Paljonko syötte karkkia
Viikossa?
Tuntuu että voisin joka päivä napostella karkkeja. En ole ylipainoinen että sinänsä sellaista ongelmaa ei ole mutta...
Onks mulla ongelma😀
Kommentit (48)
Liikaa varmasti jos alkaisin FatSecretiin syöttämään päivittäiset/viikottaiset määrät. Tarkoitan nyt karkkia, pullaa, suklaata, keksiä. Välillä saatan olla jonkin päivän ilman, sinnitellä jollain proteiinivanukkaalla, sitten taas sorrun. Ylipainoa ei ole, verensokerit ok, kokonaiskolesterolia voisin vähän petrata. Onko elämä kuitenkaan tarkoitettu ihan rajoitettavaksi? Kaikillahan on jokin pahe, jos oikein mietitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerran viikossa ja silloin ahmin irtokarkkeja kunnolla joku 300g
Toi määrä sais vaan vihaiseksi, mulla menee irtareita 500-700g kerralla, pari kertaa viikossa.
Mä ostan yleensä viikonlopuksi kilon pussin irtokarkkeja. Se määrä menee yleensä pe-su- välisenä aikana. Viikolla en syö yhtään makeaa, niin olen antanut itselleni viikonlopulla luvan ottaa vähän rennommin. ☺
Mitä välii onko ylipainoinen. Sitä syödään kun mieli tekee. Kohtuus kaikessa.
Ei tee karkkia mieli juuri koskaan, kaupassa olen niin tottunut ohittamaan karkkihyllyt ettei tule tehtyä karkki-heräteostoksia tai ole tapana ostaa karkkia. Yksi syy on se, että syön aivan kaikki mitä on käsillä, "määrästä riippumatta", samalla kertaa. Mutta ehkä kerran puolessa vuodessa, jos osuu kohdalle esim. joku supertarjous irtokarkeista, tai käyn laivalla tms...niin saatan ostaa melkein kilon karkkia ja syödä ne puolessa päivässä... sitten onkin niin jäätävä olo että voi olla taas puoli vuotta syömättä.
En yhtään.
Koronan vuoksi lomautettuna, ei ole yhtään ylimääräistä rahaa.
Tänään ruokajaossa tuli kilo sokeria.
Isänpäiväksi voin leipoa.
Nykyään suunnilleen kilo viikossa, ennen meni puolitoista. Tämä ei kuitenkaan ole pahin paheeni, vaan vielä pahempaa on limun juonti. Vaikka kuinka sokeritonta niin 2-3 l päivässä colaa ei varmasti tee hyvää hampaille tai yhdellekään sisäelimelle...
En ollenkaan, sillä asun ulkomailla ja täällä ei kertakaikkiaan myydä karkkeja. Korkeintaan jotain kovia hedelmäpastilleja. Mutta suklaata kyllä syön vähän joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon
Komppaan ja vielä vähän enemmän. Lapsena sai niin harvoin, että taisin olla jotain 10 v, kun päätin, että aikuisena syön karkkia jjst niin paljon kuin haluan. Tällä ollaan menty, ikää on nyt 54 ja en ole läski, 190/92.
Normaalipainon ylärajalla kuitenkin olet.
Aika hyvinhän tuo on mitoissa pysynyt jos 35 vuotta on syönyt karkkia aina kun on halunnut ja ilmeisen paljon.
En syö paljon karkkia, mutta suklaata, jäätelöä ja/tai leivonnaisia 2-7 kertaa viikossa. Vaihtelee tosi paljon sen mukaan missä mielenterveydellisessä tilassa olen. Päivittäin menee herkkuja sillon kun masennus on pahimmillaan. 172cm/62kg
En yhtään. En syö myöskään suklaata, jäätelöä, leivonnaisia, pullaa, kakkuja, keksejä enkä sipsejä koska niissä ei ole mitään mitä tarvitsen - edes maku ei miellytä.
Minua ihmetyttaa suomalaiset, aina vouhotetaan "puhtaasta" ruoasta mutta sokeri, esanssit ja kemialliset variaineet pitaa saada ja viela pussikaupalla.
Suklaapatukan tai rivin suklaata noin kerran viikossa.
Hedelmäkarkkeja tms. vain jos jossain tarjotaan, eli ehkä joka kolmas kuukausi.
Pidän enemmän leivonnaisista ja sipseistä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttaa suomalaiset, aina vouhotetaan "puhtaasta" ruoasta mutta sokeri, esanssit ja kemialliset variaineet pitaa saada ja viela pussikaupalla.
Totta. Mutta kun tietää, mitä kaikkea sokerijuurikas maasta itseensä imee, ei tee mieli. Eikä luomusokerikaan ole mikään ratkaisu, koska siitä tulee migreeni. Todella ikävää, mutta luomuhunajalla kyllä voi sammuttaa makeannälän tehokkaasti, suosittelen Hänelle ja muillekin:
http://koti.utanet.fi/~paula/pihalla/Marya.htm
Muutama karkki vuodessa. Kylässä käydessä.
Helpompi olla kokonaan ilman, kuin pysyä kohtuudessa!
Vierailija kirjoitti:
Liikaa varmasti jos alkaisin FatSecretiin syöttämään päivittäiset/viikottaiset määrät. Tarkoitan nyt karkkia, pullaa, suklaata, keksiä. Välillä saatan olla jonkin päivän ilman, sinnitellä jollain proteiinivanukkaalla, sitten taas sorrun. Ylipainoa ei ole, verensokerit ok, kokonaiskolesterolia voisin vähän petrata. Onko elämä kuitenkaan tarkoitettu ihan rajoitettavaksi? Kaikillahan on jokin pahe, jos oikein mietitään..
Tämä olisi voinut olla mun kirjoittama. Joka päivä on saatava jotain sokerista, useimmiten suklaapatukka. Proteiinivanukkailla yritin myös joskus korvata, mutta ei se ole sama. Mulla ei myöskään ylipainoa, verensokeri on jopa alhainen (joka ei varsinaisesti kannusta tsemppaamaan) ja kokonaiskolesterolikin ok, tosin sen suhteen voisin vähän tsempata. Ja perustelen tätä päivittäistä herkutteluani just sillä, että kaikilla on joku pahe, ei tämä mun ole pahimmasta päästä. :) Silti joka kerran tunnen vähän huonoa omaatuntoa herkutteluista.
En juuri ollenkaan. Tulee paha olo jo melko pienestäkin määrästä, muutamasta karkista. En siis osta karkkia oikeastaan ikinä.
Olen aina ollut tämmöinen outolintu.
Syön karkkia äärimmäisen harvoin, samoin sipsejä. Suklaa on ainoa paheeni, joskus originaali laku. Ei mitään ällöjä täytelakuja. En juurikaan tykkää karkista :x
Normaalipainon ylärajalla kuitenkin olet.