Autoilun ja liikkumisen verot pitää antaa alentua, vain sen suuruiseksi kuin tieverkon ylläpitäminen maksaa
Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että sähköautoille ei luotaisi mitään muuta veroa (paikannukseen peristuvaa esim.) kuin normaali käyttövoimavero, joka sidottaisiin siihen tasoon kuin mitä tällä hetkellä on.
Sähköautojen tuomaa valtion verotulojen lasku otettaisiin normaalisti kerättävistä veroista, eikä niin että liikkumisen hinta olisi 7(?) kertainen aiheutuviin kustannuksiin nähden.
Kommentit (14)
No se on sit sun mielipitees :-DDDD
Niin. Miksi osaa ihmisiä rangaistaan veroilla, jotka ei koske kaikkia.
Se on käsittämätöntä. Voidaan yhtä hyvin ruveta laskuttamaan hiekkalaatikon käyttäjiä.
-Sinkkiş
Sähköautoja tulisi verottaa ankarammin koska painavat suhteessa enemmän ja siten kuluttavat tiepintaa enemmän kuin vastaavankokoinen bensa- tai dieselauto.
Kaikki kuitenkin hyötyvät tiestön ylläpidosta. Ei tulisi kellekään autottomallekaan maito kauppaan ilman, että tieverkkoa ylläpidetään. Ei mitään muitakaan hyödykkeitä ..
-Sinkkiş
Yhteiskunta pysähtyisi ilman tieverkkoa, mutta miksi vain osa maksaa ylläpidosta ?
Vierailija kirjoitti:
No se on sit sun mielipitees :-DDDD
Mikä sinun mielipide sitten on?
Miksi sinun mielestäsi valtion pitää verottaa etenkin liikkumista? Moninkertaisesti enemmän kuin jotain muuta toimintaa?
ap
*huoks*Uusi lupaava energiamuoto on VTT:n testattavana ja se yleistyy nopeasti, kyseessä on perussuomalainen mystinen aivopierukaasuvoima jonka ansiosta, tuottaman energian voimasta toyota corollan on tutkittu liikkuvan syrjäisellä metsätiellä noin kymmenen senttiä vertikaalisesti ylös alas kun vipattava viiksiset pertsa ja kilu laittavat karvanopat heiluen toisiaan ruusunnuppuun
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoja tulisi verottaa ankarammin koska painavat suhteessa enemmän ja siten kuluttavat tiepintaa enemmän kuin vastaavankokoinen bensa- tai dieselauto.
Valtiovallan tavoite kun oli siirtyä sähköautoihin. Olisi nyt sitten porkkanana tuo, että liikkuminen oikeasti halventuu, eikä niin että tulee kallis auton paikantamiseen perustuva veromalli, ja vain sen takia että saataisiin edelleen verottaa liikkumista hirveitä määriä.
Autoja ja liikkumista verotettaisiin saman verran, kuin muutakin yhteiskunnassa tapahtuvaa toimintaa.
ap
Jos aloitettaisiin siitä, että autoilijoiden verot edes ohjattaisiin tieverkon ylläpitoon.
Seuraavaksi voitaisiin katsoa, että paljonko olisi oikein verottaa autottomilta tieverkon ylläpidosta, josta hekin kuitenkin hyötyvät.
-Sinkkiş
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuitenkin hyötyvät tiestön ylläpidosta. Ei tulisi kellekään autottomallekaan maito kauppaan ilman, että tieverkkoa ylläpidetään. Ei mitään muitakaan hyödykkeitä ..
-Sinkkiş
Yhteiskunta pysähtyisi ilman tieverkkoa, mutta miksi vain osa maksaa ylläpidosta ?
Kuinka niin osa? Kyllä siinä maitopurkinkin hinnassa on tieverkon käytöstä aihetuvat kustannukset mukana. Ehkä jotain verohelpotuksia on, että maito saadaan edullisemmin kuluttajalle. Sehän on taas päättäjien mielipiteistä kiinni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuitenkin hyötyvät tiestön ylläpidosta. Ei tulisi kellekään autottomallekaan maito kauppaan ilman, että tieverkkoa ylläpidetään. Ei mitään muitakaan hyödykkeitä ..
-Sinkkiş
Yhteiskunta pysähtyisi ilman tieverkkoa, mutta miksi vain osa maksaa ylläpidosta ?
Kuinka niin osa? Kyllä siinä maitopurkinkin hinnassa on tieverkon käytöstä aihetuvat kustannukset mukana. Ehkä jotain verohelpotuksia on, että maito saadaan edullisemmin kuluttajalle. Sehän on taas päättäjien mielipiteistä kiinni.
ap
No ei taatusti ole mukana. Tajuatko sä paljonko niitä jyrätään edestakaisin, että ne saadaan tuotua.
-Sinkkiş
Mutta ei kait vassari tästäkään ymmärrä tuon taivaallista ..
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitettaisiin siitä, että autoilijoiden verot edes ohjattaisiin tieverkon ylläpitoon.
Seuraavaksi voitaisiin katsoa, että paljonko olisi oikein verottaa autottomilta tieverkon ylläpidosta, josta hekin kuitenkin hyötyvät.
-Sinkkiş
Liikkumisesta kerättävät verot on 10 kertaiset mitä tieverkko vaatii. Kullallako ne väylät pitäisi päällystää?
Eikö voitaisi vaan antaa verotuottojen laskea sähköautojen myötä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitettaisiin siitä, että autoilijoiden verot edes ohjattaisiin tieverkon ylläpitoon.
Seuraavaksi voitaisiin katsoa, että paljonko olisi oikein verottaa autottomilta tieverkon ylläpidosta, josta hekin kuitenkin hyötyvät.
-Sinkkiş
Liikkumisesta kerättävät verot on 10 kertaiset mitä tieverkko vaatii. Kullallako ne väylät pitäisi päällystää?
Eikö voitaisi vaan antaa verotuottojen laskea sähköautojen myötä.
ap
Ei, vaan ensin ohjata ne minne ne kuuluu. Sitten laskea bensan hintaa.
-Sinkkiş
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuitenkin hyötyvät tiestön ylläpidosta. Ei tulisi kellekään autottomallekaan maito kauppaan ilman, että tieverkkoa ylläpidetään. Ei mitään muitakaan hyödykkeitä ..
-Sinkkiş
Yhteiskunta pysähtyisi ilman tieverkkoa, mutta miksi vain osa maksaa ylläpidosta ?
Kuinka niin osa? Kyllä siinä maitopurkinkin hinnassa on tieverkon käytöstä aihetuvat kustannukset mukana. Ehkä jotain verohelpotuksia on, että maito saadaan edullisemmin kuluttajalle. Sehän on taas päättäjien mielipiteistä kiinni.
ap
No ei taatusti ole mukana. Tajuatko sä paljonko niitä jyrätään edestakaisin, että ne saadaan tuotua.
-Sinkkiş
Mutta ei kait vassari tästäkään ymmärrä tuon taivaallista ..
Opettele lukemaan ."Sehän on päättäjien mielipiteistä kiinni".
ap
Kuka ylipäätään on keksinyt liikkumiselle näin hirveät verot?