Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melba vastaa hetken kysymyksiinne

22.02.2014 |

Jos jollain on jotain kysyttävää, niin voin tässä hetken vastailla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käy Stockmannin?

Vierailija
2/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on Melba? Pitäiskö sut tuntea jostain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei ole pitkään aikaan näkynyt? Oletko ollut jossain muualla?

Vierailija
4/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen palstaillut täällä nimimerkillä nyt 14 vuotta, joten täältä voi tuntea. Muuten en ole mikään julkkis.

Ihan täällä olen ollut, tosin töitä on ollut tänä vuonna paljon, joten kovin paljon en ole ehtinyt olemaan. Nyt kun alkaa siitepölykausi, niin istunen enemmän taas tietokoneen ääressä, kun en voi uloskaan mennä.

Vierailija
5/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Melba, olitko kiinteistöalalla? :) Jos näin, niin oispa kiva jos osaisit kertoa jonkun perusteoksen asunnon ostosta, siis asuntojen yleisimmistä rakennusvirheistä ja muista sudenkuopista joita voi ostotilanteessa välttää. En ole googlella löytänyt kuin tällaisia suoraan asunnon ostamiseen ja omistamisen liittyviä teoksia. Itse kun en tiedä juurikaan esimerkiksi ilmanvaihdosta enkä energia-asioista yhtään mitään. 

Vierailija
6/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset sun lapset on?

Vannotko edelleen Peukalopottien nimeen?

Minä vuonna tulit vauvalle?

Muistatko jeminan ( vai oliko se jemiko?)

Vierailija
7/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen veteraani. Mulla vuosia tulee keväällä täyteen jo 15, tosin nikillisenä vain silloin alkuaikoina. Pitäiskin kai alkaa nikilliseksi taas, ei ole enää mitään hävittävää, tuskin täältä katoan seuraavaankaan 15 vuoteen..=)

Vierailija
8/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan kiinteistöalalla enkä ymmärrä rakentamisesta maallikkoa enempää. Ehkä keskivertokansalaiseen verrattuna olen kuitenkin katsonut aika paljon enemmän asuntoja ja lisäksi homealtistuneena haistan paremmin homevauriot. Itse suosin asuntoostoksissani kerrostalojen ei-ylimpiä eikä alimpia kerroksia ja ostan taloista, jotka on rakennettu maanpinnan yläpuolelle.

Vierailija
9/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen on ollut vuodesta 2001... Mut en muista nimimerkkiä.

Vierailija
10/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 6 ja 13, toinen siis eskarissa ja toinen seiskalla. Peukalopotit ovat tosi hyviä hanskoja, taitaa olla nuoremmalla käytössä esikoisen hanskat. Muitakin hanskoja toki käytössä, tänä talvena ostin pienemmälle pakkashanskoiksi perinteiset Pitkäset :D

Mä en ole varma vuodesta, että milloin tulin tänne. Veikkaisin noin vuodenvaihdetta 99-00. Joka tapauksessa esikoisen odotusaikana eli tuona talvena.

Jemiko nimi tuntuu tutulta, muistan myös paljon tarinoita, mutta nimimerkit ja tarinat eivät yhdisty päässäni.

Vierailija
11/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, muistin väärin. :) Kiitos vastauksesta kuitenkin1

-5-

Vierailija
12/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemiko tai jemina oli joskus 12v sitten palstalla. Hänellä oli näitä kirjoituksia, ettei hän ikinä voisi hylätä lasta rattaisiin istumaan, koska hyvä äiti kantaa lasta _aina_.

Vierailija
13/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina varottelee nimimerkin käytöstä ja olen mäkin saanut lokaa niskaani, mutta koen silti, että olen huomattavasti enemmän positiivista täältä saanut kuin negatiivista (mm. useamman ystävän olen täältä saanut), joten seiskaa uskallan kyllä rohkaista nimimerkin käyttöön. Itse voin seistä näiden kirjoitusten kanssa myös ihan irl ja tiedän, että täällä ystäviäni käy, joten he tietävät, että en täällä feikkaa mitään. Mä olen tämmöinen ja sillä hyvä.

Vierailija
14/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melba ! Kiva kuulla sinusta.

Vinkkisi eläkesäästämiseen

Vierailija
15/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida ainakaan noita lastenkantojuttuja muistaa. Mä en kykenis kyllä enää mun esikoista kantamaan, kun on jo 8 cm pidempi kuin mä :D

Vierailija
16/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki tavikselle eläkesäästämiseen on, että kun palkka tulee, niin pistää 5% nettopalkasta syrjään ja pistää sen sitten joko oman pankin indeksirahstoihin tai Seligsonin indeksirahastoihin. Harmi, että itsekin tämän liian myöhään tajusin - tää on oppi, jonka olisin toivonut jo kotoa saaneeni. En jaksa uskoa että meille enää kunnon eläkkeitä tullaan saamaan, joten oman selustan turvaaminen on mielestäni tärkeää.

Vierailija
17/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan ne lapsenkantojutut jutut siksi, että olin niin tuore äiti ja ne oli ekoja nettikeskusteluita, mitä kävin.

Mulla syntyi esikoinen 2002 ja olin pitkään yh, vauvapalstalsta oli henkireikä. 2005-2009 kävin tosi harvoin, muutaman kerran vuodessa vaan. 2010 ja 2011 sain perheen kuopukset, niin tuli taas visiteerattua.

Uusperheellisyyteen en ole melkein ikinä löytänyt täältä hyviä vinkkejä, mutta lasten vaatetukseen on tullut poimittua. Paitsi silloin 2000-luvulla oli pitkään se ajatus, ettei lapset tarttis edes toppavaatteita talvella, koska ei ole niin kylmä mitenkään.

Äiti-Mammanen tulee mieleen yhtenä 2004-2005 nikillisenä...

Niin melba eiks sullakin ole uusperhe?

Vierailija
18/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Lepuskissa?

Vierailija
19/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-mammasen muistan ja sen nolon tempauksenkin :D

Joo, meillä kans uusperhe. Siinä olen samaa mieltä, että täällä on aika vähän hyvää juttua uusperheiden arjesta. Jokainen perhe on tietty omanlaisensa, mutta jotenkin täällä korostuu ne ihan ääripäät eli joko on aivan kamalia tapauksia tai vaihtoehtoisesti on sellaisia uusperheitä, joissa exät on kuolleet ja joiden kanssa ei siis tarvitsekaan sopia mistään asioita. Tämmöisiä keskivertouusperheitä (joihin omani luen), joissa asiat suht hyvin lutviutuu, mutta jossa tarvitaan kuitenkin sitä sovittelutaitoa, on yllättävän vähän esillä.

Joo, asun Lepuskissa, olen asunut viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
20/22 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakepaino?