Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku sisaruksista jätetään usein ulkopuoliseksi yhteisistä toiminnoista?

Vierailija
07.11.2020 |

Kertokaa te, jotka tätä teette, miksi? Yhdessä suunnitellaan ja tehdään asioita, mutta tälle yhdelle ei edes viitsitä ilmoittaa mitään, tai hänen olemassaolonsa unohdetaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voisin kysyä minäkin. Olen kolmesta sisaruksesta se keskimmäinen, ja vaikka tullaan hyvin toimeen keskenään ja ihan viihdytäänkin, ne kaksi muuta suunnittelee ja toteuttaa koko ajan juttuja, joihin minua ei edes pyydetä mukaan. Joskus olen kysynyt, miksi eivät edes kysy, ja vastaus on ollut tyyliin, me luultiin ettei sua kiinnostais. Olen sanonut että kiinnostaa ja olen jopa sanonut, että tulee paha mieli, kun ei kysytä, mutta silti edelleen vähän väliä instasta näen, että taas ovat olleet kahdestaan tekemässä jotain. Viimeksi vanhempi oli nuoremman luona ihan vain kahvittelemassa. Ihan hyvin olisivat voineet pyytää mukaan.

Olen vain ajatellut, että ehkä sitten olen jotenkin epämiellyttävä ja tylsä, kun ei edes pyydetä. :(

Vierailija
2/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mulla kun on vain yksi sisko. Mutta onko tämä pois jätetty itse aktiivinen järjestämään ja tekemään muiden kanssa? Eli kuinka usein hän ehdottaa sisaruksilleen jotain yhteistä tekemistä, kutsuu kylään, pitää yhteyttä jne? Jos hän ei ole itse aktiivinen, muut voivat ajatella, ettei häntä kiinnosta moiset jutut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Kyllä mekin siskon kanssa jätettiin toinen siskomme pois peleistämme ja leikeistämme, koska hän oli äidin lellikki. Tämä tosin tapahtui silloin, kun olimme lapsia.

Vierailija
4/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä.

Vierailija
5/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kai se joka unohdetaan, mutta tykkään tilanteesta. Vielä kun saisi vanhemmat lopettamaan yhteydenpidon

Vierailija
6/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri sukupuolta kuin muut.

Vierailija
7/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tilanteessa yksi sisaruksista on vakavasti mielenterveysongelmainen, mutta hän ei itse sitä ymmärrä tai tunnusta.

Hänen mukanaolonsa yhteisissä riennoissa on aiheuttanut niin paljon hämmennystä ja hankalia tilanteita, että emme yksinkertaisesti halua häntä pilaamaan mukavia kokoontumisia. Toki hän joskus on pakosta mukana, mutta joka ikinen kerta hän saa jonkinlaisen 'hulluuskohtauksen', jossa hän menee ikään kuin transsiin ja alkaa huutaa ja solvata jokaista ympärillä olijaa. Olemme siis varastaneet hänen omaisuutensa, pilanneet hänen työnsaantimahdollisuutensa sekä kuuntelemme hänen puhelintaan. Mutta hän tulee kuulemma vielä näyttämään meille kaikille.

Eli näitä samoja kirkumisia ja lätinöitä ei vaan jaksa kuunnella määräänsä enempää.

Vierailija
8/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vain yksi nähty syy, miksi yhtä ei kutsuta mukaan: On epäempaattinen, arvostelee muiden valintoja joko salaa muille tai suoraan henkilölle itselleen siihen tyyliin, että siihen ei pysty ihan suoraan tarttumaan, tyyliin sanoen sinkkusisarukselle "tuossa iässä minulla oli jo vakituinen työpaikka ja lapset tehtynä". On toisaalta tosi fiksu ja siksi varmaan luuleekin, että vain hänen valintansa ovat niitä oikeita. Tosi rankkaa siis olla tällaisen ihmisen seurassa, joka on itse niin "kylmä", että ei edes tajua tiettyjen kommenttien olevan satuttavia ja oikeastaan aika tökeröitä.

Vierailija
9/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus on itseäni 12 vuotta nuorempi, ei meillä aikanaan ollut paljon yhteistä. Oli tosin ainoa luokaltaan joka tiesi mikä oli wasp tai Skid row.

Vierailija
10/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisuus ei tarkoita sitä, että viihtyy toisen seurassa.

Vierailija
11/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisuus ei tarkoita sitä, että viihtyy toisen seurassa.

Totta, kaverit voi valita sukuaan ei.

Vierailija
12/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He viihtyvät paremmin ilman sua. Hommaa kaverit.

Vierailija
13/13 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tilanteessa yksi sisaruksista on vakavasti mielenterveysongelmainen, mutta hän ei itse sitä ymmärrä tai tunnusta.

Hänen mukanaolonsa yhteisissä riennoissa on aiheuttanut niin paljon hämmennystä ja hankalia tilanteita, että emme yksinkertaisesti halua häntä pilaamaan mukavia kokoontumisia. Toki hän joskus on pakosta mukana, mutta joka ikinen kerta hän saa jonkinlaisen 'hulluuskohtauksen', jossa hän menee ikään kuin transsiin ja alkaa huutaa ja solvata jokaista ympärillä olijaa. Olemme siis varastaneet hänen omaisuutensa, pilanneet hänen työnsaantimahdollisuutensa sekä kuuntelemme hänen puhelintaan. Mutta hän tulee kuulemma vielä näyttämään meille kaikille.

Eli näitä samoja kirkumisia ja lätinöitä ei vaan jaksa kuunnella määräänsä enempää.

Enpä usko sinua teette jotain mistä hänellä on syytäkin kirkua. Kyllä nämä tiedetään, teette syntipukin hänestä sitten. Syntipukki on aina se tervein.