Pyttipannu ja perunamuusi ei ole ruokaa
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Yksi päivä fundeerasin kaupassa, että jos tekis joku päivä taas spydäriä vaikka aamupalaksi.
-Sinkkiş
Mietin kyllä tuotakin, ettei se kovin terveellistä ole .. mutta maistuvaa ja sillä jaksaa pitkään, jos siinä on perunoita, munia ja makkaraa ..
On olemassa reseptejä myös terveellisempään pyttipannuun ( https://blogit.terve.fi/piiapajunen/protskukorneri-kevyempi-pyttipannu/ ), eikä se perus pyttiskään ole niin epäterveellinen jos ei sitä syö koko ajan vaan syö vastapainoksi jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi päivä fundeerasin kaupassa, että jos tekis joku päivä taas spydäriä vaikka aamupalaksi.
-Sinkkiş
Mietin kyllä tuotakin, ettei se kovin terveellistä ole .. mutta maistuvaa ja sillä jaksaa pitkään, jos siinä on perunoita, munia ja makkaraa ..
Ei se kovin epäterveellistäkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunan kyllä oikeasti saisi kieltää lailla ja paljon helpommalla oltaisiin päästy jos sitä ei olisi koskaan tuotu Eurooppaan. Epäterveellinen hiilaripommi jossa ei ole yhtää ravinteita, hivennäisaineita ja vitamiineja.
Hivennäisaine?
Jaa ?
"Peruna sisältää runsaasti C-vitamiinia, magnesiumia, kaliumia, rautaa ja kuitua, mutta ei juurikaan rasvaa."
Siksipä se onkin uitettava voissa, että sais jotain ravintoa. Katso mieluummin finelistä nuo mainitsemasi, voisit ymmärtää, että sana "runsaasti" ei tarkoita sitä, mitä kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Pyttipannun paikka on biojäte, näyttää ja haisee je muutenkin valmiiksi oksennukselta. Lisäksi ne kaikista tärkeimmät eli terveelliset värikkäät kasvikset puuttuvat!
Pyttipannuun voi ihan vapaasti lisätä niin paljon kasviksia kuin itse haluaa. Kukaan ei vie vankilaan siitä hyvästä.
Sitä paitsi, jos ylipäänsä mikään ruoka näyttää ja haisee valmiiksi oksennukselta, vika on aineksissa, ei ruokalajissa itsessään. Tai sitten sen ruuan tekijässä.
Mikään ei ole niin oksettavaa ja älllttävää kuin käryävän pyttipannun ja paistorasvan käry kerrostalon rappukäytävässä. Pelkästä hajusta tulee itselle jo todella huonovointinen, saastunut ja syntinen olo vaikka ei olisi itse koko pyttipannua koskaan syönyt. Sen verran epäterveellistä myrkkyä se moska.
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Pyttipannun paikka on biojäte, näyttää ja haisee je muutenkin valmiiksi oksennukselta. Lisäksi ne kaikista tärkeimmät eli terveelliset värikkäät kasvikset puuttuvat!
kun tekee sen pyttipannun itse keitetyistä perunoista niin siihen voi laittaa mitä haluaa. Mm. niitä kasviksia.
Erikoinen yhdistelmä, jos tarkoitus olisi syödä pyttipannua muusin kera. Perinteisessä pyttipannussahan on paistettua perunaa. Modernin pyttipannun tekisin tosin lisäämällä mukaan lisää kasviksia.
Perunamuusia olen tekemässä huomenna stroganoffin kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Pyttipannuunhan voi lisätä vaikka minkä värisiä kasviksia. Ei ole olemassa yhtä ainoaa pyttipannun reseptiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää syömästä kasviksia pyttipannun kanssa?
Niin, mä oon niitä jotka tykkää esim. just pyttipannusta (ja kaikesta muustakin rasvaisesta ja suolaisesta) ja kyllä mä aina syön sen kanssa vihanneksia, ihan kuten joka aterialla. Useimmat luultavasti toimii näin. Onhan tietty niitä jääriä jotka kovaan ääneen vastustaa kasvissyöntiä. Eikä ne ole pelkästään mitään yli keski-ikäisiä äijiä.
Perunamuusia tulee syötyä oikeestaan vaan kalan kanssa, ja meillä laitetaan Apetit- pakastetötterömuusi.
Ai jaa. No meillä ne on, ja hyviä ovatkin. Kasviksia ja salaattia on myös aina tarjolla, oli ruokana sitten mitä hyvänsä. Meidän perheessä syödään meidän tavalla ja muissa perheissä heidän tavallaan. Minua ei häiritse se millä tavalla muut elävät, jokaisella omat juttunsa.
Useinkaan valmispydärissä on perunan, kinkun ja sipulin lisäksi porkkanan ja palsternakan paloja. Suosittelen katsomaan huvikseen sitä einespakkauksen sisällysluetteloa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin oksettavaa ja älllttävää kuin käryävän pyttipannun ja paistorasvan käry kerrostalon rappukäytävässä. Pelkästä hajusta tulee itselle jo todella huonovointinen, saastunut ja syntinen olo vaikka ei olisi itse koko pyttipannua koskaan syönyt. Sen verran epäterveellistä myrkkyä se moska.
Mikähän olisi esimerkki täysin hajuttomasta ruuasta?
jos tekee pyttipannusta muusia, niin se on köyhänmiehen lapskoussia
Vierailija kirjoitti:
Piste.
Todella syväluotavaa perustelu. Kiitokset tästä.
Vieläkö joku oikeasti syö pyttipannua? Turhan kasaria ruokaa 2020-luvulle. Itse haluan jotain modernimpaa, terveellistä ja uutta. Mutta luulin että pyttis olisi jo jäänyt ja unohtunut sinne kaheksankytluvulle.
Sellaista se elämä on. Peruna on monipuolinen ja maksaa euron kilo tai vähemmän, eikä sitä tarvitse liikaa syödä, koska myös säilyy hyvin. Vitamiinit saa aika kivasti jo sillä, että syö monipuolisesti vihanneksia sekä hedelmiä ja laittaa aamupuuroon vähän vehnänalkioita. Rahat pois tyhmiltä pätee myös syömisen laatuun.
-Sinkkiş