Onko minulla lyhyet jalat? Olen 168cm ja jalkojen sisäpituus on 79cm
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin päästä mittaamaan jalkojesi sisäpituutta.
Minun jalkojeni sisäpituuden voi mitata. Toimenpide maksaa 250 euroa. Hinta ei sisällä suutelemista, suihinottoa, penetraatiota eikä mitään muuta koskettelua. Mies saa vain käyttää mittanauhaa ja mitata jalkojeni sisäpituuden.
N 28
Mutta sisältäähän se alushousujen riisumisen sekä mittaustoimenpiteen vaatimaa kohtuullista koskettelua alapäähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin päästä mittaamaan jalkojesi sisäpituutta.
Minun jalkojeni sisäpituuden voi mitata. Toimenpide maksaa 250 euroa. Hinta ei sisällä suutelemista, suihinottoa, penetraatiota eikä mitään muuta koskettelua. Mies saa vain käyttää mittanauhaa ja mitata jalkojeni sisäpituuden.
N 28
Mutta sisältäähän se alushousujen riisumisen sekä mittaustoimenpiteen vaatimaa kohtuullista koskettelua alapäähän?
Mikäs tässä jalkojen mittaamisessa nyt niin alapeukututtaa?
En ole mitannut mutta 86cm sisäpituuden farkut istuu just eikä melkein. Olen kyllä aika pitkäkin. Pitkäjalkaiseksi usein sanottu.
Mä oon 169 cm, jalkojen sisämitta 83 cm.
170 cm ja jalat 78 cm, ihan halvatun persjalkainen olen. Selkää ja kaulaa voisin lahjoitella tarvitseville.
Varmaan normaalit?
Itselläni on ilmeisesti todella pitkät sääret. On nimittäin lähes sama mitta kuin sinulla, mutta olen yli kymmenen senttiä lyhyempi.
Mulla ei nyt ole mittaa tässä, mutta olen 159-160 pitkä (en tiedä sitäkään) eli minulle ihannepituiset jalat olisi 80 cm. Testasin tuossa oven kanssa siten, että avasin oven ja menin istumaan sitä vasten jalat oven molemmin puolin. Nilkat ei ojennettuna vaan siten kuin ne seisoessa taittuu 90°. Ovi tällainen standardi 80 cm leveä, jotta saa standardikorkuisen 75 cm korkean pöydän kannettua kallistettua huoneeseen... Jasiis jalkani ovat oman arvioni mukaan 77 cm pitkät.
Kiitos ideasta av, näitä kiehtovia mietintöjä on aina ihana selitellä puolisolle...
Mutta olen kyllä samaa mieltä kuin joku aikaisempi, että ihanne ei välttämättä ole kaikille todellisuutta. Mielestäni jalkani eivät ole persjalat varsinkin kun ovat tikkulaihat. Useimmilla varmaan jalkojen sisäpituus on alle 1/2 koko pituudesta?
Mä olen 170 ja jalkojen sisäpituus 79. Olen aina ajatellut olevani suht. lyhytjalkainen. Äitikin on sanonut, että "sulla on pitkä selkä ja lyhyet jalat, niinkuin minullakin". Ihmetyksekseni kuitenkin esimieheni on useasti kommentoinut työvaatteista puhuttaessa, että "olet tuollainen pitkäjalkainen" "toivottavasti näissä ei oo liian lyhyet lahkeet" aina sama kommentti! Eipä tuo haittaa, hämmentää vaan kun en todellakaan ole pitkäjalkainen.
Vierailija kirjoitti:
170 cm ja jalat 78 cm, ihan halvatun persjalkainen olen. Selkää ja kaulaa voisin lahjoitella tarvitseville.
Pitkä kaulahan näyttää hyvältä! Minulla ei ole kaulaa itselläni ollenkaan.
Pakko ekaa kertaa mitata: 165cm ja 75 jalkojen sisämitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole mitenkään erityisen lyhytjalkainen. Pituus jaetaan kahdella eli sinun tapauksessasi tulos on 84. Se on jalkojen ihannepituus eli olet hyvin lähellä sitä.
Aika jännä. Tapailemani mies on sanonut mulle, että mulla on lyhyet jalat. Haukkui minua niistä riidan aikana. Ajattelin että se on totta, koska kuka haukkuisi jostain jalkojen lyhyydestä ilman syytä, tosi erikoista.
Ap
Mä olen 170 cm pitkä ja mulla on sama jalkojen sisäpituus, 79 cm. Ehkä olen hieman lyhytsäärinen, reidet ovat suhteessa pitkät sääriin verrattuna, ottaisin mielelläni vaikka 3 cm lisää pituutta sääriini ja kokonaispituuteeni. Mun sääriä on yksi mies moittinut tyyliin :"Reidet korvaavat säärien puutteet." En voi asialle itse mitään. Mutta en ole varsinaisesti lyhytjalkainen enkä varsinkaan paksujalkainen. Ei ole ap myöskään lyhytjalkainen, kannattaa olla välittämättä arvostelusta.
87 cm, pituus 173 cm. Olen ihannemitoissa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä kaula on hyvä asia. Mittani ovat samat kuin sinulla, sääret ovat minulla ehkä hieman lyhyehköt. Lyhyt kaula löytyy monelta lyhyeltä ihmiseltä varsinkin eikä sitä voi kauniiksi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei nyt ole mittaa tässä, mutta olen 159-160 pitkä (en tiedä sitäkään) eli minulle ihannepituiset jalat olisi 80 cm. Testasin tuossa oven kanssa siten, että avasin oven ja menin istumaan sitä vasten jalat oven molemmin puolin. Nilkat ei ojennettuna vaan siten kuin ne seisoessa taittuu 90°. Ovi tällainen standardi 80 cm leveä, jotta saa standardikorkuisen 75 cm korkean pöydän kannettua kallistettua huoneeseen... Jasiis jalkani ovat oman arvioni mukaan 77 cm pitkät.
Kiitos ideasta av, näitä kiehtovia mietintöjä on aina ihana selitellä puolisolle...
Mutta olen kyllä samaa mieltä kuin joku aikaisempi, että ihanne ei välttämättä ole kaikille todellisuutta. Mielestäni jalkani eivät ole persjalat varsinkin kun ovat tikkulaihat. Useimmilla varmaan jalkojen sisäpituus on alle 1/2 koko pituudesta?
Hei!
Kuulostaa innostavalta keinolta mittailla, löytyykö muitakin vinkkejä?
Pitäiskö samantien mittailla jotain muutakin, itselläni on kaikki tällainen jäänyt tekemättä. Paitsi sen tiedän että kädet (varsineen) ovat tavallista pidemmät, kun hihat jäävät lyhyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Kuulostaa innostavalta keinolta mittailla, löytyykö muitakin vinkkejä?
Pitäiskö samantien mittailla jotain muutakin, itselläni on kaikki tällainen jäänyt tekemättä. Paitsi sen tiedän että kädet (varsineen) ovat tavallista pidemmät, kun hihat jäävät lyhyiksi.
Mittasin laittamalla teippiä jalkani sisäpituuden mitalta. Laitoin jalkani mittaisen teipinpätkän kulkemaan a3 arkin pitkää syrjää, käänsin paperin ja jatkoin teipin laittamista toiselle puolelle. Arvioin, että teipin pää jäi n. 5cm arkin päästä. Eli 42+42-5=79
-29
Se että jalkojen sisäpituus olisi puolet pituudesta ei ole suinkaan normaalia. Ihanne se voi olla, muttei todellakaan keskitasoa. Mulla (168 cm) on sisäpituus noin 80 cm. 34 pituiset farkut ovat juuri sopivan pituiset. Saan myös usein kuulla, että mulla on pitkät jalat. 165-170 cm on Suomessa keskipituinen nainen. Silti 34 tuuman farkkuja on vaikea löytää kaupasta. Tästä sekä katukuvasta voi siis päätellä, että keskimäärin jalat ovat lyhyemmät kuin puolet pituudesta.
Usein sanotaankin, että suomalaiset ovat persjalkaisia. Mutta Euroopassa matkustellessani olen todennut, että ihan samanpituisia ne jalat on muuallakin, joskin Etelä-Euroopassa on vieläkin persjalkaisempaa väkeä. Voisiko kyse olla valkoisesta rodusta? Ovatko valkoiset yleensä persjalkaisia verrattuna muihin? Tämäkään ei täsmää sen kanssa, että aasialaisilla on suomalaisia huomattavasti lyhyemmät jalat suhteessa muuhun kehoon.
Miten jalkojen sisämitta mitataan. Haarovälistä?