1500 kcal päivä ja paino ei laske
Ihan järkyttävän turhauttavaa. Heinäkuusta asti laskenut kaloreita. Paino tippuu ensin 6 kiloa, nyt 24.9. jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Paino ei tipu grammaakaan. Kuitenkin yli kuukausi mennyt.
Mikä avuksi? Mitat 166/63. Lähtöpaino vajaa 70.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Millainen on aktiviteettisi? Päivän tarve saattaa hyvinkin olla sinulla 1500 kcal. Täältä jotain suuntaa-antavaa: https://www.freedieting.com/calorie-calculator
Kokeilin tuota laskuria ja sain joko 1312 tai 1500 kcal painonlaskun rajaksi, riippuen liikunnan määrästä. En oikein osaa arvioida liikunnan määrää, joten pitänee lisätä sitä. Olen siis 28-vuotias.
Tämän palstan neuvoista paras on vieläkin raksamiehen treeniohjelma.
Pitää liikkua että aineenvaihdunta toimii.
1500 on melko suuri määrä kaloreita, itse en ainakaan pysty sillä laihtumaan normaalipainon sisällä. Itse olen laskenut kalorit noin 1200 :een, sillä tulee jo tulosta.
Nuo ”syöt liian vähän” hörhöneuvot voit todellakin unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä vähennä kaloreita, vaan lisää kulutusta. En tarkoita pelkästään liikuntasuorituksen aikana tapahtuvaa kulutusta vaan 24/7. Se tapahtuu lihasmassaa kasvattamalla ja kunnolla syömällä.
Olen samanpainoinen enkä laske kaloreita vaan syön jotain 2000 päivässä. Treenaan 4 krt viikossa ja pienenen eli mitat kaventuu vaikken laihtuisi. Jos vähennät nyt 1200, joudut taas hetken päästä vähentämään lisää. Se ei ole elämää ja alkaa jo vaarantaa ravintoaineiden saamista.
Ketjun ainut järkevä kommentti.
Itsekin 2000 kalorilla 24,9 BMI:n mitoissa laihtunut. Nälkää ei ole tarvinnut kärsiä :)
Totuus on se ,se, että todellisuudessa syöt enemmän, eli kaloreita tulee enemmän kuin tuo 1500, siinä on syy, miksi et laihdu. Tämä on ihan fakta. Olen ollut painonhallinnan kanssa tekemisissä yli 20 vuotta, ja voin kokemuksesta sanoa, että 99 % tapauksista syy on tuo ihan sama, vaikka muuta vöittäisit.
Vierailija kirjoitti:
1500 on melko suuri määrä kaloreita, itse en ainakaan pysty sillä laihtumaan normaalipainon sisällä. Itse olen laskenut kalorit noin 1200 :een, sillä tulee jo tulosta.
Nuo ”syöt liian vähän” hörhöneuvot voit todellakin unohtaa.
1500 ei todellakaan ole "melko suuri määrä" kaloreita.
Millainen on aktiviteettisi? Päivän tarve saattaa hyvinkin olla sinulla 1500 kcal. Täältä jotain suuntaa-antavaa: https://www.freedieting.com/calorie-calculator