Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet ihmiset ottavat ensin korin käteen ja vasta sitten käsidesiä?

Vierailija
05.11.2020 |

Tässä viimeisinä viikkoina, kun olen jonkun/joidenkin jälkeen tullut sisään kauppaan, melkein kaikki ovat tehneet näin. Teetkö sinä niin? Koska sillähän ei ole mitään merkitystä käyttää sitä käsidesiä, kun olet jo kontaminoinut kahvan likaisella kädelläsi, jonka sitten desinfioit, jonka jälkeen taas likaat sen koskemalla likaiseen kahvaan. Sanotaan nyt vielä, etten ole mikään koronahörhö, en käytä sitä käsidesiäkään, kuin korkeintaan julkisista kulkuvälineistä tulon jälkeen kauppaan mennessä tai ruokalaan mennessä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina desinfiointi pyyhkeitä mukana taskussa. Pyyhin sillä kärryn työntöaisan. Sitte käsidesit käteen. Toki tuotteissa voi olla koronaa mutta todennäköisesti siihen työntöaisan/korinkahvaan on koskenut pikkusen enemmän porukkaa ku siihen yhteen muropakettiin.

Ihanteellista olis desinfioida omat kädet ennenku koskee koriin/kärryyn. Jos kaikki tekee niin eikä välissä hinkkaa naamaansa ei koreissa tai kärryissä pitäisi olla koronaa.

Vierailija
42/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käsidesi sovellu korin kantokahvan desinfiointiin. Käsissä desi imeyty ihoon, mutta korin muovisessa kahvassa se jää siihen pinnalle tehden sen tahmeaksi, jolloin pöpöt tarttuvat siihen entistä hanakammin.

Mitkä pöpöt siihen siinä ostosreissulla tarttuvat, kun se kori on minun kädessä? Ei kai sitä koria välillä anneta jonkun toisen käteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kädet ennen ja jälkeen kaupassa käynnin.

Vierailija
44/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tyhjänpäiväistä ole siihen koriin tarttumisenkaan jälkeen. Tuolla logiikalla käsien puhdistaminen on aina tyhjänpäiväistä. Kaupassa kosken ennen desinfiointia ja sen jälkeen myös esimerkiksi puhelimeeni, jossa minulla on kauppalista. Kontaminoituneen puhelimen koskemisen jälkeen kosken myös vaikkapa kylmäkaapin kahvaan, johon ne pöpöt kontaminoituneesta kädestäni jäävät.

Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaista. Mikrobitonta ympäristöä ei kuitenkaan saavuta, eikä se ole tarpeellistakaan.

Eli tuolla logiikalla sä kävelet eka kämppään sisään kurasilla kengillä, jonka jälkeen peset vasta kengät, astelet sitte puhtailla kengillä taas kurasella lattialla? Kyllä mä aika tyhjänpäiväsenä tämänkaltaista toimintaa pidän. Ja kuten tuota puhelimen lääpintää kesken kauppareissua, ellet sitten sitäkin desinfioi ennen kauppaan menoa. Nimenomaan ei pidä asiasta liian monimutkaista, kuten nyt on tämän hässäkön tiimoilla tehty. Mikrobitonta ympäristöä ei voi saavuttaa, joten miksi hässäkkä? ap

Jos se logistinen järjestely ei mahdollista muuta etenemistapaa, niin noinhan se menee. Jos kenkien pesu onnistuu vasta toisella puolen huonetta ja se huone on muutenkin jo kurainen, niin eipä siinä muu auta. 

Miten sinä siis ajattelet, että toimitaan, kun lähdetään kotoa sen desinfioidun puhelimen kanssa ja kun olet päässyt kauppaan, olet jo koskenut siihen käsidesipulloon, ostoskorin kahvaan, hedelmävaakaan ja maitokaapin oveen. Miten sinä siis tarkistat sen puhelimessasi olevan ostoslistan puhtailla desinfioiduilla käsillä? 

ohis

Vierailija
45/49 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tyhjänpäiväistä ole siihen koriin tarttumisenkaan jälkeen. Tuolla logiikalla käsien puhdistaminen on aina tyhjänpäiväistä. Kaupassa kosken ennen desinfiointia ja sen jälkeen myös esimerkiksi puhelimeeni, jossa minulla on kauppalista. Kontaminoituneen puhelimen koskemisen jälkeen kosken myös vaikkapa kylmäkaapin kahvaan, johon ne pöpöt kontaminoituneesta kädestäni jäävät.

Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaista. Mikrobitonta ympäristöä ei kuitenkaan saavuta, eikä se ole tarpeellistakaan.

Eli tuolla logiikalla sä kävelet eka kämppään sisään kurasilla kengillä, jonka jälkeen peset vasta kengät, astelet sitte puhtailla kengillä taas kurasella lattialla? Kyllä mä aika tyhjänpäiväsenä tämänkaltaista toimintaa pidän. Ja kuten tuota puhelimen lääpintää kesken kauppareissua, ellet sitten sitäkin desinfioi ennen kauppaan menoa. Nimenomaan ei pidä asiasta liian monimutkaista, kuten nyt on tämän hässäkön tiimoilla tehty. Mikrobitonta ympäristöä ei voi saavuttaa, joten miksi hässäkkä? ap

Melkoinen logiikan nyrjähdys sinulla! Järkevä toimintatapa on ottaa likaiset kengät pois ensimmäiseksi, kun kotiin tulee. Sitten menee pesemään kädet ja vasta sen jälkeen lähtee kuljeksimaan ympäriinsä.

Jos kaupassa välttämättä tarvitsee ostoskorin tai -kärryn, niiden kahvat pitää desinfioida ennen kuin koskee niihin paljain käsin.

Järkevintä on silti kerätä ostoksensa omaan kauppakassiin, jolloin kokonaan välttyy likaisten ostoskorien ja kärryjen käsittelyltä.

Vierailija
46/49 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käsidesi sovellu korin kantokahvan desinfiointiin. Käsissä desi imeyty ihoon, mutta korin muovisessa kahvassa se jää siihen pinnalle tehden sen tahmeaksi, jolloin pöpöt tarttuvat siihen entistä hanakammin.

Mitkä pöpöt siihen siinä ostosreissulla tarttuvat, kun se kori on minun kädessä? Ei kai sitä koria välillä anneta jonkun toisen käteen. 

Koria on käsitellyt moni ennen sinua ja jättänyt käsittelyistään likaa esim. siihen kahvaan. Ne pöpöt saat ostosreissullasi käsiisi ja siitä edelleen elimistöösi.

Vierailija
47/49 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen logiikan nyrjähdys sinulla! Järkevä toimintatapa on ottaa likaiset kengät pois ensimmäiseksi, kun kotiin tulee. Sitten menee pesemään kädet ja vasta sen jälkeen lähtee kuljeksimaan ympäriinsä.

Jos kaupassa välttämättä tarvitsee ostoskorin tai -kärryn, niiden kahvat pitää desinfioida ennen kuin koskee niihin paljain käsin.

Järkevintä on silti kerätä ostoksensa omaan kauppakassiin, jolloin kokonaan välttyy likaisten ostoskorien ja kärryjen käsittelyltä.

Luetun ymmärtäminen.

Vierailija
48/49 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä käsidesiä pitää ottaa? Mä otan pelkän korin.

Vierailija
49/49 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä käsidesiä pitää ottaa? Mä otan pelkän korin.

...jonka kahvasta saat käteesi pöpöt, jotka nuolet sormistasi ja/tai nenää kaivaen istutat limakalvoillesi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi