Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muijan kokkaustaidot heikot.

Vierailija
24.02.2014 |

On se kumma kun muija ei osaa laittaa ruokaa, vaikka ei kuulukaan näiden kaksikymppisten uusavuttomien sukupolveen. On sentään elänyt lapsuutensa maalaistalossa, jossa tehtiin vaihtelevaa ja monipuolista ruokaa raaka-aineita käytteän alusta asti itse, mutta ei vaan ole oman äidin oppi eikä esikuva jäänyt päähän.

Hän ei osaa tehdä kuin kolmea, neljää perusruokaa eikä halua kokeilla mitään muuta, vaikka ruoan laittaminen on helppoa kun reseptejä vaikka mihin löytyy helposti netistä ja kauppa on ihan vieressä. Einestä on sitten tarjolla usein. Itse joudun kaiken tekemään, kun vaihtelevaa ja monipuolista ruokaa haluan. Pitääkö kohta sanoa: "Voit pakata veitsesi ja häipyä"?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäväksi tekijäksi riittänee, että vaimoasi ei vain kiinnosta ruoanlaitto. Ehkä sinä voisit olla teidän keittiön sydän? Haluat syödä hyvin joten laita sitä ruokaa. Vaimosi pystyy kuitenkin auttavaan ruoanlaittoon, joten et joudu ihan jokapäiväiseksi orjaksi;)

Vierailija
2/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sillai tää maailman on kyllä persiistä, että jos jotain haluaa, sen joutuu itse tekemään. siis sen jälkeen viimeistään, kun on oman äidin helmoista maailmalle lähenyt:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, ruoanlaitto on monessa perheessä miehen tehtävä. Itse en tee ruokaa ollenkaan ja miksi tekisin, kun mies tekee parempaa.

Vierailija
4/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jaatte kotityöt siten, että sinä teet yleensä ruoan ja nainen sitten vastaavasti jotain muuta enemmän? Kaikki eivät vaan ole hyviä ruoanlaittajia. Jos tässä olisi sukupuoliasetelma toisin päin, niin monet eivät näkisi asiassa mitään ihmeellistä. 

Vierailija
5/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus talvella ukolla semmonen ihme hitaus, ettei se laittanu heti ruokaa, kun hihkasin, mutta nyt se taas kokkaa normaalisti. Itselle sillä ei aina niin väliä ole, mutta lapsi tarttee ruokaa.

Vierailija
6/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse, jos ei kelpaa. Tai muuta takaisin äidin luo.

Ei ihme, että suomalaisia naisia ei kiinnosta seksi. Kuka helvetti haluaa panna lapsen tasolle jääneen kanssa?

Vierailija
7/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Meillä ukko ratkaisi asian niin, että opetteli itse kokkaamaan, kun valmistamani sapuskat eivät kelvanneet. 

Vierailija
8/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee ruokaa ja minä joskus sit perusruokaa, jota viitsin. Hän myös imuroi ja pesee pyykit. Minä hoidan kauppareissut ja muita kotitöitä. Eihän se ole kuin sopimuskysymys, mitä kukin tekee. Ja jos ei kumpaakaan huvita tehdä mitään, rahalla saa siivojan ja vaikka kokin.

Vierailija
9/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ruoan laittamisessa on kyse intohimosta ja kutsumuksesta ruoanlaittoa kohtaan, eikä siihen voi ketään pakottaa. Joko sitä on, tai sitten ei. Toki se kokkauskärpänen voi purra missä vaiheessa elämää vain, vaikka ei ois aiemmin kiinnostanut. Tee hyvä mies itse ruokaa, jos se on sulle tärkeää, ja anna "muijan" hoitaa sitten vaikka tiskit ja jotain muita kotitöitä enemmän. Kotityöt kannattaa jakaa niin, että se, joka on jossain parempi, tekee sen, ja toinen sitten jotain muuta.

Ja kaikkihan tän tietävät, mutta toistetaan nyt vielä, että ruoanlaitto ei ole yhtään sen enempää naisen velvollisuus kuin miehenkään. Mun miehet ei oo koskaan osanneet laittaa ruokaa, kun taas mulle se on rakkain harrastukseni, joten on aina ollut itsestäänselvää, että mä laitan ruoat, ja mies sitten vaikka tiskaa ja siivoaa keittiön sen jäljiltä.

Vierailija
10/10 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, minä jos yritän meillä laittaa ruokaa, siinä on hyvin pian mies mausteineen ja veitsineen huseeraamassa. Lisäksi hän usein kysyy mitä haluaisin syödä, mutta silti laittaa juuri sitä mitä sitten keksiikin.

En voi sanoa että olisin kauhean pahoillani tilanteesta. :-) Kuten äitini totesi, meillä syödään ravintolatasoista ruokaa. Lapsikin haisi valkosipulilta jo siinä puolen vuoden ikäisenä. Jos mies ei olisi tykännyt kokkailla vauvallekin, niin purkkiruoilla olisi menty. Kyllä ruuanlaittotaitoinen mies on hyvä olemassa, etenkin vauvaperheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan