Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--- SYYSKEIJUJEN KESKIVIIKKO JA TORSTAI ---

26.07.2006 |

Huomenia, tässä samalla linkki edellisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7870481&p=&mpage=1&tmode=…

-piias-

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huonosti nukuttu. Suonenvetojen lisäksi poika huusi äitiä klo 1.30, oli mennyt pissat housuun sängyssä. Eikun vaihtamaan lakanoita. Onneksi kuopus ei herännyt. Mutta herra itse kävi viemässä housunsa pyykkiin ja suihkussa huuhtomassa kinttunsa :) Mulla tietty oli hurja nälkä ja siinä mussuttelin banaanin eikä uni meinannu tulla. Jonkun aikaa taisin nukkua kunnes alkoi suonenveto ja taas heräilin. Kuopus heräsi sitten kuudelta. Ensi yöksi turaan jalkani semmoiseen lämpövuoraukseen, että _luulisi_ vetojen karsiutuvan. Vai liekö nuo krampitkin vain valmennusta tulevaan yöheräilyyn???

KERTULLE vielä kummiasioista: Minäkään en pyytäisi tyttö-/poikaystävää kummiksi, jos en tuntisi. Niin meillä kävi esikoisen kummeja miettiessä, raakattiin toisen kummitädin ja -sedän seurustelukumppanit pois. Molemmat parit ovat yhä yhdessä ja vuosien varrella ovat kumppanitkin tulleet meille läheisiksi.

Meillähän käy tässäkin niin, pyydämme ystävääni kummiksi, muttei hänen aviomiestään. Hänet kyllä tunnemme hyvin ja mie kysyin, etteiväthän he loukkaannu. Mutta JOS mieheni veli ei halua kummiksi, katsotaan sitten uudestaan. Nää nykyajan teinit kun sanovat tod.näk. vain " ihan sama" ;)

Autobabyn kanssa kävi sitten niin, että tänään menen ostamaan :) Mieskin onneksi innostui, kun pidin perusteellisen luennon siitä ja näytin netistä kuvan ja tekstin. Ystävämme ostavat entisen kaukalon. Onhan sillä Autobabyllä jälleenmyyntiarvoakin sitten myöhemmin.

Miultakin alkaa vaatteet loppumaan. Maha pompsahtanut sen verran ylös, että pitkät paidatkin alkavat olla pätkiä. Eikä kehtais nonstop pitää yhtä trikoomekkoa päällä!

Onko muilla noin 2 vuotiailla menossa ÄITI-vaihe? Täällä hyvin kovasti, kukaan ei kelpaa mihinkään kuin äiti. Kovasti oon koettanu kehottaa pyytämään isiä tai käskeny miehen asioille, kun tyttö haluaa jotain. Mutta mikään ei onnistu ellei äiti tee. Ei pottailu, ei pukeminen jne. Onneksi nukutukseen kelpaa isikin, tietty muutaman " äitin vuolo nuku!" huudon jälkeen. Toivottavasti helpottais hieman ennen vauvan syntymää!

Menen pesemään unihiekat pois silmistä..

-piias- rv 33+2

Vierailija
2/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun raapustin pitkää listaa ja sitten tuli esikoinen ja rämppäs jotain nappia....se siitä. Nyt taidan kirjoittaa lyhyesti.

Meilläkin kuopus on kaksi vuotta ja äiti-kausi päällä. Jatkuvasti jaloissa kiinni ja isi ei kelpaa mihinkään. Kauhulla odottelen vauva-aikaa!!

Yö meni lähes kokonaan valvoessa kaikenmaailman kolotusten takia ja kuopus huuteli äitiä vähän väliä *haukotus*. tänään on pakko päästä päiväunille. Hermot ihan riekaleina!

Nytkin hän huutaa jotain tuolla lattialla. " äiti auta, äiti et auta" - vuoronperään-litaniaa... =/

Monet on käyneet juuri neuvolassa, luin eilistä pinoa tuossa aiemmin aamulla. Joku ihmetteli sf-mitan pompsausta. Minulla on myös kasvanut hurjasti vatsa. Viimeksi oli jotain 26 ja nyt oli 30!!

Jaahas, nyt on pakko mennä...lapset huutaa kilpaa äitiä, grrrr.....

tiitiäinen rv.32+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen töissä sinnitellään. Selkä ihan jumissa ja alavatsaan on alkanut taas sattua, muttei vielä mahdottomasti. Työpäivä tuntuu pitkältä ja olenkin nyt omavaltaisesti lähtenyt vähän aikaisemmin kotiin, jotta jaksaisin mahdollisesti jäljellä olevat työpäivät. Huomenna on aamulla neuvola, joten saattaahan terkka olla sitä mieltä, että saikulle, mutta katsotaan...

Kaikkia galluppeja en taida muistaa, mutta yritetään. Mielenkiintoisinhan oli tietenkin tuo seksi ;-) Kyllä kiitos kelpaisi enemmänkin, jos olisi tuo ukkoehdokas useammin saatavilla. Niitä asentoja vaan ei oikein tahdo löytyä ja jos homma kestää kovinkin pitkään, alkaa tuo alavatsa kipuilla. Kuivuutta ei voi valittaa, kun tuntuu, että kaikenaikaa muutenkin valuu jotain. Ukkoehdokas tykkää raskausmuodoistani, myös siis masusta, joten sekään ei ole esteenä.

No sitten parisuhteen muoto: Vaikea kysymys... seurustelen, mutta toistaiseksi kummallakin on ns. oma elämänsä. Haaveilen, että asiat selviäisivät pian ja pääsisin elämään oikeaa parisuhdetta ja saisin häät ja uusioperheen. Ehkä jonain päivänä.

Kummit ja ristiäiset: Ei vielä tietoa. Riippuu, missä tilanteessa ukkoehdokkaan kanssa silloin mennään. Itse en enää kuulu kirkkoon, joten nimiäiset ilmeisesti. (Silloin äidilleni tosin paljastuu, etten kuulu kirkkoon enää, joten saatanpa kuulla rätkätystä.) Kummit tai haltiakummit kuitenkin lapselle tahtoisin, kun toisillakin on. Hyviä ehdokkaita ei vain oikein ole, joten siksikin toivoisin, että ukkoehdokas olisi mukana - saataisiin ristiäiset ja kummit hänen puoleltaan.

Painoa on tullut ehkä 13 kg, vaikea sanoa, kun se joulu osui siihen alkuun...

Siinä se mitä muistin. Vähän heikoilla kantimilla tällä hetkellä tämä pinojen lueskelu, kun kotona ei jaksa enää istua koneen ääressä työpäivän jälkeen ja töissä ei oikein ehtisi, mutta tässä kuitenkin tämä pikainen pinoutuminen.

fullmoon 33+2

Vierailija
4/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koittais jotain ehtiä raapustaa,tahtoo jäädä vaan lukemiseks

Aika isoja sf-pomppauksia ollut,mutta jospa ne johtuis vaan vauvan eri asennosta tms. vaarattomasta. Toivotaan näin!

YÖT alkavat olla risaisia,jos nyt sattuis toiset lapset nukkuakin,niin masukki myllää ja sitten närästää tai muuten vaan vihloo ja kivistää,mutta eiköhän se tästä.kunhan saadaan palkinto käsiin!

KUMMIasiaa oli pohdittu,me ei vielä ole päätetty varmuudella keitä pyydetään,katotaan nyt ensin kumpi tulee ja sen mukaan sitten.

SEKSI maistuu täälläkin ;) Tosin ei enää niin usein mutta kuitenkin. Asennoissa täytyy vaan käyttää mielikuvitusta,mutta se taas tuo sitä omaa maustettaan koko hommaan. Isäntää ei ainakaan masu häiritse,kehuu sen olevan vaan niin seksikkään näköinen pallo. No,itestä se ei hirmu seksikäs kyllä ole,mutta pääasia,että kehuu,tulee hyvä mieli ;)

VAUVAN tarvikkeet alkaa olla laatikossa,vaatteetkin sain pestyä ja laitettua,vielä pitäis kutoa pikkuiselle villikset,kun tuli semmonen inspiraatio,mutta nehän voi kutoa vaikka sairaalassa,jos pikkuisen nuuskutukselta ennättää. Oon kyllä aiemminkin ottanut jotain ajanvietettä mukaan ja sitten siotä on niin sen vauvan lumoissa,ettei saa tehtyä mitään...

SAIRAALAkassi on vielä ajatustasolla,tosin laitoin vauvan kotiintulovaatteet jo eri paikkaan laatikossa,jotta ne saa siitä kätevästi napattua matkaan.

Semmonen kysymys,että onko kukaan käyttänyt/ajatellut käyttää IMETYSTEEtä? Mulla kun maito alkaa kunnolla nousta vasta kolmantena päivänä synnytyksestä ja vauvan paino tietty laskenut sitten alkuun rajusti,niin mietin,olisko näistä teejutuista apua... Ainakin Frantsilalla oli joku vauvanilo ja sitten Weledalla joku imetystee. Olis kiva kuulla,jos jollain olis kokemusta,taidanpa laittaa siitä erikseenkin kysymyksen tuonne vauvapuolelle.

Mutta nyt vuoro seuraavalle ;)

Hönttä,murut ja Jesse 35+1

Vierailija
5/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin 10 kiloa on tullut yhteensä,tasaisesti tisseihin,masuun,reisiin ja pohkeisiin,jotta kyllä siinä onkin taas tiputeltavaa tämmöisellä lyhyellä immeisellä,mutta aikanaan sitten...

Vierailija
6/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas lomalla, joten ollaan reissattu viikonloppuna ja alkuviikosta täällä kotinurkilla nautittu ihanasta säästä, eipä sitä nettiin ehdi. Hyvin kyllä huomasi automatkalla, että 2h ajomatkalla alkaa olla jo tukalaa istua paikoillaan, selkää jomottaa jne. Osan matkasta ajoin itsekin, muttei se kovin mukavaa ollut...

VAUVAN NIMI on meillä ilmeisesti nyt päätetty, etunimi siis. Oli yksi minun ehdotukseni josta koko perhe tykkää :) Toiset nimet on arvoitus toistaiseksi. Emme kuulu kirkkoon, mutta vauvalle pidetään NIMIÄISJUHLA ja siviilikummitkin haluan, koska kahdella isommalla on ihan viralliset (heidät on aikanaan kastettu) vielä en ole varma keitä pyydämme, hyvät ehdotukset on valmiina.

SEKSIGALLUPIIN vastaus, kyllä maistuu edelleen ja ihan samaan tahtiin kuin ennenkin :) Välillä haluttaisi enemmänkin, mutta kun olen iltaisin niin väsynyt ja päivällä on nuo lapset hereillä...

SUPSITUKSIA tulee edelleen silloin tällöin, mutta ei enää yhtä tiheästi ja kipeitä kuin viime viikolla. Kävellessä/liikkuessa aika napakoitakin.

KOTISYNNYTYKSIIN suhtaudun samalla tavalla kuin Syysmarjatarkin, en uskaltaisi. Edellisessä synnytyksessä oli pahoja sydänäänilaskuja, vauvalla pelättiin olevan todella hätä ja en uskaltaisi ottaa sellaista riskiä pienen elämän kustannuksella, että joku menisi pieleen.

Kävin eilen Kätilööopistolla ja samalla katsomassa ystävän 2 päivän ikäistä tyttövauvaa! Olipa suloinen ja pieni ilmestys, voi että kun saisi pian omankin nyytin syliin tuhisemaan... ei toki vielä näillä viikoilla.

PIIAS onko teillä autossa keskipaikalla sellainen kohouma lattiassa? Onnistuuko autobaby sellaisen kanssa? Meillä sama tilanne kuin teillä eli vauva pitäisi saada mieluiten keskipaikalle, mutta lannevyöhönhän ei tavallisia kaukaloita saa laittaa, autobaby pelastaisi tilanteen :)

PAINOA on tullut noin 8-10kg, vaihtelee turvotuksen mukaan tuokin eri päivinä. Suonenvetoja oli taas viime yönä, olen unohtanut magnesiuimin oton ihan kokonaan, joten varmaan siitä johtuu. Muuten oma olo on ihan jees, vähän on alkanut nivuksissa/lantiossa kolottamaan eli tuttu vaiva palaamassa kuvioihin, voi olla että ppian tekee tukalaa esim käveleminenkin... :(

Nyt täytyy lähteä komentoa pitämään noille poikasia ja ulkoilemaan

Mayella ja Onni 30+0

Vierailija
7/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kattoo tuossa Ti-Ti Nallea. Aamuisin olen hänen antanut sitä katsella, jotta saa hetken aamupalan ja pesujen jälkeen omaa rauhaa. Ukkokulta on lomalla, mutta vielä tuolla sängynpohjalla..ylläri ;)

Mulla kans tänä aamuna tuli suonenveto pohkeeseen, pirun kipeetä kyllä teki =( Öisin kyljen kääntäminen alkaa olla varsinainen projekti ja saa helposti aikaan tuntuvat supparit. Musta tuntuu, et olo on parempi, kuin hetki sitten.. kiva näin. Toki vaivoja löytyy, mutta olen kaikenkaikkiaan aika pirteä ja elinvoimainen =)

Huomenna olis neuvola, saa nähdä onko taas uusi sijainen tutkimassa. Erityisesti tää haittaa mua ton sf-mitan mittauksen takia, kun eri mittaajilla on aina ihan eri tulokset. Paras oli tossa hetki sitten neuvolassa, kun terkka sai 4cm suuremman sf-mitan, kuin lääkäri seuraavana päivänä. Et ihan hyvin! Eli ei kande välttis huolestua noista korkeista sf-mittojen nousuista, sillä hyvin paljon on mittaajasta kii.. ja kait se vauvan asentokin vaikuttaa.

Kiva kun muillakin on näitä äitiriippuvaisia taaperoita. Meillä isi kelpaa kaikkeen muuhun kyllä, paitsi yöunille nukuttamiseen. Ollaan otettu nyt oikein projekti tästä nukkumisasiasta ja eilisestä lähtien isi sai hyvin nukutettua tytön, kun äiti oli samassa huoneessa. Tarkoitus on siirtyä pois pikkuhiljaa, että nukahtaisi isin kanssa kahdestaan. Isi saa kyllä nukutettua tytön hyvin, jos äiti ei ole kotona, mut äidin kotonaollessa tyttö juoksee koko ajan mun luo sängystään. Viime yö oli ihana, kun tyttö ei kömpinyt aamulla meidän viereen, vaan 11h posotti menemään omassa sängyssään =)

Kiva kun miehellä on loma, niin on saanut paljon omaa aikaa. Olen kiitollinen, kun mies tekee tytön kanssa puistoreissut, kyläilyt, kylpytouhut, ruokailut ym. siinä missä äitikin =)

KUMMIT: Mä en pyytäis kans pariskunnasta toista osapuolta kummiks, jos ei hyvin tunne. Mun hyvä lapsuuden ystävä tulee vauvan kummiks, mut ei hänen miesehdokkaansa, sillä en tunne häntä. Kaverini oli ihan samaa mieltä, ettei hänen miestänsä. Meillä sylikummi on mun pikkuveljeni ja kolmas kummi miehen hyvä ystävä.

Noh tulihan juttua taasen, ei muuta kun kaikille keijukaisille iloista päivänjatkoa =) Tästä startataan mun vanhempien kanssa miehen mummoa katsomaan...

-frodo 34+1 ja taapero-tyttö 1v 10kk-

Vierailija
8/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei!

Eilen kävin Taysissa kontrollissa. Kaikki hyvin ja kohdunkaulaa riittävästi jäljellä. Silti supistelee, eilenkin sairaalassa käyrälle niitä pari tuli, mutta vielä paikat kuitenkin kiinni.

Täällä myös yöt tukalia. Suonenvetoja ja vessakäyntejä riittää. Tän ajan kun muistaisi raskausajasta myöhemminkin, niin seuraavan vauvakuumeen yllätäessä tulis mietittyä tarkemmin.. Aina sitä miettii, että nyt sais lapsiluku riittää, mutta jostain se vauvakuume puskee päälle. Miehelle olisi jo riittänyt kaksi poikaakin, mutta itse halusin tyttöä vielä yrittää. No, koska tämä kolmaskin on poika, niin saas nähdä tuleeko vielä yritettyä.. Vaikka ihaniahan nuo pojatkin ovat!!

Seksiä meille edelleen harrastetaan, tosin vähemmän kuin ennen. Syynä siihen lähinnä tämän raskauden aikana olleet viisi hiivatulehdusta ja kolme virtsatulehdusta. Eilen siis Taysista sain kolmannen antibioottikuurin virtsatulehdukseen. Ja antibiootistahan sitten saan aina sen hiivan.. kivaa! Painoa meikäläiselle on tullut 7kg, mikä on ihme, sillä aikaisemmissa raskauksissa painoa tullut lähes parikymmentä kiloa.

Meillä kaksi ensimmäistä nimeä pojalle jo keksittynä, kolmatta nimeä vielä haetaan. Tosin pari päivää sitten mieleeni putkahti uusi etunimiehdokas, mutta en ole siitä miehelle vielä puhunut.. tytölle nimiä olisi, vaikka kuinka monta. Kummitkin on päätetty. Mun veljestä tulee sylikummi, pikkuserkkuni on toinen kummi. Sitten pyydetään myös miehen veljeä. Meillä myös ongelmana se, että pyydetäänkö myös tämän avovaimoa. Toki tunnemme hänet hyvin ja he ovat pitäneet yhtä jo kauan ja asuvatkin yhdessä, mutta kun ei ole edes kihloissa. Inhottavaa sitten jos suhde jostakin syystä kariutuisi.. No täytyy vielä miettiä!

Andoliniska

Vierailija
9/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autobabysta jälleen, nyt ollaan tuoreita omistajia. Kyllä MAYELLA, keskipaikalla on kohouma, mutta tosi matala. Hyvin meni jalusta siihen, kokeiltiin tottakai ensin. Eilinen myyjä puhelimessa sanoi, et menee ja sanoi myös tietyn värin olevan 149¿. No tänään sit menin ja " jouduin" semmosen nuoren tytön palveltavaksi, joka sanoi, että tuskin se teidän autoon käy keskipaikalle ja kaikki hinnat 169¿. Onneksi oli se eilinen myyjä myös paikalla ja kaupat syntyi 149¿:lla.

Ostin myös Prismasta pari pipoa vauvalle, tyttömäisen ja neutraalin. Kuopus alkoi huutaa vauvanvaateosastolla, et " ei auva hattu!" ja lujaa huutikin ja itki. Eka mustiskohtaus siis koettu!

Pitäs kai vähän siivoilla taloa. Miehen täti miehensä sekä miehen serkku perheensä kanssa Lahdesta ovat täälläpäin sukuloimassa ja tulevat iltasella meille. Ihan kiva, tulee kaksi pikkupoikaa leikkikavereiksi, ei olla ennen tätä serkun perhettä tavattukaan. Ja mies tulee pian ruokkikselle, pitää sammuttaa tää kone, ennen kuin kuuluu kommenttia, kun mie oon taas netissä :D

-piias- rv 33+2

Vierailija
10/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nyt minäkin kirjoittelemaan lääkäri- yms.kuulumiseni kun on taas vähän jäänyt...

Perjantaina oli sitten ensimmäinen äitiyspoliklinikka-käynti Taysissa..

possut oli kasvaneet oikein hyvin, A painoi 1700g ja B 1600g, lääkärikin sanoi että ovat kyllä tosi hyvän kokoisia! Epäili että alkavat kohta hiukan himmaamaan kasvua. Muutenkin kaikki oli aika mukavasti, virtauksissa (possuilla yhteinen istukka) oli hiukan epätasapainoa, ei hälyyttävästi mutta sen verran että haluavat seurata tilannetta ja sain seuravan ajan hiukan aikaisemmin, eli 1.8 ollisi seuraava lääkärintarkastus. Niin ja molemmat olivat edelleen päät alaspäin - toivotaan että niin pysyisivätkin!

Kohdunkanavan tilanne olikin sitten vähän toinen juttu eli kohdunsuu on pehmennyt ja kanavaa jäljellä 23-25mm eli jonkin verran lyhentynyt. Suljettu kohdunsuu onneksi oli. Lisäksi A:n pää on aika alhaalla ja painaa melko paljon kohdunsuuta mikä tietysti lisää painetta siellä suunnalla ja sitä kautta myös hiukan riskiä ennenaikaisuuteen. Vielä tilanne ei ole hälyyttävä eikä välttämättä tarkoita ennenaikaista synnytystä, mutta koska kohdunsuu oli pehmeä ja lyhentymistä tapahtunut lääkäri halusi että aloitetaan varmuuden vuoksi kortisoni-hoito vauvojen keuhkojen vahvistamiseksi ja samalla sain myös lepokehotuksen jotta päästäisiin ainakin 34vkolle...täyslepoon ei onneksi laittanut (ainakaan vielä..), mutta mahdollisimman paljon pitäisi olla makuuasennossa jolloin paine ei kohdistu niin paljoa alapäähän! Kivaa... vaihtoehtona oli että lepään sairaalassa, mutta jostain kumman syystä valitsin mieluummin koti-levon.. :)

Maanantaina kävin sitten ekalla kortisoni-piikillä ja odotin " vaan" 2,5tuntia ennen kuin otettiin sisään.....mainitsin kyllä vähän asiasta kätilölle kun vihdoin oma vuoro tuli, sanoin että alkoi jo vähän huolettaa kun pitäisi olla levossa ja välttää pitkään istumista...pyyteli kovasti anteeksi.. Kätilö sanoi että kortisonista voi sivuvaikutuksena tulla illalla " levoton olo" mitä ei kannata pelästyä. No, minulla se ilmeni kasvojen, ranteiden ja polvien + säärien kihelmöintinä ja puutumisen tunteena, oli pakko soittaa synnytysvast.ottoon ja varmistaa että on ihan normaalia koska sen verran outo-olo oli. Ihan asiaan kuuluvaa, sanoi siellä kätilö. No, eilen kun menin toiselle piikille (nyt odotin " vaan" reilun tunnin..) ja kerroin kätilölle millainen olo oli olllut, tämä sanoi heti ettei kortisonista kuulu tuollaista tulla ja että haluaa tarkistaa asian lääkäriltä ennen kuin laittaa toista piikkiä. Lopputulos oli, kun oli konsultoinut myös sisätautilääkäriä, että on turvallisempaa olla pistämättä toista piikkiä. On kuulemma äärimmäisen harvinaista, että kortisoni aiheuttaisi allergista reaktiota, mutta jokin siinä nähtävästi oli mikä ei meikäläiselle sopinut. Onneksi käynti ei ihan hukkaan mennyt koska otti possujen sydänkäyrät jotka oli oikein hyvät. :)

Andoliniska: Mihin aikaan olit Taysissa eilen? Ite olin 10.30 eteenpäin, sisään pääsin vähän ennen klo 12, aattelin vaan että ollaanko oltu samaan aikaan siellä masuinemme? =)

Täällä sitä on nyt sitten yritetty lepäillä, on kyllä paljon helpommin sanottu kuin tehty... varsinkin kun ei noita mukavia asentoja makuulla oikein tahdo muutenkaan löytyä. Tuotiin sitten vanhempien luota niitten bade baden-tuoli, sen kulmaa kun saa mukavasti säädeltyä ;) On muuten nätti sisustuksellinen lisä olohuoneessa...=) Sairaalakassin ajattelin kyllä tässä pikkuhiljaa pakkailla, tästä tilanteesta kun ei nyt yhtään tiedä mihin suuntaan kehittyy...voi olla että menee hienosti vielä muutama viikko (toivotaan!!!!) tai sitten lähtö voi tulla äkkiäkin. Olo on kyllä muuttunut huomattavasti raskaammaksi ja suppareita tulee aika tiuhaan, eivät tosin ole kipeitä, mutta aika jämäköitä kuitenkin. Mies alkaa onneksi ensi viikolla lomalle eli voi tulla pitämään seuraa jos vaikka joutuisinkin sairaalaan lepäilemään - toivon todella ettei niin kävisi!!

Huh, tulipa kauhean pitkä sepustus taas kerran. Tulen myöhemmin vastailemaan noihin gallupeihin, ettei tule ihan mahdotonta romaania :)

:) elaine + pikku possut rv 31+1

Vierailija
11/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisin pitkästä aikaa kuulumisia, kirjoittelu jäänyt tosi vähille mutta lukemassa olen käynyt melki joka päivä.

HÖNTTÄ/IMETYSTEE: mä ostin luontaistuote kaupasta teetä nimeltä mammatee ja aijon sitä myös kokeilla, kaveri kovasti sitä kehu että oli tullu maitoa aivan valtavasti ja kannattaa alottaa juominen n. 1kk ennen laskettua aikaa, ei ollu hirveen hyvän makuista itseni mielestä (mausteena anis) mutta kyllä sitä juon jos siitä apua näyttää olevan.

OMA OLEMUS: ei kummosia, pientä supistelua silloin tällöin, painoa tullut jo 14kg lisää uups =), eilen oli neuvola ja siellä kaikki myöskin ok. Tänään mennään tutustumaan kätilöopistolle jes=)..

rottahilarius 30+5

Vierailija
12/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen Taysissa aika klo 9.30, mutta kätilön vastaanotolle pääsin vasta joskus 10.15 ja sit lääkärille pääsin vähän ennen yhtätoista. Eli ilmeisesti olimme samaan aikaan samassa paikassa.

Mulla oli päällä mustat pitkät housut ja ruskearaidallinen paita. Hieman punertavat hiukset ponnarilla. Olin tällä kertaa matkassa yksin. Istuskelin odotusaulassa niillä penkeillä, joissa se istuinosa lasketaan alas ennen istumista.. Muistatko nähnees näihin tuntomerkkeihin sopivaa?

Andoliniska 32+4

Vierailija
13/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että ettekö te käytä Magnesiumia? Kokeilkaa nyt ihmeessä sitten tupla annosta ja ottakaa se juuri ennen nukkumaanmenoa. Ei niistä suonenvedoista tarvitse kärsiä kun niihin on helposti apukin olemassa.

Seirana

Vierailija
14/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saapui juuri Prismasta ensimmäisen vaippapaketin kera...tuli vaan sellanen olo että onpahan valmiina. Nyt hymyilyttää ja huokailuttaa, kyllä se pitää olla pieni se pylly joka noihin laitetaan...apua, ihana. Näin se vauvan tulo konkretisoituu kun alkaa näitä näkyviä valmisteluja pikkuhiljaa tehdä.

NIMISTÄ: mulla on nimi ehdotelmat valmiina molemmille sukupuolille, isäntä ei ole vielä oikein juuta ei jaata sanonu, sillä on tapana miettiä asiaa vasta sitten kun se on ajankohtaista eli kun näkee vauvan.

LIITOSKIVUT vaivaa todella uljaasti, neuvolassa sanokin että vauvan pää on todella alhaalla vaikkei olekaan kiinnittynyt vielä. Ihan kamalaa on ollu muutamana iltana kun hän innostuu just ennen nukkumaan menoa pylkkäsemään. Pyörittää päätään ja pyllyään niin että miun on todella kipeä olo. Tuntuu että ne liikkeet tuntuu aina peräsuolessa saakka ja häpyliitosta tekee mieli painaa kädellä ettei vihlos ihan niin paljon. Eikä auta mikään, että hiirenherne rauhottus, ei selän silittely (vauvan) eikä oman kyljen kääntäminenkään. Kauhulla ajattelen että ei ne ainakaan helpota loppua kohti...huhhuh.

Yöt on tulleet levottomiks. Ensinnäkin on kuuma, toisekseen lonkat soi ja kolmanneks näen unia. Viime yönä heräsin kun komensin ääneen esikoista, joka unessani loikki yöpaitasillaan lumihangessa karkuun.

PINNASÄNGYISTÄ: meillä on sellanen josta saa laitaa laskettua, olen pitäny siitä todella paljon. Ja pohjan saa kolmeen eri korkeuteen, mikä on miusta myös tärkeetä.

Minjuska joka lähtee pesemään pinnasängyn patjaa

Vierailija
15/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli harvinaisen kivasti nukuttu yö. Poikakaa ei yskiny nii paljo,ja muakun ei yö pissaamiset vaivaa ei yxinkertasesti tartte käyä. Aamul oli neuvola ja kaikki hyvin. Painoa ei oo tullu ko 10kg muis raskauksis täs vaihees ollu jo se 16.Jee.. Masuasukki oli kääntyny perätilaan. Hb oli 102 vaix oon rautaa syöny,ihme et vätystää ja päätä särkee ;) Kätilö tuumaili ku kokeili et aika iso kaveri. Saa nähä mimmosen kokonen tulee ku edellisetki 4kg toine rv38 ja toine rv37 syntyneitä... Mut täytynee lähtä syntsäreille..

Vierailija
16/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on ulkona tuulinen ilma ja oikeastaan välillä aika viileäkin. Täällä saikkuloma jatkuu nyt ainakin huomiseen, huomenna pääsen lääkärille joka kattoo tilanteeni sitten kunnolla. Minusta aika kummallista että kaikki lääkärit niin työterkka-asemalla kuin neuvolassakin ovat lomalla yhtä aikaa. No huomiseksi sain ajan terveyskeskukseen ihan yleislääkärille mutta eiköhän sekin perushommat osaa tarkistaa ja antaa tarpeen mukaan saikkua lisää.

Pakko myöntää mutta en nyt ihan koko aikaa ole sängyn pohjalla lepäämässä pysynyt, tänäkin aamuna käytiin koko perheen voimin paikallisessa kotieläinpihassa katsomassa kotieläimiä. Miehen kummityttö oli mukana ja hän halusi ratsastaa ponilla. Meidän muksu sen sijaan kovaan ääneen huusi " en halua hepan kyytiin!!" No, ei väkisin, vaikka monta kertaa on aiemmin kyytiin hinkunut. :)

Nythän tässä olisi aikaa pestä myös vauvanvaatteita mutta eikös se juuri kun on aikaa, ole pesukone rikki. Toissapäivänä lopetti pesemisen kesken kaiken ja joku hihna on kuulema rikki. Nyt kone on huollossa, jossa tehdään tarkistus kannattaako korjata vai ostaa uusi. Kovin vanha se kone ei ole, olisko suunnilleen neljä vuotta mutta harmiksi takuuaika on juuri umpeutunut muutamia kuukausia sitten. :/ Kyllä pännii kun pyykkivuori kasvaa ja kasvaa. Onneksi on ihania naapureita jotka lupasivat että siellä voidaan käydään pyykit pesemässä vaikka itse ovat reissussa. Mutta en nyt ihan viitsi siellä vauvanvaatteita pestä kun on noita muitakin ihan tarpeeksi. Toivottavasti pian vaan selviää oman koneen kohtalo, niin pääsis pikkuvaatteitakin pesemään. :)

Mutta nyt täytyy mennä herättelemään muksua päikkäreiltä. On nukkunut jo mukavat 2,5 tunnin päikkärit. Parempi alkaa pikkuhiljaa herätellä, muuten voi ilta mennä kukkumiseksi kun ei uni tule.

T: Anmari rv 31+4

Vierailija
17/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko alkuun vähän niiskuttaa, ja kertoa olosta. Minulla on koko raskauden ajan ollut ihmeenkin tasapainoinen mieli. Ei ole tarvinnut kovinkaan monesti itkeskellä.. Mutta nyt sitten..

Kaikki alkoi toissailtana kun katsoin tämän teidän suositteleman Äideistä parhain elokuvan. Ennenkuin mitään ikävää ehti edes tapahtua, minä vollotin jo kurkku suorana! Siitä se sitten lähtikin. Nyt sitten olen itkenyt koko viikon oikeastaan, välillä ihan pienien, välillä vähän isompien asioidenkin takia. Ja välillä naurattaa tottakai se, että mitenkähän minä noinkin turhasta taas äsken märisin... Outoa mutta luonnollista kai kuitenkin :)

itkun aiheita ovat olleet mm. tahra matossa, kukkapenkin rikkaruohot, pyykinpesuaineen loppuminen, kaukosäädin hukassa, ja jopa se, kun siskoni leikkautti hiuksensa, eikä ollut tyytyväinen lopputulokseen... ym ym sellaista suurta murhetta täällä :)

Neuvolassa on tullut käytyä tänään myös. Kaikki on niinkuin pitääkin. SF mitta oli 29. Ja Maurianneli oli vihdoin tajunnut kääntyä raivotarjontaan. JEE JEE JEE!!! hoksaisi vaan nyt pysyäkin siinä....

PAINOA minulle on kertynyt jo huimat 14kg

SEKSIÄ meillä ei harrasteta enää yhtään. (2-kertaa koko raskauden aikana) Ei vaan tee mieli, ei sitten yhtään. Oikeastaan ajatus jopa kuvottaa. Ennen raskautta sitä oli pakko saada jokapäivä. outoa, ja voi tuota ukko-parkaa... Se onneksi ymmärtää kuitenkin tilani :)

siinäpä taas joitain... voikaa hyvin! :)

Dotteli 33+2

Vierailija
18/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIIAS kiva kuulla, että autobaby saattaisi käydä vaikka on se kohouma tms siinä välissä, täytyy siis käydä itsekin testaamassa sopiiko se meidän autoon. Olen jo ollut aika epätoivoinen että miten me saadaan lasten istuimet taakse, vaikka tosin meidän keskimmäisen istuimen voi tarvittaessa laittaa lantiovyöllä kiinni, muttei tosiaan ole ehkä tukevin vaihtoehto siinä sittenkään. Jos kaukalon saisi siihen tukevammin niin sitten kaikki sujuisi hyvin :)

Vauvanvaateille tilaa kaappeihin - projekti alkoi tänään ja loppua ei näy. Vaikka meillä on runsaasti kaappitilaa, niin ahtaaksi käy nyt kun pitää kaikki kahdelta isommalta edelleen säästää pientä varten ja kesän aikana pojat on ennestään kasvaneet niin, että suurin osa oli jäännyt pieneksi, lisää pitää hankkia ja minne kaikki sitten edes mahtuu?? Harkitsen vahvasti, että ostan sittenkin vauvalle hoitopöydän tai lipaston vaatteille vaikka alunperin oli tarkoitus hankkia vain hoitotaso pinnasängyn päälle, ja vaatteet pitää meidän vaatekaapeissa.

MAGNESIUM suonenvetoihin, Seireena kyllähän minä olen viikko/kuukausikaupalla magnesiumia käyttänyt menestykkäästi, nyt se vaan on jostain syystä unohtunut ties kuin moneksi päiväksi ja heti oli seuraukset nähtävissä, viime yönä todella kipeä suonenveto. Otin heti aamusta tabletin ja vielä illalla uudestaan ja pyrin muistamaan jatkossa päivittäin sen yhden ottaa.

Mayella ja Onni viikot siis 31+0

Vierailija
19/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Eipä ole taas tullut kirjoiteltua pitkään aikaan tänne, mutta nyt sitten ajattelin laitella vähän kuulumisia.

olin tänään jälleen kerran naistenklinikalla kontrollissa kun nuo sokerit eivät tahdo pysyä sopivissa luvuissa vaikka insuliinia pistän jo jumalattomt annokset 6 kertaa päivässä.

Nyt sitten ultrassa lääkäri totesi " Onnin" pinoarvioksi 3 kiloa joka on liian paljon näille viikoille.

No muuten kait kaikki on kunnossa, ei aineskaan mitään sanonut.

Jos oikein huonosti käy niin tämä meidän Onni näkee päivän valon ensiviikolla, olisi kylä aikas hyvä jos vielä saisi edes viikon kasvella tuolla masussa. Lääkärin mukaan on olemassa hapen saannin ongelma vauvalla kun on jo näin iso.

Elikkä menempä stten tiistaina punktioon ja sitten vaan kärvistellään ja odotellaan tuloksia.

paino galluppiin: painoa on tullut n. 10 kiloa lähtöpainoon verrattuna.

Seksi galluppiin että kyllähän tuo maistuis, mies vaan on niin varovainen kun mulle on sanottu melkein koko raskaudenajan että on etinen istukka ja plaa plaa. No istukkahan ei ole kohdun suulla.

Kävin tänään ostamassa uuden turvakaukalon kun esikoisen turvakaukalo on järjettämän vanha ja näin ollen taitaa tuo turvallisuus kysymyskin jo nousta sen verran paljon että ajattelin sitten uusia koko turvakaukalon.

Jaahas esikoinen taitaa heräillä....

Ocu 34+2 sekä neiti 1v3kk

Vierailija
20/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen päivä takana - vähän turhankin aurinkoinen, pläääh. Just hiljattain kehuskelin neuvolassa että ei nämä helteet mua tuskastuta, mutta nytpä alkaa jo tuskastuttaakin. Satais välillä. Aurinko vois paistaa sitten hyvällä tuurilla vähäsen myös syyskuussa :)

Mites teillä muilla useamman lapsen äideillä, onko ollut seksiä imetysaikana? (Siis tuohon meneillään olevaan seksi-gallupiin viitaten..) Meillä ei sitä niin kovasti tässä raskausaikana ole ollut - omat halut hukassa ja limakalvot huonoina ja, ja, ja.. Mutta imetysaikana ne ongelmat vasta alkaa, kokemuksella :( Että sikäli harmittaa kun jo rask.aikana on hiljasta eikä se yhtään parane vauvan synnyttyä. Aion imettää kuitenkin niin pitkään kuin mahdollista (edellistä reilun vuoden, eli tasan siihen asti kun menkat alkoi ja tulin raskaaksi uudelleen) eli parisuhde on sitten taas koetuksella ja hermo kireellä muutenkin kuin yövalvomisista :(

Jaahas, nyt kuuluu kutsuhuuto tuolta kylppäristä, saan lähteä pientä saunojaa hakemaan iltapalalle!

Itta 32+5