Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi huono itsetunto on turn off?

Vierailija
28.02.2014 |

Esimerkkejä sellaisesta käytöksestä, jossa huono itsetunto on näkynyt ja joka on ollut turn off?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en osaa sanoa. Usein sanotaan, että muiden haukkuminen on merkki huonosta itsetunnosta. En ole samaa mieltä... Useinkaan muita ihaillaan sen oman ihanuuden näkemisen kustannuksella.

Vierailija
2/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:51"]

Niin, en osaa sanoa. Usein sanotaan, että muiden haukkuminen on merkki huonosta itsetunnosta. En ole samaa mieltä... Useinkaan muita ihaillaan sen oman ihanuuden näkemisen kustannuksella.

[/quote]

Voisiko olla molempia? Toiset mollaa muita, että itsellä olis parempi olo, toiset sitten näkevät muissa hyvää, mutta eivät itsessään. --> Toivovat usein, että muut kehuisivat heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shown vetäminen ja esittäminen. Yh.

Vierailija
4/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Minulla on valtavan huono itsetunto, mutta en ole ollenkaan mustasukkainen, eikä minua kenenkään tarvitse lohduttaa. Ihan itse sisäisesti käsittelen omat alemmuudentunteeni. Ja sängyssä en ole todellakaan ujo enkä arka... Kaikenlaisia ennakkoluuloja ihmisistä, joilla on huono itsetunto. 

Itselläni se ainakin on vain sitä, että pään sisäisesti on paljon itseäni mollaavaa "puhetta" ja ajattelua, mutta en anna sen vaikuttaa käytökseeni.

Vierailija
5/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä oli huono itsetunto ja se on yksi suurimmista syistä miksi hän on nimenomaan ex. Mies ei uskonut itseensä missään asiassa! Hän ei mielestään ollut missään asiassa hyvä, vaikka asia ei muiden mielestä ollut niin. Hän koki kokoajan alemmuudentunnetta mm ystäviinsä ja veljeensä nähden. Hän tuntui pelkäävän menettävänsä ystäviään ja jäävänsä yksin. Kaikki mitä kaverit ehdottivat tehtiin mukisematta, vaikka ei olisi halunnutkaan ettei kaverit vaan pidä nyhvönä. Sängyssä mies ei uskaltanut tehdä mitään (esim ei kertaakaan suuseksiä eikä edes käsillä tyydytystä) ja syyksi sanoi, ettei kuitenkaan osaa.

Huono itsetunto on suurin mahdollinen turn off. En itsekään ole joka tilanteessa täysin itsevarma, mutta en sentään pidä itseäni epäonnistujana ja muita huonompana.

Vierailija
6/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään tee, kun en kuitenkaan osaa hyvin ("en viitti, enkä ees haluu")

en osannut sulle mitään lahjaa ostaa, kun ei se kuitenkaan olis ollut sulle mieleen ("oon liian nuuka tuhlaamaan rahaa sinuun, kun mun omat lelut on mulle paljon tärkeempiä")

tää on ihan kamalan näköinen kampaus ("kehu mua, kehu!")

nää mun farkut on ihan karseet ja vanhat ("kehu mua")

... joo-o, miksi en tykkää huonoitsetuntoisista ihmisistä

Vierailija
7/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 08:41"]

Itselläni on hyvin huono itsetunto (I'm working on it!) mutta ei ole vientiä varsinaisesti haitannut, nyt seurustellessa en vaan aina ole se paras tyttöystävä kun en aina voi vaikka mennä ulos kun en koe olevani tarpeeksi kaunis, jne..

[/quote]

Joo-o, kovaa on elämäsi... arvaapa, onko yhdelläkään huonoitsetuntoisella miehellä vientiä ollenkaan? Ei.

Mutta tätä eivät tietenkään palstan anti-lassukat voi hyväksyä, vaan pitää alkaa väittää vastaan. Ei muka ole seksuaalista epätasa-arvoa olemassakaan.

Vierailija
8/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:12"]

en mitään tee, kun en kuitenkaan osaa hyvin ("en viitti, enkä ees haluu")

en osannut sulle mitään lahjaa ostaa, kun ei se kuitenkaan olis ollut sulle mieleen ("oon liian nuuka tuhlaamaan rahaa sinuun, kun mun omat lelut on mulle paljon tärkeempiä")

tää on ihan kamalan näköinen kampaus ("kehu mua, kehu!")

nää mun farkut on ihan karseet ja vanhat ("kehu mua")

... joo-o, miksi en tykkää huonoitsetuntoisista ihmisistä

[/quote]

Sanon kyllä tähän, että huonoitsetuntoinen ei missään nimessä halua kenenkään kiinnittävän mitään huomiota hiuksiinsa tai vaatteisiinsa. Olisi äärimmäisen kiusallista jos joku niistä mitään sanoisi, hyvää tai huonoa. Hiukset ja vaatteet pidetään mahdollisimman huomaamattomina. Nolottaa kampaajalla käynti, kun kampaaja joutuu koskemaan tähän kammotukseen. Vaatteita jos ostaa, niin myyjä karistetaan kannoilta nopeasti ja jäädään itse vaivihkaa tutkimaan.

Tuo on totta että mitään en tee, kun en kuitenkaan osaa. Epäonnistuminen on itsestäänselvää, ja noloa kun se taas kerran huomataan.

Vierailija
9/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 08:37"]

Saa olla jatkuvasti lohduttamassa ja kehumassa eikä tyyppi silti usko...

[/quote]

Eikä lohduttamista ilmeisesti edes huomaa. Valitan aina miehelleni kun ei koskaan lohduta. Väittää useinkin lohduttavansa!

Vierailija
10/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen niin läski, mulla on finnejä. Mä syön liikaa, mä olen niin tyhmä, mä en osaa matikkaa, mun isä olisi halunnut pojan, kaikki saa parempaa palkkaa kuin minä, miehet on sikoja, mä olen ruma, kukaan ei rakasta minua, menen oksentamaan, tykkään hampurilaisista, otan tatuoinnin, tykkään rokkareista, tykkään kaikista jotka kehuu minua, vanne kiristää päätä, en kestä tätä, tekisi mieli tehdä jotain hirveää, en saa hengitettyä - kuolen, olenko persjalkainen Jne jne

Vierailija
11/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:59"]

mä olen niin läski, mulla on finnejä. Mä syön liikaa, mä olen niin tyhmä, mä en osaa matikkaa, mun isä olisi halunnut pojan, kaikki saa parempaa palkkaa kuin minä, miehet on sikoja, mä olen ruma, kukaan ei rakasta minua, menen oksentamaan, tykkään hampurilaisista, otan tatuoinnin, tykkään rokkareista, tykkään kaikista jotka kehuu minua, vanne kiristää päätä, en kestä tätä, tekisi mieli tehdä jotain hirveää, en saa hengitettyä - kuolen, olenko persjalkainen Jne jne

[/quote]

Ai niin ja kaikista tärkein. Minulla on kissoja.

Vierailija
12/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakastunut heikkoitsetuntoiseen mieheen. Mutta tiesin sen jo rakastumisvaiheessa, mikä on homman nimi. Kärsin siitä itsekin. Saa nähdä, millainen suhde tästä tulee. Voi olla, että jää ystävyysasteelle. 

Mies on silti aivan ihana. Niin herkkä, että en ole koskaan tuntenut ketään niin myös hienolla tavalla jerkkää ihmistä. Mä luulenkin, että se hänen herkkyytensä on osasyy heikolle itsetunnolle. Kun on ympäristöönsä suhteutettuna ns. yliherkkä (ei siis mikään aistiyliherkkä, vaan lähinnä tunneherkkä) niin saa jatkuvasti kokea ongelmia ja pettymyksiä ja ei-ymmärretyksitulemisen tunnetta. Puolivälisinhän siinä muotoutuu itsestä sellainen kuva, että olen huonompi kuin muut.

Herkkä olen itsekin. Tajusin asian vasta kun tapasin tämän miehen.

Vierailija
13/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että huonon itsetunnon omaavia ihmisiä on tosi moneen lähtöön. Joistain sen huomaa, joistain ei ikinä uskoisi. Ja on ihmisiä joiden luulee olevan huonoitsetuntoisia, mutta ne onkin vaan hiljaisia mutta silti vahvoja ja itseään arvostavia.

Huono itsetunto ilmenee monella tavalla. Se voi liittyä ulkonäköön tai kykyihin tai molempiin, tai vaikka siihen, että mitä ihminen tuntee itse ansaitsevansa tässä elämässä. Kurjaa on se, että itseä mollaavat ajatukset istutetaan ihmisiin jo ihan pienenä, jo vaikka vauvana, jos vanhemmat eivät esim. vauvan jatkuvan sairastelun takia jaksa panostaa vauvan ja vanhemman suhteeseen riittävästi vanhemman oman väsymyksen takia. Tämä on taas tietty täysin ymmärrettävää, ja tällöin riittämättömyyden tunne luikertelee lapsen tunnemaailmaan ihan vahingossa ilman, että kukaan sellaista haluaa tai että kenessäkään olis oikeastaan mitään vikaa. "Elämä on."

Kannattaa hakeutua terapiaan selvittämään niiden omien tunteiden lähdettä, sillä itseymmärrys tuo lohtua ja aseita taistella niitä kamalia ajatuksia vastaan. Terapia on oikeasti hyödyllistä myös ihan normaaleille tyypeille, se on hyvin mielenkiintoinen matka omaan itseen ja opittuihin ajattelumalleihin, joita voi halutessaan muokata toisenlaisiksi.!

Tsemppiä rakkaat kanssaihmiset ja huonoitsetuntoiset, olette IHAN OIKEASTI täysin samalla viivalla kaikkien maailman ihmisten kanssa. Täysin samalla viivalla!!

Vierailija
14/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tsemppiä rakkaat kanssaihmiset ja huonoitsetuntoiset, olette IHAN OIKEASTI täysin samalla viivalla kaikkien maailman ihmisten kanssa. Täysin samalla viivalla!!"

Mutta etenkin tätä palstaa ei kannata lukea ollenkaan, jos on itsetunto-ongelmaa. Hyvänkin sellaisen omaavalle saattaa hiljalleen hiipiä huonoja vaikutteita täältä, täällä kun ihmisiä arvotetaan todella häijyllä ja sairaalla tavalla.

Vierailija
15/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteinen ja aiheeton mustasukkaisuus.

Vierailija
18/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se huono itsetunto johtaa siihen että maristaan omaa huonouttaan koko ajan ja seksiä voi harrastaa vain pimeässä, niin kyllähän se voi jotakin ärsyttää.

Itselläni on hyvin huono itsetunto (I'm working on it!) mutta ei ole vientiä varsinaisesti haitannut, nyt seurustellessa en vaan aina ole se paras tyttöystävä kun en aina voi vaikka mennä ulos kun en koe olevani tarpeeksi kaunis, jne..

Vierailija
19/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä huonoitsetuntoisen haukkuminen on mennyt vähän ylitse. Ovatko ne jotka toisia moittivat itse asiassa kuin asiassa kivimuureja mieleltään? Aivan, ette ole. Kaikilla on heikot kohtansa ja toisilla se voi näkyä selvemmin "heikkona itsetuntoa". Mielestäni jos ihminen kuitenkin rakastaa itseään, ei hänellä ole huono itsetunto. Sellainen ihminen voi olla vaikka arka ja vaatimaton luonteeltaan. Sekin pitäisi olla hyväksyttävää.

Voisiko huonosta itsetunnosta sättiminen olla joskus heikkoitsetuntoisen hyökkäys toisten päälle? Oman huonon fiiliksen peittelyä haukkuamalla muita?

Vierailija
20/20 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 08:41"]

No jos se huono itsetunto johtaa siihen että maristaan omaa huonouttaan koko ajan ja seksiä voi harrastaa vain pimeässä, niin kyllähän se voi jotakin ärsyttää.

[/quote]

Itselläni on myös huono itsetunto, kärsin alemmuuskomplekseista ja masennuksesta jne. Olen miettinyt, että voisikohan tähän auttaa se, että menisi vain rohkeasti niihin tilanteisiin, joita pelkää. Esim. jos sinua hermostuttaa lähteä ulos - no, mene silti. Meikkaa vähän, pukeudu sellaisiin vaatteisiin jotka tuntuvat ja näyttävät kivoilta, ja koeta rentoutua. Älä mieti epävarmuuttasi liikaa. Jos hermostuttaa, sen voi poikaystävälle suoraan. Totea se vain, älä suurentele mutta älä myöskään vähättele.

Itsekin yritän työstää näitä juttuja, joten toivotan tsemppiä!

4