Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kukaan ei välitä.

Vierailija
24.02.2014 |

Tuntuu, että olen ihan yksin. Mies ei välitä, ei äiti, ei kaverit.

Minulla on ihan järjeton hammaslääkärikammo.

Tänään minulta poistetaan yksi hammas hammaskirurgin toimesta, tai pitäisi poistaa.

Olen tätä itkenyt jo viikon. Viikonloppu oli ihan kamala. Viime yön näin painajaisia tästä.

Olen yrittänyt miehelle puhua, hän vaan perustelee hammaslääkärin tekemisiä, ei halua edes ymmärtää minua. Äidilleni kerroin, hän totesi vain että hyvin se menee ja vaihtoi puheenaihetta. Kaverilleni kerroin, hän käski ottamaan buranaa ja lähettämään viestiä kun kaikki on ohi.

Kukaan ei välitä miltä musta tuntuu.

Itkettää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lopulta hyödyttäisi, jos he lähtisivät mukaan vouhottamaan ja säälittelemään? Ymmärrän kyllä sinua varsin hyvin; itselläni on niin paha neulakammo, että itken joka kerta ennen lääkäriin/verikokeisiin menoa, ja sympatiantarpeeni on silloin todella kova. Olen kuitenkin oikeasti tyytyväinen, että muut eivät lähde mukaan ylidramaattiseen hössötykseeni, koska tällöin koko neulafobiasta tulisi varmasti vielä pahempi. Niin, ja ihmisten on yleensä tosi vaikea ymmärtää ja ottaa tosissaan toisten epäloogisia pelkoja, jos niitä ei itsellä ole. Sille ei vaan mahda mitään.

Jos pelkosi on ihan hallitsematon, niin olisiko sinulle terapiasta/hypnoosista/tms. apua? Jos varaa on, niin hankkiudu yksityiselle ja pyydä nukutusta.

Vierailija
2/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:03"]

No ap. Miltä nämä kommentit sinusta tuntuvat?

[/quote]

Pahalta tuntuu.

Miksi ihmiset on niin ilkeitä?

Terapiaan? 

Kas kun ette käske mielisairaalaan.

Teidän ei varmaan koskaan ole tarvinnut oikeasti pelätä mitään.

Kuinka voitte vähätellä toista ihmistä näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:03"]

[/quote]

Pahalta tuntuu.

Terapiaan? 

[/quote]

Mielestämme sanomisesi tuntuvat siltä että oikeasti kannattaisi puhua ammattilaiselle.

Lapaet itkevät

Vierailija
4/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:03"]

[/quote]

Pahalta tuntuu.

Terapiaan? 

[/quote]

Mielestämme sanomisesi tuntuvat siltä että oikeasti kannattaisi puhua ammattilaiselle.

Lapaet itkevät

[/quote]

Äh pirun kännykkä..

Siis lapset itkevät että hammaslääkäri pelottaa. Onko mahdoton ajatus että olisit avun tarpeessa? Sinähän kysyit mielipiteitä. Katso nyt itse mitä on vastattu, ja vain oman kirjoituksesi perusteella.

Vierailija
5/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on hyvä asia eteenkin jos se on hallittua ja itseaiheutettua. Esim. urheilusuorituksissa koetaan hyvinkin usein kipua joka stimuloi. Budolajit yms kipu tuntuu lämmöltä kun toinen lyö, eli on hyvinkin stimuloivaa ja se on juttu jos joku on joskus sitä ihmetellyt. Hammaslääkäri on hieno kokemus kun pienen hetkittäisen kivun voi kokea hallitusti (ilman puudutusta). Nämä kokemukset kasvattavat meidän kipukynnystä  ja kipu voi myös tuntua todella hyvältä. 

Vierailija
6/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin oikeasti, että tässä keskustellaan jostain vakavammasta, mutta sääliä toi aloittaja tarttee. Naurettavaa.

Vierailija
7/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu, pullamössöporukkaa 

Vierailija
8/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap vielä linjoilla? Tässä vitonen. Mulla oli aikaisemmin kiire. Toivottavasti et kokenut kommenttiani pahana. Hyvin moni ihminen on jollain tavalla terapian tarpeessa, eikä se tee kenestäkään hullua. Hammaslääkärin pelkääminen ei tee kenestäkään hullua tai säälittävää, mutta musta vaikuttaa siltä, että nyt on kyse jostain enemmästäkin, isommasta ongelmasta. En pidä sinua hulluna tai sano, että vain sinussa on vikaa. Kaikki kaipaavat sympatiaa. Mielestäni sinun kannattaisi keskustella tästä asiasta jonkun kanssa, sillä se voisi helpottaa elämääsi.

Vierailija
9/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 10:19"]

Tuntuu, että olen ihan yksin. Mies ei välitä, ei äiti, ei kaverit.

Tänään minulta poistetaan yksi hammas hammaskirurgin toimesta, tai pitäisi poistaa.

Olen tätä itkenyt jo viikon. Viikonloppu oli ihan kamala. Viime yön näin painajaisia tästä.

Olen yrittänyt miehelle puhua, hän vaan perustelee hammaslääkärin tekemisiä, ei halua edes ymmärtää minua. Äidilleni kerroin, hän totesi vain että hyvin se menee ja vaihtoi puheenaihetta. Kaverilleni kerroin, hän käski ottamaan buranaa ja lähettämään viestiä kun kaikki on ohi.

Itkettää.

[/quote]

Ei ihmiset varmaan ilkeitä halua olla, mutta jos nyt kuitenkin ajatellaan sitä, että Intiassa raiskataan naisia hengiltä ja Kiinassa keitetään eläviä koiria, niin kyllähän tuo aika naurettavalta kuulostaa. Ota illalla ennen nukkumaan menoa unilääke ja aamulla kipulääke ennen operaatiota. Tai näin siis jatkossa.

Vierailija
10/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteettoman ja selittämättömän pelon takana voi olla jokin selvittämätön trauma. Vrt. esim. ahtaanpaikankammo tms. Tai sitten olet vain keskimääräistä neuroottisempi. Olisi hyvä selvitellä mitä siellä voi piillä.

Vierailija
11/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti 17 muistat sitten kans nuo kivitykset ja raiskaukset, kun itselläsi on vaikeaa. Uskomattoman epäempaattisia ihmisiä täällä. Vielä se pilkka kalahtaa omaan nilkkaan.

Vierailija
12/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää panna ittensä kuriin eikä odottaa että muut auttaa. Mitä muut voivat tehdä asialle? Kyllä erillaisia terapioita löytyy kasapäin joten siksi tämä aloitus kuulostaa naurettavalta. Monet taistelevat oikeiden asioiden kanssa ja toiset vaan pelleilee. 

Vierailija
13/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä läheisesi eivät ymmärrä, että sinua ihan toden teolla pelottaa ja kyse ei ole vain siitä, että hammaslääkäriin meno ei ole kenellekään kivaa.

Kerro lääkärille rohkeasti ja suoraan pelsotasi, niin hän osaa ottaa asian huomioon.

Tiedäthän, että on yksityisiä lääkäriasemia, jotka hoitavat hampaat tarvittaessa nukutuksessa, jos potilaan pelko on niin paha. Varmaan kannattaa jutella myäös mahdollisuudesta ottaa jotain rauhoittavaa ennen toimenpidettä.

Vierailija
14/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa ota rauhoittava. On niitä maailmassa ihmisillä muitakin murheita kuin jonkun hammaslääkärikäynti.

Vierailija
15/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile. Jeesus auttaa sinua peloissasi.

Vierailija
16/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kovinkin hallitseva tunne sun elämässä? Siis pettymys muiden myötätunnon puutteeseen? Jos on, niin kenties tarvitset terapiaa. Millainen lapsuus sulla oli? Tunsitko olevasi arvokas ja rakastettu? Koetko ylipäänsä olevasi myötunnon arvoinen, vai pelkäätkö, ettet ole tarpeeksi arvokas, ja tällaiset tilanteet ikäänkuin todistavat sen sulle jollain lailla?

Mäkin pelkäisin tuota hammaslääkärihommaa aika älyttömästi. Muista sanoa, kun menet sinne, että pelkäät tosi paljon. Kyllä ne varmasti ymmärtävät, ja koittavat tehdä homman sulle mahdollisimman helpoksi. :)

Vierailija
17/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 10:19"]Tuntuu, että olen ihan yksin. Mies ei välitä, ei äiti, ei kaverit.

Itkettää.

[/quote]

Lähipiirisi suhtautuu asiaan normaalisti. Oletko kertonut heille että pelkäät hammaslääkäriä niin paljon että olet terapian tarpeessa? He eivät taida tietää tilanteesi vakavuutta.

Kannattaa pohtia sitä että mielestäni ylireagoit sekä lähipiirisi suhtautumiseen että hammaslääkärille menoon.

Olisiko järkevää mennä puhumaan tuosta ammattilaiselle. ..

Vierailija
18/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on kyllä huolet jos hamppulääkäri on ongelma. Läheisenä nauraisin ja piikittelisin tästä asiasta joka on sinänsä hyvä koska se voisi herättää taistelutahtoa. 

Vierailija
19/19 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset