Työhakemu lomake. mitä vittua?:D
Enpä ole ennen tämmöseen törmännyt.
Hakulomakkeessa kysytään siis:
NYKYINEN/VIIMEISIN TYÖPAIKKASI:
TYÖSUHTEEN PÄÄTTYMISEN SYY:
SAAKO EDELLISEEN TYÖNANTAJAAN OTTAA YHTEYTTÄ:
JOS EI, NIIN MIKSI:
MITÄÄÄHH :DDDD
Siis kysymys on puhelinmyynnistä. Edellisessä työpaikassani palkat maksettiin ihan miten sattuun ja välillä pomo ei tullut paikalle ollenkaan (ei ollut puhelinmyynrifirma, vaan aspa), ja lopetin tosiaan sen takia että palkat tuli miten sattuun, palkkakuitteja ei saatu, työpäiviä peruttiin kun pomot eivät jaksaneet tulla avaamaan ovia..
Voinko kirjoittaa nuo kaikki tuohon?
Kommentit (15)
Minä laittaisin jotain pikkusen ympäripyöreetä, esim. työnantajan piittaamattomuus. Eihän entisiä pomoja kannata haukkua kenellekään, mutta kun kerran kysytään...
No huh huh, eipä olisi minullakaan mitään saumoja saada tuota työtä kun ihan itse irtisanouduin ja siksi että työpaikka oli niin paska ja satuin saamaan ne nalkkiin niin etten saanut edes karenssia työkkäristä (tekivät siis laittomuuksia). Kyllä aika lailla tuli sillat poltettua takana.
Niin siis sitä minäkin ihmettelin, että ei kai se anna minustakaan hyvää kuvaa, jos negatiivisesti kirjoitan entisestä työnantajasta, mutta totuus on tuo.:D ihmeellistä kyllä miksi kysytään
en hakisi tuohon ollenkaan. Paistaa läpi pahasti, että epäillään hakijaa jo valmiiksi
Ja sit meinasit hakee työtä, johon lomakkeella tommosia kysellään.... Hae kunnon työpaikkaa.
Ihan normaali kysymys. Noihin lomakemuotoisiin laitan aina itse tehtäväkuvauksen perään päättymisen syyn. Tyyliin "työsuhde oli vuorotteluvapaasijaisuus", "työsuhde oli ulkopuoliseen rahoitukseen sidottu määräaikaisuus" jne. Pätkätöissä kun olen en halua vaikuttaa siltä, että olen sitoutumiskyvytön tuuliviiri. Jos olisin itse lähtenyt huonosta paikasta laittaisin yksinkertaisesti "oma pyyntö".
Ongelmallisempi on tuo saako ottaa yhteyttä. Yksi työpaikka on sellainen, että sieltä haukuttaisiin pystyyn (hirveät ilmapiiriongelmat ym.) vaikka olin hyvä työntekijä, joten sinne en kyllä haluaisi yhteydenottoa. Vaikea sanoa, mitä tuohon laittaisi.
Ap jatkaa. Eniten ihmetyttää, että lomakkeessa kysytään ihan perustiedot nimi, osoite, puhnumero ja työkokemus. Ja sitten nuo!! Eikä mitään että millainen itse on, miksi sopisi työhön tms juttua mitä yleensä kysytään..
Jotenkin tuntuu että tuo edellinen työpaikka on hakemuksessa isossa roolissa :D
Kirjoita kaikkiin kohtiin mitä vittua. Teet vaikutuksen.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:16"]Kirjoita kaikkiin kohtiin mitä vittua. Teet vaikutuksen.
[/quote]
:--DD
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:07"]
Ap jatkaa. Eniten ihmetyttää, että lomakkeessa kysytään ihan perustiedot nimi, osoite, puhnumero ja työkokemus. Ja sitten nuo!! Eikä mitään että millainen itse on, miksi sopisi työhön tms juttua mitä yleensä kysytään..
[/quote]
tuon kirjotettuasi... Sitä suuremmalla syyllä... HAE OIKEITA, KUNNON TÖITÄ. Unhohda koko lomake.
Työsuhteen päättymisen syy: Oma pyyntö tms. Ei tartte laittaa sen enempää.
Puhelinmyyntialalla henkilöstö vaihtuu sen verran tiuhaan että yrittävät tuollakin jotenkin kontrolloida sitä millaista väkeä saavat.
Puhelinmyynti on kyllä ala, jota en kaipaa. Ihan hirveää työtä ja pomot toinen toistaan huonompia. Millään muulla ei ollut väliä kuin tuloksella ja auta armias jos sairastuit.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:07"]
[/quote]
Suomessa ei ehkä yleinen käytäntö, mutta esimerkiksi täällä Briteissä ihan normaali. Kukaan ei katso työtodistuksia, vaan sinun tulee antaa yleensä kahden ihmisen yhteystiedot, joiden tulisi mielellään olla entisiä pomoja.
Mä laittaisin vaan, että epäluotettava työnantaja ja kysyttäessä tarkentaisin suullisesti. Jos kirjoitat, niin tuntuu ehkä vähän mustamaalaamiselle, vaikkei se tarkoitus olisi.