Mihin ei kannata muuttaa Helsingissä?
Laittakaa top 5 paikkaa mihin ei kannata muuttaa
Kommentit (35)
Eira, Katajanokka, Töölö. Mummojen paikkoja.
Jos olet muualta tulossa ja erityisesti jos meinaat omistusasunnon hankkia niin kannattaa jo suoraan muuttaa jonnekin rauhallisempaan ympäryskuntaan, esim. Nurmijärvelle. Koko pk-seutu ghettoutuu niin nopeasti että sit kun valkolento kiihtyy kunnolla niin omaansa ei saa myytyä täältä eikä siellä rauhallisemmilla alueilla ole enää tilaa.
Mut vastauksena kysymykseen: Itäkeskus, Rastila, Kontula, Jakomäki, Malmi. Samalla tavoin Espoossa ja Vantaalla omat pahimmat läävät, tosin ainakin Vantaalla jokaikinen kaupunginosa halutaan tasaisesti pilata sosiaalisella asuttamisella
Vierailija kirjoitti:
Lähiöiden maine kulkee aina 50v jäljessä. Moni esim. Jakomäessä asuva on sanonut pitävänsä alueesta.
Varmasti moni Kontulassa asuva kokee pitävänsä alueesta. Se riippuu ihan siitä millaisella alueella viihtyy.
Kaivari, lauttasaari ja krunikka. Tylsiä nukkumalähiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metron koillishaara on kokonaisuudessaan aika karsea. En myöskään muuttaisi Itä-keskukseen. Kannelmäki on hirveä läävä. Malminkartano ei ole paljoa kummempi. Malmikin on nykyisin aika paha, mutta luulen, että sieltä kämpän hankkiminen voisi olla nyt vielä hyvä (arvaan, että alueen arvo nousee 10-20v aikana). Sitten on se pohjoinen periferia, jossa vantaan läheisyys väreilee ilmassa (Jakomäki, Tapulinkaupunki).
Kannelmäki ei ole hirveä läävä. Sitratori aseman vieressä ei ole koko Kantsu.
Olen asunut siellä joskus ja ihan hirveä läävä se oli silloin koko Kantsu. Ja oli se ostarin alue myös ihan hirveä läävä kun siellä viimeksi kävin. Never again.
No ainakin jo yli 10v sitten yksi ulggari-taksikuski valitteli kuinka kauheaa aluetta Kontula on asua. Yleensä kun nämä vielä huomaavat sen kamaluuden vasta paljon myöhemmin kuin suomalaiset
Helsingin koulut ovat nykyään aika kansainvälisiä, mikä on saanut monet helsinkiläiset lapsiperheet muuttamaan esim. Nurmijärvelle, Tuusulaan ja Sipooseen.
Uskoisin, että Vihreiden suunnittelema koulualueuudistus jossa kantisalueiden lapsia voidaan lähettää kauemmas kansainvälisempiin kouluihin, tulee ajamaan entistä useamman perheen kehyskuntiin ja asuntojen arvo tulee laskemaan.
Munkkivuori, Töölö, Meilahti, Kamppi. Ränsistyneet talot, meteli ja narkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metron koillishaara on kokonaisuudessaan aika karsea. En myöskään muuttaisi Itä-keskukseen. Kannelmäki on hirveä läävä. Malminkartano ei ole paljoa kummempi. Malmikin on nykyisin aika paha, mutta luulen, että sieltä kämpän hankkiminen voisi olla nyt vielä hyvä (arvaan, että alueen arvo nousee 10-20v aikana). Sitten on se pohjoinen periferia, jossa vantaan läheisyys väreilee ilmassa (Jakomäki, Tapulinkaupunki).
Olen asunut siellä joskus ja ihan hirveä läävä se oli silloin koko Kantsu. Ja oli se ostarin alue myös ihan hirveä läävä kun siellä viimeksi kävin. Never again.
Ensinnäkin läävä tarkoittaa asuntoa. Kannelmäki on paikkakunta, joten se ei voi olla läävä.
Toiseksi kuulostat samanlaiselta kommentoijalta kuin tällä palstalla useimmat. Eli henkilöltä, joka ei luultavasti ole koskaan käynyt Helsingissä, saati paikoissa joita arvioi ja silloinkin enintään on käyty jossain juna-aseman tai metro-aseman läheisyydessä pyörimässä.
Joka lähiössä Helsingissä on vaikka minkälaisia alueita, yksi termi tai määre ei riitä kuvaamaan koko aluetta, eikä mikään ole ghetto sanan missään merkityksessä. Näitä ghetto- ja slummi- sanoja heittelevät sellaiset, jotka eivät edes tiedä mitä sanat merkitsevät oikeasti, eivätkä ole koskaan käynyt ulkomaillakaan oikeassa slummissa.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin Munkkivuori! Ällö, vanha, kulahtanut eikä siellä ole mitään! Sieltä ei pääse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Lähiöiden maine kulkee aina 50v jäljessä. Moni esim. Jakomäessä asuva on sanonut pitävänsä alueesta.
Jakomäessä ällöttävin asia on nimi, ruotsiksi Jakobacka.
Miksi, oi miksi?!
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole lähiöitä nähneetkään.
Kallio. Olen itse muuttamassa linjoilta pois ja en kyllä suosittele, VAIKKA hieman sörkkää hiljaisempaa on. Narkkareita ja juoppoja täälläkin heiluu joka kulmalla ja järkyttävistä läävistä pyydetään ihan kamalia summia vuokraa, joissa naapureina näitä elämämkoulu tapauksia. Bonuksena päälle rottia, kusisia porttikonkeja ja tiesmitä ötököitä, jotka ei millään häviä.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin jo yli 10v sitten yksi ulggari-taksikuski valitteli kuinka kauheaa aluetta Kontula on asua. Yleensä kun nämä vielä huomaavat sen kamaluuden vasta paljon myöhemmin kuin suomalaiset
Ainakin osittain itse aiheuttamansa.