Opettakaa lapsenne uimaan jo taaperoiässä
Kommentit (14)
Totta, meidän vanhemmat ei viittineet viedä meitä enää uimahalliin (kun olin jotain 6 ja olin just kerennyt parilla aiemmalla käynnillä totuttautua veteen) ja ainakin äiti on aina ollut vähän vesipelkoinen, eikä osaa itekään uida. Ja uimakouluun menostakin puhuivat vasta vuosia myöhemmin ja siinä vaiheessa oli ollut niin pitkä väli vedessä olemisesta, etten enää uskaltanut. Nyt oon miettinyt aikuisten uimakoulua, mutta en tiedä uskaltaisinko, kun en oo ollut uimavesissä sitten ysärin loppupuolen....
Miten taaperoiässä uidaan? Eikö siihen tarvitta vettä tai jotain...? :)
M25 :)
Cityvihreät eivät uskalla mennä itsekään veteen joten ei ne lapsiakaan voi uimaan opettaa.
Meidän 8v on käynyt useat uimakoulut ja on käyty uimassa hänen kanssaan, ei osaa silti uida.
Miksi pitäisi? Uimataito on vähän kuin pakkoruotsi: Tarvitsee vain koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ap. et ottanut huomioon että palstan läskit av-mammat kelluvat läskiensä ansiosta. Ne eivät tarvitse uimataitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ap. et ottanut huomioon että palstan läskit av-mammat kelluvat läskiensä ansiosta. Ne eivät tarvitse uimataitoa.
Missä arjessa pitää kellua?
Toisin kuin normaalit ihmiset niin läskit eivät käy uimassa etelän matkoillaan ja mökkejä läskeillä ei ole kun kaikki rahat on mennyt siideriin ja kaljaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin normaalit ihmiset niin läskit eivät käy uimassa etelän matkoillaan ja mökkejä läskeillä ei ole kun kaikki rahat on mennyt siideriin ja kaljaan.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun joku haluaa käydä etelän matkalla uimassa, kaikkien pitää opetella uimaan! Hulvatonta, samat argumentit kuin pakkoruotsin kanssa.
Oliko Porvoossa varoituskyltit somaliaksi ja arabiaksi?
Hyvä aloitus kerrankin. Suosittelen samaa. Parasta on antaa ammattilaisten hoitaa opetus. Jos ei itse ole koulutettu uimaopettaja, voi jopa hidastaa ja vaikeuttaa oppimista.
Meidän kaupungissamme on hyvä uimaseura, jossa pienimpien kursseille voi mennä jo noin kolmen vanhana. Kaikki kolme lastani ovat aloittaneet tuossa pienten uintileikkikoulussa ja jatkaneet siitä eteenpäin, kunnes neljän-viiden vanhana ovat osanneet sukeltaa ja uida auttavasti ja kouluikään mennessä hallinneet jo käytännössä kaikki uintityylit, hypyt yms.
On huoletonta, kun lapset ovat vahvoja uimareita, ja onhan se ollut mukava harrastus myös koko lapsuusajan. Yksi lapsista jatkoi kilparyhmiin saakka.