Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.) HELMInauhojen Keskiviikko (.)

26.07.2006 |

Aloitan jo aikani kuluksi keskiviikon läjän, vaikka täällä vielä tiistaita elellään.

Pyörin jo sängyssä melkein tunnin, mutta uni ei tule. Kumma juttu, kun kerrankin on tosi levollinen olo eikä pienintäkään stressiä mistään!

05(07) oli käynyt kertomassa hurjia kuulumisia - tosi pelottavalta kuulostava tilanne!!! Onneksi lapsonen nyt kunnossa!

Jos alkais vaikka täyttelemään Kelan maahanmuuttoilmoitusta....

Makkara

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tiedä laiskuudesta, mutta jostain syystä ei tule kirjoiteltua kun olen aina joka pinon viimeinen eikä vanhoja pinoja kukaan varmasti luen, nyyh... Eli jenkeistä kun kirjoittelen näin iltasella, niin Suomessa on jo kohta aamu.

Ympäri vuorokautinen pahoinvointini on muuttunut iltapäivä-/iltapahoinvoinniksi. Tänä aamuna oli olo jopa niin hyvä, että lähdin lenkille ensimmäiseen kertaan koko raskausaikana. Toukokuun lopussa harrastin power walkia (reipasta kävelyä painojen kanssa) vielä 3-4 kertaa viikossa, mutta pahoinvoinnin alettua heti plussaamisen jälkeen jäi kaikenlainen kuntoilu. Energia kun meni hengissä pysymiseen ja 2-vuotiaan hulivilin kotiäitinä oloon.

En tiedä pitäisikö tilata aika lääkärille kun luulen, että hiiva on iskenyt alapäähän. En uskalla itse mennä itseäni lääkitsemään näin raskausaikana, vaikka normaalisti niin tekisinkin. Täällähän melkein kaikki lääkkeet ovat käsikauppatavaraa ja vapaasti saatavilla, mutta ehkäpä juttelen ensin kuitenkin gyneni kanssa. Seuraava lääkäriaikani taisi olla vasta 2 viikon kuluttua enkä tiedä voinko odottaa tämän vaivani kanssa. Katsotaan...sanoi lääkäri:)

Olemme mieheni kanssa hiukan keskustelleen josko ottaisimme meille suomalaisen au pairin ensi vuoden alusta alkaen. Mieheni työajat kun ovat amerikkalaisittainkin huikeat, joten käytännössä olen yksinhuoltaja. Lisäksi kun täällä ei ole noita mummeja ja kummeja auttamassa, niin olisi kiva, kun olisi hiukan lastenhoitoapua ja lapsetkin kuulisivat suomea muiltakin kuin minulta. Yksi stressi olisi myös vähemman, kun tietäisi, että lastenhoito olisi järjestetty kun synnytyksen aika lähestyy. Ja jos vielä joudun olemaan viikkokausia sairaalassa ennen synnytystä kuten esikoiselta, niin jopa on soppa valmis. Miehen on siis täysin mahdotonta sovitella työkuvioitansa eikä täällä mitään isyyslomia tunneta.

Mutta hauskaa päivänjatkoa Helminauhalaisille. Tämä mamma lähtee nyt suihkuun ja yöunille. Aamulla herätessäni tämä keskiviikko-pino onkin sitten toivottavasti jo toooooooooooosi pitkä:)

Vierailija
2/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

05(07): Voimia sinulle! Varmasti koit tosi järkytyksen, kun tyttösi maahan kaatui. Toivottavasti toipuminen käy pikaisesti. Ja luulisin, että ei mitään " pahempaa" ole, koska voihan ampiaisen pisto (jo yhdenkin) aikuisellekin aiheuttaa allergisia reaktioita, saati pienelle lapselle, kaksi pistoa, ja vieläpä kaulaan.

Heräsin just esikoisen kanssa, nyt pitää mennä aamiaiselle ennen kuin mummo kurvaa pihaan ja lähdetään zoolandiaan. Hiukan hirvittää, miten minä siellä jaksan kierrellä, lämmintä ilmaakin on luvattu.. No, eiköhän sieltä hengissä selvitä! Aion kyllä nyt äidilleni samalla reissulla salaisuutemme paljastaa, eilen jo paljastin isälleni. Isäni vaan hymyili juuri niin ihanasti kuin olin kuvitellutkin &hearts

Nyt aamiaiselle, ja menox!

Minni rv10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko siinä jotkin pisteet mukana, jommalla kummalla puolen.. ;&hearts tai ♥

Vierailija
4/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

05(07) - hurjia juttuja, hyvä jos tyttö voi jo paremmin!

MamaPooh - mulla oli eka neuvola 7.7. (rv 10), np-ultra 21.7. (rv 12). Lääkärineuvola 10.8. (rv 14). Esikoinen tulossa, joten tämän takia varmaan neuvolat 1 kk välein.

RvaPomelo - kyllä tuo kotidopler olisi kiva olemassa. Aina kun siltä tuntuu, niin voisi kuunnella pienokaisen " touhuja" . Oletko jo tilannut sellaisen? Mistä niitä voi tilata?

Ihania ultrauutisia ja sykeviestejä teiltä tullut!!

Kovasti odottelen mahan kasvua, mutta luulenpa että menee vielä tuonne kuukauden päähän, ennen kuin mitään alkaa näkyä. Toisaalta hyvä vaan, niin ei tarvitse töissä jokaiselle vastaantulevalle nyt jo selitellä.

Kaikille lomaa viettäville, nauttikaa ihanasta auringosta. Täytyy yrittää täällä työpaikkalla vähän motivoida itseään, jos vaikka saisi jotain järkevää aikaiseksi. Joten tsemppiä kaikille töissä oleville, vaikka pieni laiskottelu näin kesällä ei kyllä ole yhtään huono juttu :))

rv 12+5

Vierailija
5/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, olen näillä näkymin (huomatkaa lievä skeptisyys yhä) myös tuleva helmi-mamma ellei jotain kaameaa tapahdu. Muutaman keskenmenon jälkeen sitä on yhä varovainen tässä vaiheessa vaikka kaikki onkin hyvin toistaiseksi ja sydänäänet jo ultrallakin todettu. Ensimmäistä kertaa tämän raskauden aikana kirjoittelen palstalle - edelliskerta oli 2003 kun ensimmäistä lastamme (tyttö) odotin.

Onneksi töissä hiljaista, niin ehtii tänne jotain rustaillakin.

Kaikille muillekin helmi-mammoille tai HELMInauhoillekin tsemppiterkut. Joko väsymys ja kuvotus alkaa hellittämään? Itselläni tuntuisi pahin (koko pvän kestävä kuvotus) väistyneen ja enää pientä aaltoilua ;)

Rv 10+4 (ainakin jonkun laskurin mukaan..)

Vierailija
6/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan [b]Zandels [/b]ja [b]Kaksosnainen[/b]!

Huomasitko [b]Limonadi[/b], kun listasin sulle joku päivä sitten äitiysvaatteita myyviä nettiputiikkeja? Tampereella löytyy äitiysvaatteita noiden henkkamaukkojen, lindexien ja kappahlien lisäksi ainakin Nanoukista Koskikeskuksesta, Mamanista Näsilinnankadulta ja Lastentarvikkeesta Lielahdesta :)

Hui, mikä kokemus [b]05(07)[/b]lla! Onneksi kuitenkin kotiuduitte noin pian :)

[b]Savanna[/b]: kirjoita vain pinon perään, itse ainakin luen myös edellisen päivän pinon hännän. Luulisin, että niin tekee moni muukin :) Tuo au-pair onkin tosi hyvä idea!

[b]Mykerinos[/b]: odottelen kotidoppler-tilauksen kanssa palkkapäivää. Ajattelin tilata osoitteesta http://www.kuuntelevauvaa.fi

[color=pink][size=2][b](.) [/b][/size][/color]Töissä kerroin jo, koska tuleva ä-loma pistää mun loppuvuoden työkuviot ihan uusiksi. Sijaisjärjestelytkään ei ihan käden käänteessä suju, joten halusin antaa esimiehelle aikaa järjestelyihin. Loman (aloitan ensi viikolla) jälkeen on jo raskauden puoliväli käsillä ja ä-loma yllättävän lähellä. Jos tässä vaiheessa vielä joku katastrofi sattuu, niin en varmaan sitä kuitenkaan pystyisi tai haluaisikaan töissä salata.

Ja se työmotivaatio on edelleen hukassa... Ottakaa kiinni ja palauttakaa, jos näette nurkissa pyörimässä!

Mukavaa päivää!

[color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 12+4

Vierailija
7/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Kaksosnainen[/b] tervetuloa joukkoomme!

[b]SillySausage[/b] kiitos eilisestä vastauksesta! On se merkillistä, miten sitä pelkää aiheuttavansa jotain kamalaa vauvalle. Nuo vältettävien ruoka-aineiden listat, tarpeelliset vitamiinit ja hivenaineet, liikuntasuositukset, positiivisen ajattelun kehoitukset sun muut eivät ainakaan lievennä tuota pelkoa. Itse ainakin olen huomannut, että mitä enemmän toivon tätä vauvaa, sitä vähemmän pystyn poistamaan noita negatiivisia ajatuksia. Sitä vaan pelkää putoavansa niin julmetun korkealta, jos jotain sattuukin - ennen tai jälkeen synnytyksen.

[b]05(07)[/b] olipas sinulla pelottavaa kerrottavaa iltamyöhälle! Onni kuitenkin, että lapsesi selvisi.

Noista kovasti keskustelussa olleista äitiysvaatteista vielä. H&M:n kuvastossa oli kivan näköisiä mammahousuja (farkut ja sammarit). Löytyykö noita samoja H&M:n liikkeistä esim. Tampereelta? Onko siis syksyn mammavaatteet jo kaupoissa vai vasta kesän alejutut? Mieluummin kävisin paikan päällä sovittamassa ja valitsemassa parhaat kuin tilaisin ison kasan kotiin kokeiltavaksi. Olet näet huomannut, etten malta palauttaa juuri mitään tilaamistani...

medve rv 9+6

Vierailija
8/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille paljon tervetuloa joukkoon!

Vähän toi kotidoppler kiinnostaisi muakin, mutta harkitsen vielä. Kertokaa sitten käyttäjäkokemuksista te, jotka sen tilaatte (ainakin RvaPomelo)!

Mua vaivaa edelleen pahoinvointi.Lääkäri sanoi, että pitäisi mennä 15.-16.viikoilla ohitse ja toisilla se ei mene koko raskausaikana ohitse. Toivottiin kovasti yhdessä lääkärin kanssa, etten kuuluisi tähän jälkimmäiseen porukkaan...

Onneksi tarvittaessa voin tehdä töitä kotoa käsin, koska mulla on kone ja yhteydet kunnossa (teen toimistotyötä). Ja vähän on ollut puhetta, että jos tää olo ei helpota, niin sitten siirryn kotihommiin, helpompi yrjöillä kotona kuin töissä.

Näkyyks teidän raskaus jo?Kun mulla on jo mahaa, jota en ole voinut mandariineja syömällä ja oksentamalla saavuttaa...Aavistatteko sukupuolta?Oletteko siis arvailleet jo kumpi on tulossa? Haluatteko tietää sukupuolen etukäteen?

Meille on ihan sama kumpi tulee, mutta me haluttaisiin tietää etukäteen silti kumpi on tulossa:)

sjt 12+3

Vierailija
9/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Savanna varmaan useimmat kurkistaa edellisen päivän pinon päät, eli kirjoittele vaan! Ja voithan joskus vaikka aloitella uusiakin pinoja - minäkin teen niin vaikka aikaero on täältä vaan 2h :) Ootko muuten huomannut, että täällä Vauvalla on palstat myös ulkosuomalaisille äideille? Todnäk olet huomannut, mutta ajattelin vielä varmuuden vuoksi vinkata...siellä varmaan on vinkkejä noihin au pair - hommiinkin (kuulostaa muuten erinomaiselta idealta!).

Kaksosnainen - tervetuloa! Tämä on lupsakkaa ja reilua porukkaa!

Medven varovaisuuspohdinnat kuulosti kovin tutulta. Olen oppinut, että mitään ajatuksia ei pitäis tuomita ennen kuin on itse ko. tilanteessa...minä nimittäin ennen vähän naureskelin näille varoituksille. Ja jos joku vaikka pohti hiusten värjäämisen vaarallisuutta, niin musta se oli lähinnä huvittavaa ylivarovaisuutta. No, nyt kun on itse tässä tilanteessa niin kyllä tulee mietittyä - kun ei sitä halua ottaa minkäänlaisia turhia riskejä! Eli olen joutunut pyörtämään sanani - tässäkin asiassa :)

Pomelolle tsemppiä töihin...pakko mainostaa, että mä pidän tänään ihan hardcore-laiskottelupäivän, kjäh kjäh! Ensin kasvohoitoon ja sitten kotiin nauttimaan yksinolosta kirjojen ja naposteltavan pariin - mies on reissussa huomiseen asti. No, paluu arkeen edessä taas huomenna joten se siitä hehkuttamisesta...

Makkara 11+2

Vierailija
10/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oltiin kirjoitettu samaan aikaan! Eli toivotaan että tuollainen pahoinvointi jo hellittäis - kuulostaa ikävältä :(

Sukupuolen haluaisimme tietää. Täysin muuttuneen ruokavalioni perusteella jotkut ovat jo ennustelleet tyttöä, mutta tiedä häntä...

Makkara

Vierailija
11/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MamaPooh (?) niitä kyseli: Aiemmin jo kirjotin mutt minkä pvän pinossa lie jossain bittiavaruudessa.. =) Elikäs eka neuvola oli rv7+3 ja lääkärineuvola oli rv8+4. Ennen ei o noin aikasin ollu, liekö maaliskuisella keskenmenolla jtn osuutta asiaan ett niin aikasin oli ekat käynnit. Seuraava neuvola on ens tiistaina, sillon rv13+4 (tai 14+2 ultran mukaan).

Ja nyt unohin sitte täysin kokonaan mikä olikaan tuo otsikossani oleva yms. asia. Raskausdementiaa.....?? Täytyy lukea pino uudelleen ja palata asiaan. =)

Savannah (?): Mie kans luen edellisen päivän viimoset viestit ekana ennen kun siirryn tän päiväsiin. Sitä vaan on niin laiska välillä ettei jaxa kirjotella tänne mitn. Mutt tervetuloa joukkoon munkin puolestani ja samoin Kaksosnaiselle (?).

Kauhee mikä määrä kysymysmerkkejä nimimerkkien perässä.. Nyt hävettää.. Näinkö surkastuneet ne aivot on ja voiko siitä syyttää enää pelkästään tätä raskautta? Voihan nenä..

Jaaha, taas täytyy singahtaa pois paikalta. Muxut paino pihalle, pienin ilman vaatteita ja eikös siellä joku känän tynkäki o saatu jo aikasex. Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv12+5/13+3)

Vierailija
12/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsin koneelle.. lapset kavereineen linnoittautui koneen ääreen tuskastuttavan pitkäksi aikaa (tulee vierotusoireita jos ei pääse pinoa lukemaan) enkä raaskinut ajaa niitä heti poiskaan..

Minä myös luen edellispäivän pinon, ennen tämänpäiväistä pinoa, ettei jää kenenkään viestit lukematta!

Mamapooh(?; nikki jo tietysti unohtui): Minulla eka neuvola oli rv 6+3, toinen (ylimääräinen omituisen pissakokeen takia) rv 9+5 ja kolmas on sitten uä ja lääkärineuvola rv12+6 (jos nyt osasin laittaa r-kiekossa osat kohdalleen) Seuraavista ajoista ei sitten olekaan mitään tietoa.

Olen hiukan kateellinen teille, joilla viikot on ylittäneet sen maagisen 12 viikon rajan! Tuntuu, että sitten vasta alkaa kunnolla tutkimukset ja raskaudesta tulee ihan todellinen! ..no perässä tullaan...

Joku kyseli mahan koosta: jälleen kerran totean, että minulla kokoa löytyy ihan ihmettelemiseen asti!

Nyt jo niin iso, kuin olisin kuudennella kuulla..!

Omassa ( . ):ssa ei muutoksia eiliseen, eli olo on ihan kuin ei raskaana olisikaan, lukuun ottamatta tätä suurta vatsaa ja kipeitä tissejä!

ihan omituista, kun aiemmin oireita oli vaikka muille jakaa..

Jopas tuli pitkä tarina..

m & v rv 10+5

Vierailija
13/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt jossain vaiheessa elämään kroonisesta hiivatulehduksesta.

Pääsin siitä eroon maitohappobakteereilla ja ruokavaliolla (sekä jättämällä e-pillerit pois sekä tampoonin käytön).

Ruokavaliosta karsin kaikki ylimääräiset sokerit ja rasvat pois.

Kun sain hiivan kuriin, niin pystyin ja pystyn syömään aivan tavallista ruokaa ja herkkuja. Vähänkin jos alkaa hiiva kaikertaa, niin nappaan vain maitohappobakteeri kapseleita reilusti, niin homma on hoidossa sillä.

Täällä Suomessa on vielä ihanteellinen juttu se, että kaupoista saan taivaallisen ihana suuresta valikoimasta Gefilus ja Asidophilus tuotteita, joissa on just näitä hyviä maitohappobakteereita.

Mutta ihan turvallisesti uskaltaa raskausaikana ottaa niitä maitohappobakteereita kapselina/tablettina/jauheena.

Olen nyt joutunut ottamaan itsekin.....

En jaksa tänne nyt muuta kirjoitella, kun olen kirjoitellut sinne msn-yhteisöön...

Kedelig 10+2

Vierailija
14/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla kans on maha jo sellainen pallo (joskin löllö...), että luulis, että oon paljon pidemmällä....

Kaikki nyt tulleet ylimääräiset 10kg on mahassa. Piste.

Vähän masentaa, suoraan sanottuna....

kedelig

Vierailija
15/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai ei hoidosta, mutta oireitten lievityksestä jos kovasti kutittaa ja kirvelee ihan emättimen suulla, niin aika luomu lievityskeino on laittaa pikkuhousunsuojaan piimää!

Jostain olen lukenut, että toimii ja on ensiapuna jos oireet tulee esim. yöllä ja apteekki on kiinni.

Vierailija
16/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi tuleva helmimamma huutelee. Raskautta kasassa nyt " huimat" 11+0 (neuvolatädin mukaan 11+6, mutten mä siihen usko). Eka neuvola on siis käyty, ensi viikolla lääkäri ja np-ultra + seulonta tiedossa. Ensimmäinen lapsi siis tulossa ja fiilikset just sen mukaiset. :)

Vierailija
17/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mukaan! Tää on just kiva paikka jakaa ajatuksia, ja kun täällä on myös noita ei-ensikertalaisodottajia mukana niin löytyy innostuksen lisäksi kokemusta ja neuvoja! Ootko Ensikoihin ajatellut liittyä?

Maitohappobakteereista....jostain muistan ihan vähän aikaa sitten lukeneeni, että raskausaikana syötynä ne myös ehkäisisi lapsen allergioita. Tästä ei muistaakseni ollut vielä mitään ihan luotettavaa tutkimustietoa...äh, hatarat on nyt meikäläisen muistikuvat koko jutusta. Muistaisko joku muu paremmin?!

Kasvohoidosta palannut levollinen ja rentoutunut Makkara rv11+2

Vierailija
18/18 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomelo, kiitos huomasin listauksesi, kiitos pajon siitä. Ja kiitos uusista vinkeistä, tuolla Mamanissa käväisinkin loman aikana mutta nettikauppa heillä näyttää paremmalta kuin myymälä mielestäni - tai sitten oli just ale vetelemässä viimeisiään. Mamanissa netissä oli kivat housut (mutta netissä on vaan L-kokoa) ja ajattelin tuolla käydä mutta housuvalikoima oli aika suppea kuten koko liike , siis pieni ja vähän valikoimaa. Kauhiaa, kun kuulostaa " vali vali" tekstiltä...) Noita paria myymälää en ole tiennyt olevan olemassakaan - täytyypi tsekata. Mun ainokainen hameeni meni muuten eilen rikki (vetskari) heh - joten olen pulassa..

Voiko olla mahdollista että pahoinvointi alkaa pahemmin vasta rv 12 jälkeen? Tänään yökin töistä kotiintulomatkalla autossa aika pahasti. Vaikka mulla ei siis varsinaista pahoinvoinitia ole ollutkaan.. vielä...hmm...

Ensi viikolla np-ultraan , jänskättää..Onko kellään muulla muuten miestä ns " reissutöissä" eli työrupeama kestää useamman päivän? Miten olette ajatelleet järjestää sen, että synnytyksen koittaessa mieskin pääsee mukaan? Onneksi toistaiseksi mies reissailee kotimaassa - yöpyy reissussa hotelleissa ympäri Suomea ja toisinaan Baltiassa.

Mäkin olen pizzassa syönyt homejuustoa - kääk! Viimeksi toissapäivänä tilattiin töihin kimppapizza ja kaikki halusivat tuota homejuustoa ja kun en ole kertonut töissä vielä niin ajattelin että menköön. Suomessa kuitenkin homejuusto tehdään pästoroidusta maidosta ja jos on vielä kuumennettu....

Iloista iltaa kaikille tulevien kansalaisten kasvattajille!

limonadi rv 12 + 2 (eilen tuli vahingossa laskettua yksi päivä liikaa - menköön raskausdementian? piikkiin)