Tekisitkö edesmenneestä koirastasi taljan muistoksi?
Muistan lapsuudestani että mummolassa oli tällainen collien nahka, jolla leikin. Se oli kuulunut isovanhempieni koiralle. Onko joskus ammoin ollut tällainen barbaarinen tapa, nylkeä lemmikki ja teettää siitä talja? Vai onko mummolani ollut ihan outo?
Kommentit (16)
Tekisin rukkaset.
edesmenneestä puhutaan ihmisen kohdalla, ei lemmikin.
Minä olisin halunnut täyttää koko koiran, mutta mieheni ei halunnut. Meillä oli aivan ihana kultainen noutaja ja siitä olisi saanut täyttämällä upean sisustuksellisen elementin. Se seisoisi nytkin tuossa pianon vieressä kirsu pitkällään, kun uunissa on lihaa. :) Voi, miten tuli sitä ikävä!
Ja ei, tämä ei ole vitsi. Täytetäänhän muitakin eläimiä, miksei maailman kauneinta koiraa. Enkä olisi tarkoittanut sitä miksikään pyhäinjäännökseksi vaan ainoastaan näyttäväksi ja kotiimme sopivaksi koristeeksi.
Pelkkä talja olisi voinut ilostuttaa kyllä kissaamme, jolle jäi hirveä ikävä koiraa, joka oli sen uni- ja leikkikaveri.
Minunkin mummolla oli heidän entisen koiransa talja. Siinä oli kirsukin tallella ja muistaakseni kynnetkin. En tiedä onko sit ollut kovinkin yleistä. Ei ehkä itse tulisi tehtyä...
Mielestäni sairasta että häpäistään rakas lemmikki tolla tavalla, heitetään se ilman turkkia jonnekki ojanpohjalle. Koirantalja muutenki kuulostaa tosi kuvottavalta.
Minun äitini on joskus kertonut että heilläkin maalla ilmestyi kuolleen koiransa talja tupaan. Äiti oli siloin lapsi itse ja järkyttyi ihan hirveästi. Ilmeisesti tuollainen tapa on ollut.
Jestas mikä ajatus! Nyt varsinkin, kun karvanlähtö kiihtyy kevättä kohden ja siistiä hetkeä ei talosta löydy... että vielä kuoleman jälkeenkin ne karvat jäisivät ikuisesti tänne.
Minulla on ex-mies olkkarin mattona. Sillä on koristeena omena suussa.
Kun olin lapsi, naapurin rouva teki kissastaan karvahatun. Tämä siis maaseudulla, eikä ollut ollenkaan kummallista silloin.
Tuttavalla oli valtava boa-käärme. Siitä saatiin nahat laukkuun ja kenkiin.
Toisaalta, eikö ole kovin epäekologista ettei eläintä millään tavalla hyödynnetä sen kuoltua. Eihän se lemmikki ole ihminen kuitenkaan. Esimerkiksi saksanpaimenkoirasta saisi lapselle hienon davy crockett-lakin tai vaunuihin lämmikkeen. Koira lämmittäisi silloin vielä kuoltuaankin.
Toisaalta, eikö ole kovin epäekologista ettei eläintä millään tavalla hyödynnetä sen kuoltua. Eihän se lemmikki ole ihminen kuitenkaan. Esimerkiksi saksanpaimenkoirasta saisi lapselle hienon davy crockett-lakin tai vaunuihin lämmikkeen. Koira lämmittäisi silloin vielä kuoltuaankin.
En todellakaan tekisi... Ennemmin polttaisin ja ottaisin tuhkat kauniiseen uurnaan hyllylle. Taljaa, ei todellakaan.. Oksettavaa ja sairasta..