Miksi aikuinen ihminen käyttäytyy näin?
Jos tulee jotain riitaa, niin hän alkaa uhkailemaan sillä, että esim. myy ystävänsä pyörän ja ottaa rahat itselleen tai palaa yhteen väkivaltaisen miesystävänsä kanssa. Riidan alussa jo ryhtyy toimenpiteisiin näiden asioiden edistämiseksi. Myös uhriutuu. Siis mitä ihmettä tämänkaltainen käytös on yli 50-vuotiaalta ihmiseltä?
Kommentit (7)
Niin, ja riita saattaa syntyä esim. siitä, etten ota hänelle jotain palvelua, esim. osamaksulla tuotetta. Hän ei itse saa, koska luottotiedot ovat menneet. Hän jankuttaa siitä ja vänkää, ja mielestään minun "pitäisi" ottaa, koska hän maksaisi minulle takaisin. Tämä nyt vain esimerkkinä, vastaavanlaisia tapauksia paljon. AP
Narsismi, tietynlainen vastuuttomuus; tottunut saamaan aina sen, mitä haluaa. Matala äo mahdollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen ja manipulatiivinen; hänhän kiristää sinua!
Kyllä, mutta miksi ihminen käyttäytyy noin? Miten ei näe vääryyttä omassa käytöksessään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen ja manipulatiivinen; hänhän kiristää sinua!
Kyllä, mutta miksi ihminen käyttäytyy noin? Miten ei näe vääryyttä omassa käytöksessään?
Ei ymmärrä tai halua ymmärtää, että on erittäin yksinkertainen ja lapsellinen. Jäänyt jollekin tasolle.
Up