraa.
Porvoon jonne on taas pahalla päällä.