Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt alkaa koronahysteria mennä jo liian pitkälle... isääkään ei saisi halata!

Vierailija
07.11.2020 |

"Isät ansaitsevat halauksen, mutta siirretään ne koronan jälkeiseen aikaan"

https://yle.fi/uutiset/3-11634475

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halaan ainakin ketä haluan.

Vierailija
22/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tietääkseni eletään kuitenkin? Meidän väestöntiheys on niin naurettavan pieni verrattuna noihin Keski-Euroopan maihin, että aika invalidia verrata niihin.

Paljonko on asukastiheys Helsingissä?

En jaksa googlata. Naurettavan vähän ja täällä Turussa missä asun on vielä vähemmän. Syrjäseuduista puhumattakaan. Miksi siis pitäisi korona vieläkään kiinnostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan nyt eilen itse koettuna ja nähtynä. Kävin kampaajalla, kävin kaupassa ja ravintolassa. Joka paikka täynnä ihmisiä ja juuri kenelläkkään ei ollut maskia. Suurinta osaa ei todellakaan kiinnosta koko korona koska elämän on jatkuttava ja meidän täytyy oppia elämään vi.. viruksen kanssa.

Niinpä, sitten löytyy näitä muutamia jotka rajoittavat kaiken tekemisensä samalla kun muut elävät ihan normaalisti.

Vierailija
24/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeissa pitäisi olla maskipakko, sehän on se vaarallisin paikka.

Vierailija
25/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että lapselle on ok halata isäänsä tai vanhempiaan mutta ei kai aikuisen enää tarvitse. Hellyys kuuluu parisuhteeseen ja lemmikkien hoivaamiseen.

Lastakaan ei saisi pakottaa halaamaan tai pussaamaan vanhempiaan tai ketään muutakaan, se ei ole hyväksi lapsen mielenterveydelle.

Minusta koronassa yksi parhaita asioita on se että ei tarvitse teennäisesti halailla ketään, eikä kätelläkään. Kättelykin on ihan turha asia.

Vierailija
26/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole koko ajan tekemisissä olleet, niin se sääntö on pätenyt keväästä saakka. Ei kaukausia ihmisiä halailla ja lääpitä. Ihan perusjuttuja.

Minkä me muut voidaan, että vihaat isääsi, etkä pidä muutoin yhteyttä kuin valtion keksimillä juhlapäivinä.

Vierailija
27/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa taitaa olla erilainen vedenpuhdistusjärjestelmä esim maissa joita korona pahiten kurittaa. Ei taida täällä paisua yhtä pahaksi.

Vierailija
28/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että lapselle on ok halata isäänsä tai vanhempiaan mutta ei kai aikuisen enää tarvitse. Hellyys kuuluu parisuhteeseen ja lemmikkien hoivaamiseen.

Lastakaan ei saisi pakottaa halaamaan tai pussaamaan vanhempiaan tai ketään muutakaan, se ei ole hyväksi lapsen mielenterveydelle.

Minusta koronassa yksi parhaita asioita on se että ei tarvitse teennäisesti halailla ketään, eikä kätelläkään. Kättelykin on ihan turha asia.

Kyllä, kyllä, kyllä.

Sitten ne perhanat keksi sen typerän kyynärpää tervehdyksen. Se jos mikä aiheuttaa myötähäpeää.

Vierailija
29/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on jo kuollut, mutta eipä tulisi nyt mieleenkään halailla 78-vuotiasta äitiäni. Nähdään kyllä melko usein, mutta pidämme turvavälin.

Vanhuksen halailu on tässä tilanteessa hänen vaarantamistaan.

Vierailija
30/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodeissa pitäisi olla maskipakko, sehän on se vaarallisin paikka.

Niin ettei yksinasuvana tartuta telkkarin ihmisiä. Tai muita palstalaisia.

Vierailija
31/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkku eläinallerginen ei sitten saa kaivata että joku koskee ystävällisesti? Aika surullista että ajattelet noin.

Vierailija
32/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä halaamisessa on niin vaarallista? Eikö korona leviä lähinnä pisaratartuntana ja hengitysilman aerosolien välityksellä ja tartunnan saaminen edellyttää viruksen päätymistä limakalvoille?

Vierailija
33/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa itse päättää halataanko vai ei. En oman isän kanssa halaile muutoinkaa ikinä joten ei vaikuta huomiseen mitenkään.

Kyllä ne vanhemmat itse saa päättää kun lapset(ja mahdolliset lapsenlapset jos sellaisia on) tulee kylään että halataanko vai ja käytetäänkö maskeja vai ei. Jokainen tiedostaa tilanteen.

Vierailija
34/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän halailuja kukaan tule estämään. Ihan itse päätätte millaisen riskin otatte missäkin.

Vierailija
35/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkku eläinallerginen ei sitten saa kaivata että joku koskee ystävällisesti? Aika surullista että ajattelet noin.

Saa kaivata. Ja saa halata ja koskea ja jopa harrastaa seksiä jos siltä tuntuu.Mikään eikä kukaan sitä kiellä että sinkun pitäisi nyhjätä yksin neljän seinän sisällä ilman mitään kosketusta.

Vierailija
36/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän halailuja kukaan tule estämään. Ihan itse päätätte millaisen riskin otatte missäkin.

Tuostakin lauseesta paistaa läpi syyllistäminen.

Vierailija
37/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh eikö suositus oo ollu kokoajan pitää se vähintään metrin väli... nytkö joku tajusi että sillon ei myöskään halata :D. Ite en ole halannut ketään sitten viime Tammikuun. Ja siis olen halaajatyyppiä joka halaa työtovereita yms. päivittäin muutoin.

No läheisiä ihmisiä olen minä ainakin halannut ihan normaalisti. Turvaväliä pidän muihin kuin läheisiin.

Eli läheisistä viis, muita suojellaan?

Vierailija
38/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä halaan ainakin ketä haluan.

Kannattaa kuitenkin kysyä lupa toiselta. ketään ei saisi halata väkisin.

Vierailija
39/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ainakin aivan turha tulla kenenkään halaamaan. Taatusti estän.

Vierailija
40/64 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää halailijat nyt edes niiltä isiltänne, haluavatko he että halataan vai jätetäänkö välistä.

He ovat suuremmassa riskissä joten päättäkööt itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan