Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

epäterveellinen syöminen kierron viimeisenä viikkona, kuvittelenko?

Vierailija
23.02.2014 |

Olen nyt pari kolme kuukautta tarkkaillut, ja kuvittelen, etten kuvittele :D
Laihdutin hi-taas-ti pari vuotta sitten kymmenisen kiloa (lievästä ylipainosta niin, että bmi 22 tai hieman alle), ja opin samalla uudenlaisen syömistavan ja sohvaperunasta tuli liikkuvampi (eli se on mahdollista!! :) ). Mielitekoja ei ole paljon, tai jos on niin helppo pitää herkut kohtuudessa tai yhdessä päivässä jne, ennen söin aamupalalla neljä leipää levitteellä ja juustolla sokerisen teen kera, kun vaan maistui niin hyvälle, nyt olen oppinut lopettamaan syömisen vaikka onkin hyvää, pitämään annokset kohtuudessa yms, eli opetellut omista vanhoista huonommista tavoista pois. Ei ole ongelmia noudattaa "normaalia" syömistä paitsi joskus tulee mielitekoja, todella vahvoja...Nyt olen pari kolme kuukautta tarkkaillut oloani, ja musta tuntuu, että pahimmat mieliteot, ja nimenomaan sellaiset etteivät ne tyydyty yhdellä pullalla tai yhden päivän vapaammalla syömisellä kuten yleensä, ovat n. viikko ennen kuukautisia, ja kestää menkkojen alkuun. Eli aika pitkän aikaa! Silloin alkaa olla sellaista, että vaikka eilen söin sipsiä, niin tänäänkin tekee mieli lisää ja lisäksi jätskiä, ja pastan kanssa vaaleaa leipää (en yleensä ikinä syö ruoan kanssa leipää ja vielä vähemmän vaaleaa) ja jälkkäriksi pullaa ja illalla vielä kaakaota ja jotenkin tekee hiilihydraatteja mieli todella paljon. Sitten taas kuukautisten alettua on yhtäkkiä tosi helppo olla terveellinen, ei tule mielitekoja tai jos tulee, ei ole vaikea kieltäytyä tai pysyä siinä yhdessä pullassa tai keksissä ja liikunta maistuu (erit. ovulaation aikaan on musta helppoa olla liikkuva, terveellinen, kevyt jne).

Onko teillä muilla tällaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samat kokemukset! Ja se on inhottavaa kun se viikkokin on tosiaan aika pitkä aika

Vierailija
2/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tuttua. Mulla loppui mieliteot kun aloin syödä kunnon ruokaa. 3-4 ateriaa päivässä ilman välipaloja. Kevyt-systeemit jätin kauppaan ja ruoka normaalirasvaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minullekin tulee aivan hirveä hiilihydraattihimo ennen menkkoja. Ja muutenkin itse asiassa on enemmän ihan oikeakin nälkä. Laihdutan kyllä tälläkin hetkellä, mutta aina olen antanut noina päivinä sen homman olla ja syönyt suosiolla enemmän. Siis sitä normaalia ruokaa enemmän (ja sekin hiilaripitoisempaa kuin normaalisti) niin silloin ei tule niin hirveää himoa sitten kaikkeen höttöön ja herkkuun.

Vierailija
4/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu täällä. Se viikko menee mättäessä ihan älyttömiä määriä ruokaa. Täyteen ei vaan tule. Sillon pystyisi hyvin suorittamaan minkä tahansa Man vs. Food -ohjelman haasteista ihan helposti...

Vierailija
5/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu... Himoitsen viikon ennen menkkoja erityisesti hiilareita sekä alkoholia. TUlee sorruttua jatkuvasti jompaankumpaan tai molempiin tuona aikana, eikä se tee hyvää painolle. 

Vierailija
6/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se mun käsittääkseni on ihan yleistä että ennen menkkoja tekee mieli hiilihydraatteja ja rasvaa jne. Mä elän noin yleisesti ottaen todella terveellisesti, mutta muutama päivä ennen menkkoja tulee aina sellainen olo, että tekee mieli sipsejä. Pystyn sen kyllä hillitsemään, jos haluan ja kun tiedostan mistä se johtuu. Hassua vain tuollainen mieliteko, kun menkat muutenkin turvottaa niin tuollainen rasvainen ja suolainen hiilaripommi ei siinä kyllä auttaisi yhtään.

Vierailija
7/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kolme viikkoa kuukaudessa menee kevyesti vaikka kokonaan ilman herkkuja. sitten tulee se tylsä viikko, kun helpolla joisi päivässä 1½l limsaa, välipalaksi pullaa, ja iltapalaksi sipsejä ja dippiä..

Vierailija
8/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että muillakin on näin! (Kolmoselle sanoisin, että ei mulla ole loppuneet vaikka syön aamupalan ja kaksi kertaa päivässä "kunnon" ruokaa ilman turhia välipaloja, en käytä kevyt-tuotteita jne...tätä ei ole ennen ehkä huomannut, kun söi koko ajan muutenkin niin kuin nyt sitten tekee mieli syödä ennen menkkoja)

No, mä meen valmistamaan pastaa ja kastiketta. Tekis mieli valmistaa kohta vanhaksi menevästä höttöleivästä murusia, joita paistaa voilla pannulla rapeaksi jotta niistä saa ihanaa rapsakkaa pastan "koristetta"....tai ehkä tyydyn juustoraasteeseen...:P

Vierailija
9/9 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 oli siis ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme