Muita jotka ovat pettyneitä siihe että Yhdysvaltain johtoon valittiin jälleen kerran mies eikä yhtään naista?
Sinne olisi pitänyt saada nainen. Viimeksi oli Hillary ehdolla. Olisivat äänestäneet nyttenkin sitä.
Kommentit (45)
Mitä ajattelette ihmisestä, jonka mielestä ihmisen pätevyys määräytyy genitaalien perusteella?
Minä olen pettynyt tähän järjettömään tyhmyyteen. Ei tuonne saada pitkään aikaan naispresidenttiä. Hyväksykää tämä, niin ei tarvitse aina pettyä ja itkeä.
Mitä ihmettä?
Yhdysvallat sai juuri historiansa ensimmäisen naispuolisen varapresidentin!
Kerrassaan kummallinen aloitus.
Mulle nainen ei ole yhtä kuin pätevä. En koe sitä itse asiassa minkäänlaiseksi meriitiksi.
N41
Harris tulee olemaan Yhdysvaltain historian ensimmäinen naispuolinen varapresidentti. Eikö se merkitse mitään ap:n mielestä?
Varapresidenttikö ei ole Yhdysvaltain johtoa?
Sitä minäkin. Kamala Harris tekee historiaa mutta ap:n mielestä se ei ole kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle nainen ei ole yhtä kuin pätevä. En koe sitä itse asiassa minkäänlaiseksi meriitiksi.
N41
Sama
Sincc
Naisen paikka on kotona - ei missään johtotehtävissä.
M25
Arvo Tasa kirjoitti:
Mitä ajattelette ihmisestä, jonka mielestä ihmisen pätevyys määräytyy genitaalien perusteella?
No, valitaan seuraavat muutama sata vuotta pelkkiä naisia kaikkiin päättäviin asemiin ja tehtäviin, ja kysytään teiltä miehiltä sitten uudestaan onko sukupuolella väliä.
USA on nähnyt Suomesta miten käy , kun on valittu naispressa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen paikka on kotona - ei missään johtotehtävissä.
M25
Juuri sinun kaltaistesi junttien takia presidentiksi olisi pitänyt saada nainen eikä mitään makkaranheiluttaja Bideniä.
Vierailija kirjoitti:
N41
Niin, koska sinä olet syntynyt ja kasvanut täällä Suomessa, tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, jossa sinulla naisena on elämäsi aikana ollut huomattavasti enemmän oikeuksia ja mahdollisuuksia kuin monilla maailman naisilla on ikinä ollut. Etkö todellakaan ymmärrä, kuinka merkittävää on, että ensimmäisen kerran koko Yhdysvaltain historiassa varapresidentiksi valitaan musta nainen? Etkö todella ymmärrä, että sillä voi olla merkitystä niille naisille ja tytöille, joilla ei ole ollut yhtä etuoikeutettu ja tasa-arvoinen elämä kuin sinulla?
Arvo Tasa kirjoitti:
Trumpko oli tosiaan kaikkein pätevin yhdysvaltain kansalainen johtamaan maata edelliset vuodet?
Kyllä nämä pestit jakautuu ihan muun kuin puhtaan pätevyyden perusteella. Voiman ja vallan katsotaan edelleen asuvan miehissä ja tavallisen kansan mielipide ja mielikuvat näissä vaikuttaa, ei todellakaan mikään puhdas paremmuus, missään vaaleissa koskaan.
Voimakas nainen on edelleen ihmisten silmissä ärsyttävä, voimakas mies johtaja-ainesta. Vaikeasti ennustettava mies on omapäinen, nainen oikukas. Vakava mies on uskottava, vakava nainen on kylmä. Ja niin edelleen.
Kaislanen. kirjoitti:
Meillä mies Trumpin puolella ja minä Bidenin. Noh jouduin myöntämään, että nyt juttu haisee. CNN julkisti Bidenin voittajaksi, vaikka asia liittovaltion tuomioistuimessa. Olemme molemmat juristeja. On selvää, että Pressamme ymmärtää juristina, ettei vaalivoittajaa julista media vaan kansan äänet. Nyt äänet tarkistetaan, sillä missään osavaltiossa ei voi äänestysprosentti olla yli 100 %. Odotellaan siis oikeuden päätöstä, mutta kyllä asiassa on jotain vialla....
Uskon, että olette oikeustieteen tohtoreita.
Vierailija kirjoitti:
N41
Sori, mutta olet väärässä.
Mä en tajua ihmisiä, jotka pitää genitaaleja jonain meriittinä.
P ska nainen on yhtä p ska kuin p ska mieskin. Ei p llu siinä mitään auta. Pikemminkin päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
N41
Kuka on väittänyt että nainen on yhtä kuin pätevä? Tässä ei nyt ole kyse siitä miten sinä asiat koet, vaan tässä on kyse aidosti historiallisesta ja merkittävästä hetkestä: nainen on valittu ensimmäisen kerran näin johtavaan asemaan Yhdysvalloissa.
Se että hemmotellut palstamammat sitä täällä vähättelevät ei tee tästä asiasta yhtään vähemmän merkittävää.
Vierailija kirjoitti:
Arvo Tasa kirjoitti:
Trumpko oli tosiaan kaikkein pätevin yhdysvaltain kansalainen johtamaan maata edelliset vuodet?
Kyllä nämä pestit jakautuu ihan muun kuin puhtaan pätevyyden perusteella. Voiman ja vallan katsotaan edelleen asuvan miehissä ja tavallisen kansan mielipide ja mielikuvat näissä vaikuttaa, ei todellakaan mikään puhdas paremmuus, missään vaaleissa koskaan.
Voimakas nainen on edelleen ihmisten silmissä ärsyttävä, voimakas mies johtaja-ainesta. Vaikeasti ennustettava mies on omapäinen, nainen oikukas. Vakava mies on uskottava, vakava nainen on kylmä. Ja niin edelleen.
Miten Trump liittyi kommenttiini mitenkään? En olisi äänestänyt naistakaan, jolla on yhtä hullut tavat kuin Trumpilla.
Minä äänestin Melania presidentiksi.