Minkä ikäisenä teillä hävisi aikuisiän akne tai satunnaiset finnit? Osaatteko sanoa, mikä siihen vaikutti?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio.
Avaatko hiukan vastaustasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio.
Ruokavalion glykemiakuorma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio.
Millaisia aterioita se tarkoittaa? Linkkikin kelpaa.
Ei ole hävinnyt. Olen 30v ja aknea edelleen. Raskaus ja e-pillerit tuntuvat tehoavan. Sokerin välttäminen auttaa, mutta ei täysin sileäksi saa ihoa yhtään millään. Häpeän ihoani, koska siitä tulee teini-ikä mieleen ja kuvittelen sen syövän uskottavuuttani töissä.
Olen 43 ja nyt ei ole ollut finnin finniä muutamaan kuukauteen. En kyllä yhtään osaa sanoa, mikä sen on saanut aikaan. Olen kärsinyt finneistä aina 10-vuotiaasta lähtien, joten ihonhoito on aina ollut iso osa rutiineita. Ihotautilääkärillä olen käynyt lukemattomia kertoja. Samaan aikaan kun finnit on vihdoinkin jääneet pois, tilalle on tullut maksaläiskiä ja iho on veltostunut silmin nähden. Ihanaa.
Mä olen 59 ja vieläkin finneja pukkaa. Ainoa, mikä oikeasti auttaa on joko salisyylihappo tai Avitcid (reseptillä). Mikroneulaus tasoittaa isoja huokosia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 43 ja nyt ei ole ollut finnin finniä muutamaan kuukauteen. En kyllä yhtään osaa sanoa, mikä sen on saanut aikaan. Olen kärsinyt finneistä aina 10-vuotiaasta lähtien, joten ihonhoito on aina ollut iso osa rutiineita. Ihotautilääkärillä olen käynyt lukemattomia kertoja. Samaan aikaan kun finnit on vihdoinkin jääneet pois, tilalle on tullut maksaläiskiä ja iho on veltostunut silmin nähden. Ihanaa.
Olet levännyt enemmän, koska korona? Jättänyt meikit pois?
Vaihdevuodet eli hormonitoiminnan hiipuminen vei viimeiset näpyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 59 ja vieläkin finneja pukkaa. Ainoa, mikä oikeasti auttaa on joko salisyylihappo tai Avitcid (reseptillä). Mikroneulaus tasoittaa isoja huokosia.
Käytätkö hormoneja? Mietin vaan, että ehkä vaihdevuosien jälkeen finnitkin katoaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio.
Millaisia aterioita se tarkoittaa? Linkkikin kelpaa.
Realy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet levännyt enemmän, koska korona? Jättänyt meikit pois?
Ei, korona on lisännyt töitäni. Etänä tein sitä muutaman viikon keväällä mutta silloinkin piti olla huolitellun näköinen (tein töitä videon välityksellä) ja nyt etätyömahdollisuutta ei ole ollut pitkään aikaan.
Itsellä väheni dramaattisesti, kun vähensin maitotuotteiden käyttöä. En lopettanut, mutta löysin tason, jolloin finnejä ei tule. Olen normaali sekasyöjä ja pidän juustoista ja kermasta ruuassa yms.
Ihmettelen miten olen selvinnyt ilman pahoja finnejä koska ihoni alkoi rasvoittua n 37- vuotiaana aivan järkyttävän paljon ja jatkuu edelleen vaikka olen 44v
Tämä ei missään nimessä ole normaalia mutta yksikään lääkäri ei ole osannut auttaa.
Acne alkoi 11-vuotiaana kuukautisten myötä ja loppui vaihdevuosissa . Raskaus- ja imetysaikana iho ja hiukset voivat paremmin. Eli eipä tämä taida kysyjää kauheasti lohduttaa, valitan.
Ei ne häviä, viimeistään menkkojen aikaan ilmestyy. Nyt kun joudun käyttämään töissä maskia niin leuka kukkii. N46
Ensimmäisen raskauden jälkeen 32 vuotiaana. Olen myös miettinyt että aloin tuolloin käyttää luonnonkosmetiikka, joten myös sillä voi olla vaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet alkanut ja hormonitoiminta muuttunut.
Toivottavasti menkatkin loppuu siis pian! Sekin olisi toivottu muutos.
37-vuotiaana hävisi akne Roaccuttanilla eikä ole palannut. Satunnaisia näppyjä on mutta aika sileä on iho nyt, vuosia myöhemmin.
Ruokavalio.