Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten suulle pusuttelu

Vierailija
24.02.2014 |

minkä ikäistä lasta pussailisit vielä suulle?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään ikäistä. En ole ikinä lapsiani suulle pusutellut, enkä ajatellut pusutellakaan.

Vierailija
2/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina kuvittelen olevani "paha äiti", kun en pussaa lastani suulle. Kaikki muut tuntuvat tekevän niin. Pussaan kyllä lastani poskelle ja otsalle ja päälaelle, mutta suulle pussaan vain miestäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan minkään ikästä lasta tai vauvaa suulle pusutella!!! Kariesbakteeri siirtyy aikuiselta vauvallekin jo, eikä siitä pääse koskaan eroon ja reikiinnyttää jo lapsen hampaat. Kateellinen kaikille joilla ei yhtään reikä. Hampaissa ja ovat välttyneet bakteerilta pieninä. Saman lusikan käytöstäkin bakteeri jo siirtyy joten tarkkana siellä!!

Vierailija
4/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aikuiseksi asti, jos se on lapselle ok.
Ei ole reikiä minulla, eikä miehelläni koskaan ollutkaan.

Vierailija
5/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, esikoinen on 16 ja kuopus on 12v, kyllä vieläkin tulee joskus suukoteltua ihan suulle asti.

Vierailija
6/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 35 ja vieläkin lapsuuden perheessä pusutellaan suulle. Omassa perheessäni olen kuitenkin pusutellut lapsia poskille. Asuin ranskassa viisi vuotta niin jäi poskipusuttelu "päälle".

Vierailija
7/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 19:25"]Ei koskaan minkään ikästä lasta tai vauvaa suulle pusutella!!! Kariesbakteeri siirtyy aikuiselta vauvallekin jo, eikä siitä pääse koskaan eroon ja reikiinnyttää jo lapsen hampaat. Kateellinen kaikille joilla ei yhtään reikä. Hampaissa ja ovat välttyneet bakteerilta pieninä. Saman lusikan käytöstäkin bakteeri jo siirtyy joten tarkkana siellä!!

[/quote]

Kariesbakteeri tosiaan tarttuu lapselle vanhemmilta. Kaikki saavat tartunnan ennemmin tai myöhemmin, mutta mitä myöhempään tartunta tapahtuu, sen vähemmän se vaikuttaa.

Eli älkää äidit ikinä nuolaisko lapsen tuttia, syöttäkö samalla lusikalla kuin itse syötte yms. Säästätte lapsenne isolta vaivalta.

-Hammaslääkäriopiskelija

Vierailija
8/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se kariesbakteeri tulee ennemmin tai myöhemmin?

utelee 43v reiätön... Onko mulla se bakteeri vai onko vasta tulossa?

Vierailija
9/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa:

Voi kariesbakteeri tartunnan saada muilta lapsilta, mutta yleensä sen tartuttavat tietämättömät vanhemmat.

Vierailija
10/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:32"]Mistä se kariesbakteeri tulee ennemmin tai myöhemmin?

[/quote]

Lue, hyvä ihminen. Sanoin jo ensimmäisessä viestissä, että mitä myöhemmin tartunnan saa, sitä vähäisempi sen vaikutus on.

Lyhyesti selitettynä suuhun muodostuu ensimmäisen kahden ikävuoden aikana normaalifloora, eli suusi bakteerikanta. Eli jos saat kariesbakteerin suuhusi ennen normaaliflooran muodostumista, kariesbakteerista tulee iso osa bakteerikantaasi.

Jos taas saat tartunnan kun bakteerikantasi on jo muodostunut, kariesbakteeri ei enää muiden suusi bakteerien takia saa "valloitettua" itselleen yhtä suurta elintilaa.

Toivottavasti selitin ymmärrettävästi :)

-se hl-opiskelija

Vierailija
11/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vaari ukki pussailii mun tyttöä suulle hän itse juoksi ja huusi vaari pusu :) ,7 vuotiana-heillä oli mutkaton suhde ja minä pussasin myös vielä ehkä 9 vuotiani tyttöni,isä ei hitveesti pussailut on halannut kyllä :).

Vierailija
13/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vaari ukki pussailii mun tyttöä suulle hän itse juoksi ja huusi vaari pusu :) ,7 vuotiana-heillä oli mutkaton suhde ja minä pussasin myös vielä ehkä 9 vuotiani tyttöni,isä ei hitveesti pussailut on halannut kyllä :).

Vierailija
14/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 19:25"]Ei koskaan minkään ikästä lasta tai vauvaa suulle pusutella!!! Kariesbakteeri siirtyy aikuiselta vauvallekin jo, eikä siitä pääse koskaan eroon ja reikiinnyttää jo lapsen hampaat. Kateellinen kaikille joilla ei yhtään reikä. Hampaissa ja ovat välttyneet bakteerilta pieninä. Saman lusikan käytöstäkin bakteeri jo siirtyy joten tarkkana siellä!!

[/quote] niin lapsi ei ikinä tule pussaamaan ketään suulle? Tai juomaan samasta pullosta. Siis elämänsä aikana

Vierailija
15/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:32"]Mistä se kariesbakteeri tulee ennemmin tai myöhemmin?

[/quote] ei Se karies reikiä tee vaan helpottaa. :D eli sinulla on karies mutta olet pessyt hampaat

Vierailija
16/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika uus av-palstailija, mutta sen oon huomannu että ihmiset ei ihan oikeasti viitsi lukea toisten viestejä kunnolla. Tai sitten eivät ymmärrä lukemaansa, kuka tietää.

Ei tietenkään monen sadan viestiketjuja tule luettua, mutta luulis että edes aloituksen vois lukea kokonaan kun viitsii kommentinkin kirjoittaa.

Sen lisäks vängätään asioita, joista ei mitään tiedetä. Jos mä aikoisin päteä mulle tuntemattomasta aiheesta, ainakin googlettaisin asian ensin, etten tekisi itsestäni täysin naurunalaista.

Vierailija
17/17 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika uus av-palstailija, mutta sen oon huomannu että ihmiset ei ihan oikeasti viitsi lukea toisten viestejä kunnolla. Tai sitten eivät ymmärrä lukemaansa, kuka tietää.

Ei tietenkään monen sadan viestiketjuja tule luettua, mutta luulis että edes aloituksen vois lukea kokonaan kun viitsii kommentinkin kirjoittaa.

Sen lisäks vängätään asioita, joista ei mitään tiedetä. Jos mä aikoisin päteä mulle tuntemattomasta aiheesta, ainakin googlettaisin asian ensin, etten tekisi itsestäni täysin naurunalaista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä