Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikoileeko mies puhelintani?

Vierailija
06.11.2020 |

Kerran hän kysyi paikasta, jossa olin ollut, mutta en ollut kertonut hänelle asiasta? Sinänsä ihan viaton juttu, mutta koska kyseessä muutenkin todella mustasukkainen mies niin mietin, että onko kännykässäni jokin paikannus. Sain puhelimen lahjaksi mieheltäni. Kun menen android -puhelimeni asetuksiin ja googlen asetuksiin, niin tietoturva kohdassa on aktiivisena "Paikanna puhelin -etäpaikanna tämä laite"

Kysyisinkin nyt, voiko tällainen olla jotenkin automaattisesti aktiivisena vai onko tämä mieheni tekosia? Itse en ole aktivoinut tällaista. Google mapsin olen aktivoinut sijaintitiedot tällä hetkellä työni vuoksi, mutta välillä ei ole päällä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, joku tuttu vain oli nähnyt sut siellä paikassa, ja maininnut siitä miehellesi.

Vierailija
2/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa vastata kysymykseesi, toivottavasti joku toinen osaa, mutta kokeilisin ihan ensimmäisenä ottaa etäpaikannuksen pois päältä ja seuraisin miehen reaktioita. Samalla vaihtaisin salasanan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy siltä mieheltäsi?

Vierailija
4/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku toiminto mobiililaitteessa ilmoittaa olevansa päällä niin mitäpä lottoot, onko se päällä? Älä sano mitään mutta ota pois päältä ja kato mitä tapahtuu ;D Tai voit hölmönä alkaa jutella tyyliin onpa hassu juttu, kattelin kartasta ohjeita ja huomasin siinä, että blaablaa. Sitten tarkkailet reaktioita. Älä tee näitä jos on aiheellista olettaa, että joudut pahoinpidellyksi!

Katopa muuten ettei ole lykännyt pientä GPS-paikanninta sun laukkuun tms.

Vierailija
5/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpaikannus pois. Miehellä on jostain syystä pääsy google tunnuksiisi ja voi sieltä seurata reaaliajassa missä menet. Muuten, samoilla tunnuksilla voi myös katsoa googlen hakuhistorian eli millä hakusanoilla olet googlessa hakenut asioita. 

Oletko edes itse koskaan tehnyt google tunnuksia vai onko mies "ystävällisesti" antanut sinulle käyttövalmiin puhelimen jossa google tunnukset jo ovat olemassa (tiedät tämän siitä jos olet voinut käyttää Android puhelimissa olevaa appi kauppaa ilman että sinun on pitänyt ensimmäisellä kerralla joko luoda uusi google tunnus tai kirjautua sisään google tunnuksellasi - huom. pelkkä luottokorttitiedon lisääminen ei riitä vaan sen pohjalla on pitänyt olla google tunnukset)?

Vierailija
6/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollista. Vanha sananlasku kuitenkin sanoo:" ennen kaitset kapallisen kirppuja kuin kiimaisen naisen" joten miehesi tekee kyllä turhaa työtä. Puhelimen saa myös pois päältä.

Vierailija
7/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäpaikannus pois. Miehellä on jostain syystä pääsy google tunnuksiisi ja voi sieltä seurata reaaliajassa missä menet. Muuten, samoilla tunnuksilla voi myös katsoa googlen hakuhistorian eli millä hakusanoilla olet googlessa hakenut asioita. 

Oletko edes itse koskaan tehnyt google tunnuksia vai onko mies "ystävällisesti" antanut sinulle käyttövalmiin puhelimen jossa google tunnukset jo ovat olemassa (tiedät tämän siitä jos olet voinut käyttää Android puhelimissa olevaa appi kauppaa ilman että sinun on pitänyt ensimmäisellä kerralla joko luoda uusi google tunnus tai kirjautua sisään google tunnuksellasi - huom. pelkkä luottokorttitiedon lisääminen ei riitä vaan sen pohjalla on pitänyt olla google tunnukset)?

Tuo on muuten hyvä huomio. Eli puhelimen pin-koodin lisäksi ehdottomasti kaikki muutkin salasanat vaihtoon.

Vierailija
8/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette hyvä pari: mustasukkainen ja vainoharhainen

Vierailija
9/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa taisi käydä niin, että ap hävisi. Eli kallistui vahvasti provon puolelle. Muuten hän olisi jo kommentoimassa ehdotuksia salasanojen vaihtamisesta ja siitä, poistiko hän paikannuksen.

Vierailija
10/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieheni "Laittoi puhelimeni kuntoon". Ajattelin että ystävällistä, koska en jaksa panostaa aina, mutta nyt olen ajatellut että täytyyhän mun tietää muutenkin, miten luuri toimii eikä vaan luottaa että jtkin jutut "on" siellä.

Vaihdan salasanan ja otan paikannuksen pois niin katsotaan miten reagoi!

Vierailija
11/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieheni "Laittoi puhelimeni kuntoon". Ajattelin että ystävällistä, koska en jaksa panostaa aina, mutta nyt olen ajatellut että täytyyhän mun tietää muutenkin, miten luuri toimii eikä vaan luottaa että jtkin jutut "on" siellä.

Vaihdan salasanan ja otan paikannuksen pois niin katsotaan miten reagoi!

Välttämättä salasanan vaihtaminen ei auta. Joka tapauksessa siitä salasanan vaihdosta (google tili) lähtee sähköpostiin viesti ja voipi hyvin olla että se menee armaalle miehellesi joka pystyy sitten estämään tämän. Mitä sinun pitää tehdä on luoda uusi google tili (käytännössä ihan gmail osoite) ja sitten poistat puhelimestasi sen vanhan google tilin ja laitat tilalle uuden. 

Jos itselläsi on access tuohon google tiliin liitettyyn sähköpostiin niin sitten toki olet siellä vaan kärppänä hyväksymässä salasanan muutoksen. 

Vierailija
12/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki salasanat ja koodit vaihtoon, myös se Googlen tunnus.

Jos on mustasukkainen ja kontrolloiva, niin luultavasti seuraa ja kyttää tekemisiäsi kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Vierailija
13/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Android puhelimen pystyy paikantamaan siltä varalta, että puhelin katoaa. Mies voi hyvin käyttää tätä toimintoa, jos tietää google-salasanan.

https://support.google.com/accounts/answer/6160491?hl=fi

Myös Iphonen pystyy paikallistamaan, kun tietää icloud-salasanan.

Vierailija
14/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa taisi käydä niin, että ap hävisi. Eli kallistui vahvasti provon puolelle. Muuten hän olisi jo kommentoimassa ehdotuksia salasanojen vaihtamisesta ja siitä, poistiko hän paikannuksen.

Täähän on kestoaihe palstalla XDDD

https://www.vauva.fi/keskustelu/3247973/seuraako-mieheni-puhelintani

Vierailija
15/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yleistä, että miehet laittavat naisten puhelimet käyttökuntoon, samoin tablettikoneet ja muut.

Mustasukkaisen miehen on helppo laittaa koneelle vakoiluohjelma, jolloin hän saa tietää jokaisen napin painalluksen, eli kaiken mitä sillä kirjoittaa.

Myös sijainnit laitetaan päälle, ja helppoja tiedon siirtoha puhelimesta omaansa bluetoothilla.

Varsin monilla naisilla ei ole mitään käsitystä älypuhelimista, he tuntevat siitä vain netin, somen ja puhumisen. Puhelimen tekniikka on hebreaa.

Vois ainakin vaihdella salasanaa omaan puhelimeensa usein.

Vierailija
16/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo tuollainen ajatus edes ap:n päähän pälkähtää, voit olla varma, että vakoilee.

Se on helppoa kuin heinänteko, ja sitä tapahtuu todella paljon.

Vierailija
17/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan hemmetin seksikästä jos mulla olisi mies joka olisi noin pakkomielteinen musta.

Vierailija
18/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse laittanut paikannuksen päälle (google) niin sitten ei parane ihmetellä miten joku tietää missä liikkuu... 

Vierailija
19/19 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin salasanojen lisäksi myös miehen vaihtoon, en pystyisi olemaan mustasukkaisen puolison kanssa. Olen luotettava enkä petä, tuntisin tukehtuvani jos mies epäilisi, kyttäisi, rajoittaisi menemisiäni ja syyttelisi pettämisestä.