Millainen ja minkä värinen ja tyylinen joulukuusi tänä vuonna?
Nyt jotain kivaa tämän synkän koronapaskan keskelle. Minkä värinen ja tyylinen joulu teillä on kuusessa tänä vuonna? Piparkakkuja ja olkipukkeja vai kunnon bling-blingiä? Pastellia, valkoista, punakultaista vai mitä muuta? Keskustellaan ja fiilistellään!
Mä luulen, että meille tulee ihan ylenpalttisen kimaltava ja "kaikki sateenkaaren värit" kattava joulukuusi :o).
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Aito, n. 3-metrinen ja leveä Normann-joulukuusi olohuoneessa, joka kestää varisematta vaikka kuukauden. Koristeet ovat ne vanhat hyväksi koetut: punaista, valkoista, hopeaa ja kullanvärisiä Jette Frølich- jouluornamenttejä. Muutama tunnearvoa sisältävä käsintehty koriste. Kuusi täynnä kynttilöitä (olisko 5-6 settiä) ilman johtosekamelskaa.
Toinen kuusi kuistilla vähän vaatimattomimmilla koristeilla, mutta edelleen paljon kynttilöitä.
Meidän kuusi pitää olla täydellinen, käytän sen valitsemiseen paljon aikaa, mutta silti joinakin jouluina olen ostanut toisenkin kuusen, koska eka ei näyttänytkään hyvältä enää kotona :D
Oikeita kynttilöitä??
Meillä on pikkuinen vaaleanpunainen muovikuusi, hankittiin se ekana jouluna yhteisessä kodissa(tuleva joulu on kolmas). Siihen sopivia koridtepalloja on kultaisia ja hopeisia, laitan ehkä molemmat tai vain toiset, en ole vielä päättänyt. Vähän kutkuttaiso myös askarrella jotain kotitekoista, ehkä vanhanaikaisia paperilenkkinauhoja.
Näitä on niin ihana värkkäillä ennen joulua. Aloitan jo syksyllä youtubevideot valkoisesta joulusta.
Mutta niin epäsopivaa perintökoristeiden kanssa.
Kun kaikkea ei voi yhtäaikaa pitää esillä, vuorottelen ja säästän jouluksi sen perinteisen tyylin. Valkoinen joulukuusi blush pink- jääsävy- sekä hopeakoristeineen siirtyy aidon kuusen tieltä toiseen huoneeseen.
Jatkan tunnelmaa joulun jälkeen raikkailla talvisemmilla koristeilla. Punavalkoista tms. Jonkun tosin tiedän aloittavan pääsiäismeiningit tuohon aikaan. No ihan hyvältä sekin kuulostaa :)
Kasvomaskeja ripustellaan oksille. Pieniä käsidesipulloja on lapset jo koristelleet ja kiinnittäneet narut, niin laitetaan oksille sitten riippumaan nekin.
Ihan vihreä (teko)kuusi, muut ei omaan silmään näytä tarpeeksi jouluisilta. Samat koristeet kuin aiempinakin vuosina, pääasiassa hopeista, mustaa ja valkoista, mutta löytyy pikkuisen muitakin värejä koska ei se nyt niin tarkkaa ole. Paljon kimalletta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vihreä (teko)kuusi, muut ei omaan silmään näytä tarpeeksi jouluisilta. Samat koristeet kuin aiempinakin vuosina, pääasiassa hopeista, mustaa ja valkoista, mutta löytyy pikkuisen muitakin värejä koska ei se nyt niin tarkkaa ole. Paljon kimalletta.
Ja PALJON pieniä led-valoja, sellainen reilu 500 valon setti löytyy.
Meillä on jo kuusi pystytetty😂 vihreä kuusi valoilla ja kultaisia koristeita, meillä on olkkarissa näitä sävyjä jo valmiiksi. Valoja joka paikassa ja pari tonttua.. olen joka vuosi aikaisessa joulun suhteen, olen saanut siitä hirveästi ihmettelyjä ja silmien pyörittelyä osakseni mutta en välitä. Lapsuuteni joulut olivat minulle pelottavia vanhempieni alkoholin käytön ja väkivallan vuoksi joten siksi nyt aikuisena ja itsekin äitinä haluan antaa mukavan joulun ajan kaikille jotka meillä asuvat.
Musta kuusi värillisillä koristehärpäkkeillä - siinä olisi sitä jotain! Tämä siis vain ajatuksen tasolla oleva unelma, ei niinkään suunnitelma.
Jotain ämerikkäläistä, "more is more"-tyylistä, paukkua tämä joulu kaipaisi, kun on ollut niin raskas ja vaiheileva vuosikin. Haluttaisi vain huvitella ja rönsyillä oikein urakalla... :DD
Ps. Mahtavaa AP, että sinulla välähti ja siksi pystymme täällä omia ideoitamme jakamaan!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo kuusi pystytetty😂 vihreä kuusi valoilla ja kultaisia koristeita, meillä on olkkarissa näitä sävyjä jo valmiiksi. Valoja joka paikassa ja pari tonttua.. olen joka vuosi aikaisessa joulun suhteen, olen saanut siitä hirveästi ihmettelyjä ja silmien pyörittelyä osakseni mutta en välitä. Lapsuuteni joulut olivat minulle pelottavia vanhempieni alkoholin käytön ja väkivallan vuoksi joten siksi nyt aikuisena ja itsekin äitinä haluan antaa mukavan joulun ajan kaikille jotka meillä asuvat.
Itsekin pystytin viime viikonloppuna, kun en malttamattomana jouluintoilijana kestänyt ajatusta komeroon pakatusta kuusirievusta - sen on päästävä ajoissa framille, minne se kuuluukin. :D Joka vuosi tämäkin perinne tuntuu aikaistuvan ja ihmettelyt seuraavat toisiaan, mutta joulumieli on vain saatava luotua! Olisipa meillä joulu ainainen...
Me on ostettu nyt muutamana vuotena kaunis pihtakuusi, niin nytkin. Koristeita olen ostanut aina matkoilta; on lasia, keramiikkaa, puuta, helmiäistä. Kaikki valkoisen ja kullan sävyissä. Tänä vuonna teen kuuseen itse makramekoristeita. Joskus aion toteuttaa kuusen jossa on pelkkiä tuoreita leikkokukkia koristeena!
Aito kuusi meille tulee, vaikka hiukan jännittää hankkia joka vuosi uutta et olisko jopa parempi hankkia muovikuusi. Joka tapauksessa lapsen askarteluja, värivaloja, lelumaisia joulukoristeita ja palloja tulee. Olen aina hinkunut vähän amerikkalaista runsasta joulua (joo tiedetään jo, epätyylikästä), mutta mikäs tässä.
Minulla ei ole koskaan ollut joulukuusta.
Ihana hyvänmielen ketju, ihan parasta luettavaa sateisena arkiaamuna 💓 Haluaisin ison muovikuusen, mutta kun sellainen vielä oli, kissa irroitti siitä koristeita ja kätki ympäri kämppää, joten pöytäkuuseen on tyydyttävä. Mukavaa että mammoilla on jo kuuset esillä, itsekin laittaisin mutta mies on sitä mieltä että ei ennen joulukuuta. Talvivalot sentään ripustin jo makkarin ikkunaan sydämen muotoon, se on yksi harvoja lapsuudenkodin perinteitä joista pidän.
Lahjaksi saatu pieni muovikuusi ja siinä pelkät pienet valot. Muut koristeet (noin 5 per nokka ja yhdet jouluvalot) saavat lapset ripustaa omiin huoneisiinsa.
Punainen kimaltava, muovinen. Paljon bling blingiä.
Piti ihan googlata "musta joulukuusi". Siis sellaisia on oikeasti ja mennyt kuumille kiville viime vuonna
Vierailija kirjoitti:
Me voitais vetää USAn vaalien kunniaksi amerikkatyylinen joulu. Ruoat ja kaikki! Punaista, sinistä, valkoista. Kalkkunaa ja marshmellowbataattilaatikkoa.
Saiskos mumma resähtin tuohon marshmellooniaatikkoon?
Minä kyllästyisin koko jouluun jos jo marraskuussa kuusen laittaisin. Kuusi kyllä aina on, mutta se tuodaan aatonaattona ja korjataan pois heti tapanin jälkeen, silloin se tuntuu juhlalta. Kuusi on perinteinen ja koristeet viisi-kuusikymmenluvuita, kun olin lapsonen.
Kaksi kuukautta salissa nököttävä kuusi ei herättäisi jouluna enää mitään tunteita. Minua ärsyttää kun kaupat aloittaa jouluhöpellyksen niin aikaisin, joulukuun alussa riittäisi hyvin.
Ohis, mutta muistaako kukaan viime joulukuussa täällä olevaa keskustelua siitä miten joulukuusen ripustaminen kattoon jalasta estäisi kissaa kaatamasta sitä?
Hulvaton keskustelu, mutta mode poisti syyttä!
Aito kuusi ja runsaasti vuosien varrella kerättyjä punaisia ja kullanvärisiä koristeita ja lasten askartelemia koristeita. Lisäksi valot, karkkikeppejä ja suklaapalloja. Toivoisin kovasti löytäväni myös samanlaisia tummaa suklaata olevia kelloja ja käpyjä, jotka muistan lapsuudestani. Ehkä pitää kokeilla tehdä koristeita itse tummasta suklaasta.