Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveysasema ei suostu antaa jäykkäkouristusrokotusta?!

Vierailija
07.11.2020 |

Olen jo vuosia soittanut sinne että on tarvetta uusia. Viimeksi sain sen ala-asteella. Ikä mulla nyt 31v?! Soittanut jo vuosia ja sanovat ettei aikuisilla tartte uusia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että joku eläin puri. Mulla uusittiin, kun eläinsuojeluyhdistykseltä tullut kissi iski hampaat käteen heti ekana iltana.

Vierailija
2/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä uusittiin. Nythän väli on 20v, ennen 10v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran sellasen kyrpääni. Hyvin on toiminu.

Vierailija
4/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin lääkärissä jonkun muun asian yhtydessä ja mainitsin etten muista milloin olen saanut jäykkäkouristusrokotuksen. Katsoi koneelta, että onhan siitä jo reippaasti yli 10 vuotta ja haki semmoisen jostain säilöstä samantien ja pisti käsivarteen. 

Eli huono provo, sen saa aina pyydettäessä.

Vierailija
5/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytiedon mukaan 20 vuotta riittävä suoja. Se kun mennyt, niin tehoste. Kysy ta:n toiminnasta vastaavalta taholta kenen päätös poiketa THL:n suosituksesta, jos eivät rokota. Jäykkäkouristus on todellinen uhka, jos rokotus ei kunnossa.

Vierailija
6/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea sanoa, että joku on purrut. Pakkohan se on silloin antaa.

Meilläpäin terveyskeskus on pannut aikuisten rokotukset jäihin koronan takia. Kysyin mpr-rokotetta itselleni, kun olen väliinputoajasukupolvea, joka ei ole sitä saanut, niin kieltäytyivät koronaan vedoten ja sanoivat, että kysy vuoden päästä uudelleen.

Vierailija
7/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut sieltä MPR-rokotusta. Ei he kuulemma sellaisia anna. Sitten vielä hoetaan että kaikkien olisi tarkistettava että on voimassaoleva tuhkarokkorokotus, vaikka sellaisen saaminen näytti olevan erittäin hankalaa.

Vierailija
8/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin lääkärissä jonkun muun asian yhtydessä ja mainitsin etten muista milloin olen saanut jäykkäkouristusrokotuksen. Katsoi koneelta, että onhan siitä jo reippaasti yli 10 vuotta ja haki semmoisen jostain säilöstä samantien ja pisti käsivarteen. 

Eli huono provo, sen saa aina pyydettäessä.

Normaalisti varmasti. Koronan takia on kuitenkin paikkakuntia, joissa on pantu kaikki muu terveysasematoiminta "ylimääräinen" kuten rokotuksen jäihin tilapäisesti.

Vierailija
9/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 22-vuotiaana jäykkäkouristusrokotteen, kun edellisen tosiaan 12-vuotiaana.

Vierailija
10/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mullan kanssa tekemisissä puutarha harrastuksissa ja en saanut minäkään sitä. 

Vierailija
11/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saanut sieltä MPR-rokotusta. Ei he kuulemma sellaisia anna. Sitten vielä hoetaan että kaikkien olisi tarkistettava että on voimassaoleva tuhkarokkorokotus, vaikka sellaisen saaminen näytti olevan erittäin hankalaa.

Kuuluu antaa, mutta heillä on varmaan noi koronasäännöt. Joillain psikoin on huutava pula resursseista ja kaikki extratyöntekijät on pantu jäljitykseen. Jopa esim koululaisten normaaliin rokotusohjelmaan kuuluva rokottaminen on koronan takia keskeytetty Helsingissä, kun kouluterveydenhoitajat on määrätty tartuntojen jäljitystyöhön pois kouluista.

Vierailija
12/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se väli on 20 vuotta, ja 65 vuotiasta ylöspäin 10 vuotta.

Vierailija
13/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustaan avataan kauppa, josta voi ostaa rokotteita

Katutasossa toimivalla rokoteklinikalla rokotteen saa ilman ajanvarausta ja lähetettä läpi vuoden. 

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007129563.html 

Tuolta ensi viikolla toimintansa aloittavasta paikasta voi kokeilla, jos ei välimatka haittaa.

Vierailija
14/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskustaan avataan kauppa, josta voi ostaa rokotteita

Katutasossa toimivalla rokoteklinikalla rokotteen saa ilman ajanvarausta ja lähetettä läpi vuoden. 

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007129563.html 

Tuolta ensi viikolla toimintansa aloittavasta paikasta voi kokeilla, jos ei välimatka haittaa.

Miksi pitäisi maksaa rokotteesta kahteen kertaan? Veroissa ja sitten vielä yksityiselle.

Ap, jos olet saanut rokotteen esim. kutosluokalla 12-vuotiaana niin sitten ovat olleet ihan oikeassa että tehostetta ei vielä tarvi. Kuitenkin 20v kuluttua edellisestä se pitää laittaa, eli jos siinä tilanteessa vielä vastustavat niin yhteyttä potilasasiamieheen ja jos se ei auta niin aluehallintovirastoon.

Vierailija
15/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisessa terveydenhuollossa aina tapaa randomisti todella idioottimaisia tyyppejä, joilla on ihan outoja käsityksiä. Yhdessä paikassa fanaattisesti kieltäydytään puuduttamasta, ja toisessa paikassa sanotaan, että totta kai puudutetaan, sehän sattuis aivan helvetisti.

Kysy myöhemmin uudestaan, tai jostain muualta.

Vierailija
16/16 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytiedon mukaan 20 vuotta riittävä suoja. Se kun mennyt, niin tehoste. Kysy ta:n toiminnasta vastaavalta taholta kenen päätös poiketa THL:n suosituksesta, jos eivät rokota. Jäykkäkouristus on todellinen uhka, jos rokotus ei kunnossa.

Tässä maassa nuo tiedot päivittyvät sen mukaan kun ei ole varaa antaa omalle kansalleen enää rokotuksia ja hoitoa. Kumma kyllä kaikki kehitysmaiden loiset saavat rokotukset ja hoidot etunenässä ilman mitään mutinoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi