Millainen ja minkä värinen ja tyylinen joulukuusi tänä vuonna?
Nyt jotain kivaa tämän synkän koronapaskan keskelle. Minkä värinen ja tyylinen joulu teillä on kuusessa tänä vuonna? Piparkakkuja ja olkipukkeja vai kunnon bling-blingiä? Pastellia, valkoista, punakultaista vai mitä muuta? Keskustellaan ja fiilistellään!
Mä luulen, että meille tulee ihan ylenpalttisen kimaltava ja "kaikki sateenkaaren värit" kattava joulukuusi :o).
Kommentit (208)
Yleensä kuusi on tyyliä kaikki tai ei mitään-more is just moore, mutta tänä vuonna teini-ikäisistä lemmikeistä johtuen taidamme pidättäytyä ledvaloilla koristeluun. Onhan se havukin ihan nätti.
Aito kuusi, appiukon metsästä. Joka vuotinen perinne että appi kaataa ja tuo puun <3 Pidetään kuistilla koska olen niin pahoin allerginen, lapset koristelee ja mies virittää valot.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kuusi on tyyliä kaikki tai ei mitään-more is just moore, mutta tänä vuonna teini-ikäisistä lemmikeistä johtuen taidamme pidättäytyä ledvaloilla koristeluun. Onhan se havukin ihan nätti.
tämmöstä...sydän itkee verta..
Viime vuonna sain ilmaiseksi ison tummanvihreän muovikuusen. Aiemmin olen ollut ilman kuusta, kun on kaksi kissaa, eikä muutenkaan edes autoa millä lähteä kuusikaupoille...
Kyllähän se muovikuusikin on kiva. Siitä saa joulutunnelmaa jo hyvissä ajoin ennen joulun pyhiä. Aito kuusi tulisi koristeltua vasta aattona, milloin siitä ehtii nauttia aika vähän aikaa. Itse nautin joulutunnelmasta ja joulun valmistelusta, mutta joulua en osaa jatkaa minnekään loppiaiseen saakka. Uutena vuotena viimeistään kuusi sitten jo pois.
Mun koristeet on hopeaa ja kultaa ja hiukan blingiä. Mitään nauhoja ja rimpsuja en laita. Pieniä palloja, tähtiä ja muuta kivaa. Valoina kevyet ledivalot. Pieniä origamitähtiä teen lisää mattaisesta kuparinvärisestä askartelupaperista.
Ei ole kuusta ollut vuosiin :) Eikä ole tulossakaan. En taida edes omistaa joulukoristeita.
Mä ajattelin kuusen kränkkää maljakossa ja koristeet, kun olen kuitenkin kotona koko joulun. Muovikuusi alkaa jo olla vanha ja varisee.Kaunis.
Minulla ei ole aiempina vuosina ollut kuusta, mutta nyt ajattelin hankkia. Aivan ehdottomasti hankin aidon (pienehkön) kuusen aivan joulun alla. Koristeet on vielä hankkimatta, mutta ostan joko lasisia tai kennopaperisia koristeita punaisena, valkoisena ja/tai tummansinisenä. Kovin paljoa en ajatellut koristeita laittaa.
Minulla on Ihan tavallinen joulukuusi ja Taatusti Suomalainen kun on ihan lähi mettästä jo takapihal töröttämäs.
Meillä on tänä vuonna aidattu malli. Ettei yksivuotias koira liikaa riemastu joulun iloista.
Vihreä muovikuusi, värikkäät valot siihen, hopeisia, sinisiä, kultaisia ja punaisia koristeita, lasten askartelemia koristeita ja paljon erilaisia tonttuja. Lapset tietenkin ovat koristeet ja valot valinneet ja saavat koristella kuusen. Meidän kuusesta huokuu lämpö ja rakkaus ja muistot.
Jouluna muistetaan Jeesuksen syntymää joka on meille lahjana annettu . Ollaan kiltisti puolustetaan toisiamme . Led kynttilät ja hedelmäkuivakakkua , kahvia ,jäätelöä , paistia perunaa viiniä maitoa ja kimalletta . Ennen oli kultatähti verhot ja pöytäliina . Joku vei ne . Joku joka ei usko Jeesukseen eikä vietä joulua . Hyvän hajuista saippuaa ja kenelia .
Silloin kun en lähde pois joulunviettoon, laitan aidon kuusen. Kuusi tulee vasta aatonaattona ja aatoksi sen koristelen. Mulla kuusi sitten pysyy ainakin Loppiaiseen asti, jopa Nuutinpäivään. Koristeet ovat melko perinteiset, punaisia ja kultaisia palloja, puna-vihreä-kultanauhoja ja enkeli latvassa. Lämpimän sävyiset sähkökynttilät.
Voi harmi teitä kotka olette allergisia. Aidon kuusen tuoksu on kerrassaan hurmaava!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mahd. moni vuosittain tyyliä vaihtava voisi ostaa koristeet käytettyinä. Meidän pallo ei kestä sitä, että kaikki ostavat jatkuvasti uutta krääsää.
Joulukoristeet kannattaa kierrättää, jos ei itse halua säilöä kaikkea. Hyväkuntoiset menevät taatusti kaupaksi sopuhintaan ja huonompikuntoisetkin jollekin tuunaajalle, joka taituroi niistä taas entistä ehompia. Ei kannata paasata mitään roskiin. Kirppareilta ja nettikirppareilta tekee hienoja löytöjä monesti!
Mä haluaisin samanlaisen "joulumetsän", jonka minkä näin joitain vuosia sitten jouluna jossain amerikkalaisessa ohjelmassa. Siinä yks nainen esitteli ihanaa jouluista kotiaan, jossa oli joka huoneessa kymmenittäin erityylein koristeltuja joulukuusia. Se oli niin överi! Ihana!
Viime vuonna oli aito kun piti karsia tonttia. Nyt kaivan vihreän tekokuusen jossa toivottavasti vielä lumihuurteet paikallaan. Vihreät, valkoiset ja ruskeat koristeet, käpyjä, samettipalloja, jääkarhuja ja helminauhaa plus tietenkin valot. En tiedä vielä tungenko kuusen ihan täyteen koristeita vai jätänkö väljemmäksi 🌲🎄
koristelija kirjoitti:
Ollaan lomalla lapissa eikä laiteta kuusta. Mutta paras joulukuusi joka meillä oli, oli usean värinen, eli alhaalta ylös: vihreät valot, vihreät pallot ja koristeet (nauhat ym), seuraava kierros sininen: siniset valot ja kaikki siniset koristeet, seuraavana ylempänä lila kerros, lilat valot ja lilat koristeet, ylimpänä pinkit valot ja pinkit pallot ja muut härpäkkeet. Se oli kyllä hieno!
Ihme sateenkaarikuusi.
Ei, perinteinen hillitysti koristeltu mulle.
Keittiöön tulee valkoinen tekokuusi johon tulee tänä vuonna kaikkia hassuja koristeita kuten dinosauruksia ja minikokoisia barbienukkeja. Aion tehdä jotain överiä.
Pieni vihreä tekokuusi tulee eteiseen ja siihen tulee varmaan aika perinteisiä koristeita. En vielä tiedä, minkäväriset pallot siihen laitan yms.
Olohuoneeseen tulee aito kuusi ja siihen tulee vintagetyyliset koristeet. Kaikki ihanimmat mitä on.
Vihreä muovikuusi, joka koristellaan puna-kulta teemalla. Koristeet on
Vintagea. Joulukoristelussa tänä vuonna muutenkin vanhanajan fiilistä.
Osaatteko muuten sanoa, mistä saisi paperisia koristenauhoja kuuseen? En haluaisi metallinhohtoisia tai muovisia, mutta tuntuu, että muunlaisia ei kaupoissa ole.
Ollaan lomalla lapissa eikä laiteta kuusta. Mutta paras joulukuusi joka meillä oli, oli usean värinen, eli alhaalta ylös: vihreät valot, vihreät pallot ja koristeet (nauhat ym), seuraava kierros sininen: siniset valot ja kaikki siniset koristeet, seuraavana ylempänä lila kerros, lilat valot ja lilat koristeet, ylimpänä pinkit valot ja pinkit pallot ja muut härpäkkeet. Se oli kyllä hieno!