AERO PAYCARD kokemuksia - onko joku huijaus?
Eli siis luottokorttikammoisena hankin tuon ns prepaid Mastercardin. Toimii niin kuin tavallinenkin luottokortti, mutta siis ladataan rahaa etukäteen eli kukaan ei voi viedä tililtä mitään sen enempää kuin on ladattu (vähän vainoharhainen kun olen, heh :D ).
Maksoin kortista 20 e (tilaushetkellä olisi myös voinut ladata enemmänkin, onneksi en sitä tehnyt..) ja kortti tuli sovitusti reilu viikon jälkeen kotiin.Olin s-postitse yhteydessä asiakaspalveluun toimituksesta mutten koskaan saanut vastausta. Tässä vaiheessa alkoi kellot vähän soimaan. No, sitten kun kortin aktivoinnin aika koitti niin homma vaikeutui. Tai siis oikeastaan, ei onnistunut lainkaan. Pääsin aina siihen kohtaan asti, missä sivusto ilmoittaa että aktivointilinkki jne on lähetetty s-postiisi, mene ja klikkaa siitä. Linkkiä ei kuitenkaan ole tullut nyt viiteen päivään, ja olen useita kertoja tänä aikana yrittänyt korttia aktivoida (ja saanut siis saman viestin aina).
S-posteihin firma ei vastaa, ja puhelinnumero sanoo vastattaessa että ''tämä on vastaaja''. Muutaman päivän jälkeen nauhoite kertoi vastajan olevan täynnä.
Onko muilla kokemuksia tästä firmasta, onko ketään saanut korttia toimimaan/yhteyttä asiakaspalveluun?
Kommentit (48)
Hei
Mulla ainakin toimii ihan normaalisti tuo ko. kortti. Maksoin sen ja tuli postissa sitten aktivoin ja siirsin rahaa sinne.Mielestäni ihan fiksu keksintö..
Sama täällä, kortin aktivointi ei onnistunut eikä asiakaspalveluun saa yhteyttä mitenkään. Jostain löysin että Janne Rauhala niminen henkilö on tämän firman vastuuhenkilönä joten otin häneen yhteyttä. Hän pyysi kääntymään Blue Finance vippi sivun asiakaspalvelun puoleen koska eivät ole vielä lanseerannut tätä kortin kääntöpuolella olevaa asiakaspalvelun numeroa. No, vastausta mihinkään viesteihin ei ole tullut.
Todella omituista, onneksi en ladannut kuin vain sen minimi 20 e...
Itse tilasin noin kuukausi sitten kortin eikä koko korttia ole tullut. Sama juttu,viesteihin ei vastata eikä aspal saa yhteyttä. Ottaa päähän kyllä
Sama juttu rahat sai mutta palvelu ei toimi laitoin tiedon kuluttajaviranomaisille ja poliisille kaveria jäljitetään nyt
Täytynee itsekin laittaa viestiä eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 21:06"]
Hei
Mulla ainakin toimii ihan normaalisti tuo ko. kortti. Maksoin sen ja tuli postissa sitten aktivoin ja siirsin rahaa sinne.Mielestäni ihan fiksu keksintö..
[/quote]
Oletko yksi tämän takana puuhastelevista jehuista ?
Tilaisin AIRO PAYCARD Prepaid MasterCardin (6 / 2014) täältä:
Tilauksen yhteydessä latasin kortille nettipankistani 40 euroa.
Kortti kolahti postiluukusta sisään 8 työpäivän kuluttua.
Kun kirjauduin http://www.paycard.fi/ sivuille sisään,
oli tuosta 40 euron alkulatauksestani kättelyssä veloitettu 17 euroa
kortin tilausmaksua ja 4 euroa kuukausimaksua.
Eli saldoa oli jäljellä 19 euroa.
Kortille voit ladata lisää "saldoa" suomalaisista nettipankeista taikka
toiselta mahd. luottokortilta. Kun lataisin omasta nettipankista saldoa niin se
näkyi Airo Paycardin puolella heti.
Ihan hyvin kortilla olen pystynyt maksamaan ulkomaisia nettiostoksia.
Suosittelen korttia harkitsevien perehtymään ennakkoon sen hinnastoon:
http://www.paycard.fi/korttiehdot.html
Ilmaista kortin käyttö ei ole..
Kuinka tämä poikkeaa esim normi MasterCardista?
Masterillakin voit siirtää rahaa etukäteen tilille, jolloin ei käytetä luottoa vaan tilin saldoa. Etuna näkisin sen, että mikäli tulee tarve, on puskuria olemassa, haittana sen, että pitää ehkä enemmän seurata rahankäyttöä.
Minun korttiin on valmiiksi ladattu lainasumma 500€ jonka takaisin maksu on 30 pv:n kuluttua, mutta sama homma, aktivointi ei onnistu eli linkkiä s postiin ei ole saapunut ja asiakaspalveluun ei saa yhteyttä. Tuleekohan sieltä silti lasku tuosta lainasummasta jota en näillä näkymin pääse ikinä edes käyttämään.
Sama homma täällä monta päivää jo ollu kortti tossa käyttökelvottomana kun ei saa aktivoitua, kyse 100 e ladatusa kortista. Puhelu menee vastaajaan ja spostiinkin vastaavat vaan että yritetään korjata ongelmaa... onko tää nyt joku huijaus kun kaikki sanovat ettei toimi? en todellakaan jätä asiaa tähän jos ei ala toimia, poliisiin yhteys ja kuluttajasuojaan.
En ole todellista jos kyseessä on jokin huijaus. Olen aiemmin lainannut blue finansilta muutamia satasia, nyt muuttunut tälläiseksi kortiksi jota tosiaan ei saa aktivoitua ei asiakaspalvelu vastaa. Tosi mielenkiinnosta saanko laskun rahoista jotka ladattu kortille eikä niitä voi käyttää.
Mulla kanssa tuo airo MasterCard bluefinancen kautta.Korttiin ladattu 400€,aktivoitua sitä ei saa.Oon yrittäny soittaa sinne sekä jättänyt monta yhteydenottopyyntöä,ei koskaan vastattu.
Soitin äsken tuonne Ok- laskutukseen joka hoitaa heidän laskujaan,lasku lähtenyt viime viikolla,vaikka korttia ei voi käyttää.Laittoi laskun jäihin ja sanoi ottavansa yhteyttä tuonne BlueFinanceen.
Ottakaahan muutkin yhteyttä tuonne laskutukseen ettei teille tule laskuja aiheettomasti,kun kortti ei kerran toimi.
Sama täällä, kortti tuli muttei sitä saa aktivoitua. Kyllä vaan meinaa pistää ärsyttämään oikein kunnolla. Jännä nähdä tuleeko lasku kuitenkin.
Ai noiden laskutus tulee eri firmasta. Jotain toivoa siis saada homma pysäytettyä kun muuten noihin ei saa yhteyttä. En oikein ymmärrä miten nuo voivat markkinoida tuota mastercardina, kun homma ei tunnu toimivan ollenkaan.
Mä otin jo yhteyttä ok-perintään, joka hoitaa bluefinancen laskutuksen. Ja siellä kyllä on jo mulle lasku lähdössä eikä ok-perintä voi asialle mitään. Bluefinancesta pitäisi jonkun tehdä ok-perinnälle ilmoitus, että korttia ei ole saatu aktivoitua, eikä näin ollen rahoja ole voitu käyttää. Eli näinköhän käy, että joudun maksamaan rahoista joita en ole edes saanutkaan..
Paska firma, ei kannata sekaantua koko puljuun!!!
Samaa ihmetellen!