Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko lopettaa mun tekstien haukkumista? Se tekee minusta todella surullisen!

Vierailija
07.11.2020 |

Mä en ole ihan suomalainen enkä ole koskaan oppinut suomea kirjoittaa vaikka olen syntynyt täällä ja elänyt täällä. Nyt sairastuin masennukseen kun mua on täälläkin haukuttu ja huomioitu siitä että kirjoitan hoono soomi.

Olen yrittänyt kaikkeni ja parhaani mukaan mutta en vaa opi. Loputon määrä tunteja ja kursseja mutta suomen kieli on kertakaikkiaan niin vaikea kirjoittaa OIKEIN!

Sanamuodot tuottavat minulle suurta vaikeutta.

Minusta on tullut masentunut ja arka kun oon saanut niin paljon kuulla tästä, on näpäytetty, on kiusattu.

Olen lukemattomia kertoja sanonut heti etten ole ihan 100% suomalainen ja osaan puhua 4 muuta kieltä. Kukaan ei ymmärrä paljonko vaikeutta se tuo kun yrittää kielten välissä tasapainotella.

Lopettakaa! Tiedän että kirjoitan huonosti, mulla on kuitenkin oikeus saada jutella vai ampuuko itseäni samantien? Pitääkö lakata olemasta vaan koska tekee virheitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on julma paikka! Voimia!! ❤

Vierailija
2/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tää palsta on järkyttävää!! Älykkyyden ja empaattisuuden täydellinen puute on raskasta seurata vierestä. Älykäs ihminen näkee heti tekstistä jos on vaikeutta tai ei osaa kirjoittaa ja silti se on kiinnostunut siitä mitää kirjoittaa ja antaa ihmisen olla.

Suomessa on pakko lopettaa tämä piirteiden haukkumista! Eikö riitä ymmärrystä sille että se satuttaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä millaisia avauksia täällä teet. Mistä asioista olet kirjoittanut? Lupaan olla kiusaamatta sinua. 

Vierailija
4/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laidasta laitaan. Mistään keskustelusta ei tuu mitään kun ihmiset takertuvat virheisiin ja koko tekstin pointti menee ohi.

Olen niin ahdistunut etten voi enkä saa jutella kuten muut. Olipa ruuanlaittoa tai muuta. Tuntuu että tukehdun kun en saa ilmaista itseäni.

Tämä on minulle niin kipeä asia kun oikeasti yritän kaikkeni!

Vierailija
5/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämän aloituksen kirjoittaminen onnistui ilman virheitä. 😂

Vierailija
6/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laidasta laitaan. Mistään keskustelusta ei tuu mitään kun ihmiset takertuvat virheisiin ja koko tekstin pointti menee ohi.

Olen niin ahdistunut etten voi enkä saa jutella kuten muut. Olipa ruuanlaittoa tai muuta. Tuntuu että tukehdun kun en saa ilmaista itseäni.

Tämä on minulle niin kipeä asia kun oikeasti yritän kaikkeni!

Ihan hyvinhän se sujuu. 

Vierailija
7/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että jos tästä asiasta avaudun niin yhtäkkiä ei oo virheitä. Muuten vain kokoajan haukutaan että " mee muualle, hoono soomi".

Mistä nyt puristaa?

Vierailija
8/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole oikeinkirjoituksessasi, vaan siinä, että joka ikinen kirjoituksesi koskee vihaasi ja inhoasia suomalaisia ja Suomea kohtaan:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3935493/en-ymmarra-tata-aarimmaista-pih…

https://www.vauva.fi/keskustelu/3935521/sanotkaa-vain-muuta-pois-sinua-…

Vierailija
9/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap ja valitettavasti minulla on vihaa tätä maata kohtaan. Täällä ainut hyvät asiat on turvallisuus ja luonto, toki myös se että ihmiset ovat sivistäytyneitä, siihen se jää.

Kun se tulee rakkauteen, empatiakykyyn, anteeksipyyntöön, yhteisöllisyyteen, sosialisuuteen, reagoimiseen, elämän juhlimiseen niin Suomi on kuin iso hautausmaa.

Meillä on asiat hyvin mutta olemme aivan liian hillittyjä ja elämänhalu on monilla olematon.

Vierailija
10/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo huonoa ole ollenkaan. Pikku virheistä ei kannata välittää.

Vierailija
11/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tää palsta on järkyttävää!! Älykkyyden ja empaattisuuden täydellinen puute on raskasta seurata vierestä. Älykäs ihminen näkee heti tekstistä jos on vaikeutta tai ei osaa kirjoittaa ja silti se on kiinnostunut siitä mitää kirjoittaa ja antaa ihmisen olla.

Suomessa on pakko lopettaa tämä piirteiden haukkumista! Eikö riitä ymmärrystä sille että se satuttaa??

Ap, huonoa keskustelua on sekin, että vastailee itselleen.

Vierailija
12/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja valitettavasti minulla on vihaa tätä maata kohtaan. Täällä ainut hyvät asiat on turvallisuus ja luonto, toki myös se että ihmiset ovat sivistäytyneitä, siihen se jää.

Kun se tulee rakkauteen, empatiakykyyn, anteeksipyyntöön, yhteisöllisyyteen, sosialisuuteen, reagoimiseen, elämän juhlimiseen niin Suomi on kuin iso hautausmaa.

Meillä on asiat hyvin mutta olemme aivan liian hillittyjä ja elämänhalu on monilla olematon.

Sinä olet yksi palstan fanaattisimmista valittajista. Suomesta tulisi pikkuisen positiivisempi paikka ja sinusta valtavasti onnellisempi, jos sinä muuttaisit sinne, missä viihdyt. Kaikki voittaisivat, vai mitä?