Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet ihmiset ottavat ensin korin käteen ja vasta sitten käsidesiä?

Vierailija
05.11.2020 |

Tässä viimeisinä viikkoina, kun olen jonkun/joidenkin jälkeen tullut sisään kauppaan, melkein kaikki ovat tehneet näin. Teetkö sinä niin? Koska sillähän ei ole mitään merkitystä käyttää sitä käsidesiä, kun olet jo kontaminoinut kahvan likaisella kädelläsi, jonka sitten desinfioit, jonka jälkeen taas likaat sen koskemalla likaiseen kahvaan. Sanotaan nyt vielä, etten ole mikään koronahörhö, en käytä sitä käsidesiäkään, kuin korkeintaan julkisista kulkuvälineistä tulon jälkeen kauppaan mennessä tai ruokalaan mennessä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kosken mihin vaan paljain käsin ilman desinfioimista. En lähmi kasvojani enkä nuole käsiäni. Pesen ne sitten saippualla kun pääsen kotiin. En koske kuin avaimiini likaisella kädellä, mutta en ajatellut niitäkään alkaa imeä. Oma vikanne jos nuolette joka paikassa kahvoja ja käsiä.

Vierailija
22/49 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tyhjänpäiväistä ole siihen koriin tarttumisenkaan jälkeen. Tuolla logiikalla käsien puhdistaminen on aina tyhjänpäiväistä. Kaupassa kosken ennen desinfiointia ja sen jälkeen myös esimerkiksi puhelimeeni, jossa minulla on kauppalista. Kontaminoituneen puhelimen koskemisen jälkeen kosken myös vaikkapa kylmäkaapin kahvaan, johon ne pöpöt kontaminoituneesta kädestäni jäävät.

Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaista. Mikrobitonta ympäristöä ei kuitenkaan saavuta, eikä se ole tarpeellistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tyhjänpäiväistä ole siihen koriin tarttumisenkaan jälkeen. Tuolla logiikalla käsien puhdistaminen on aina tyhjänpäiväistä. Kaupassa kosken ennen desinfiointia ja sen jälkeen myös esimerkiksi puhelimeeni, jossa minulla on kauppalista. Kontaminoituneen puhelimen koskemisen jälkeen kosken myös vaikkapa kylmäkaapin kahvaan, johon ne pöpöt kontaminoituneesta kädestäni jäävät.

Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaista. Mikrobitonta ympäristöä ei kuitenkaan saavuta, eikä se ole tarpeellistakaan.

Eli tuolla logiikalla sä kävelet eka kämppään sisään kurasilla kengillä, jonka jälkeen peset vasta kengät, astelet sitte puhtailla kengillä taas kurasella lattialla? Kyllä mä aika tyhjänpäiväsenä tämänkaltaista toimintaa pidän. Ja kuten tuota puhelimen lääpintää kesken kauppareissua, ellet sitten sitäkin desinfioi ennen kauppaan menoa. Nimenomaan ei pidä asiasta liian monimutkaista, kuten nyt on tämän hässäkön tiimoilla tehty. Mikrobitonta ympäristöä ei voi saavuttaa, joten miksi hässäkkä? ap

Vierailija
24/49 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/49 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfioikohan työntekijät niitä koreja ennen kuin pistävät takaisin pinoon siihen sisäänmenon kohdalle? Kärryjen kahvoja ei ainakaan kun asiakkaat vie ne itse takaisin eikä jätä kassalle...

Vierailija
26/49 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aikuisten oikeesti kukaan ei luule että ne korien kahvat on steriilejä millään tasolla. :D

Vierailija
27/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Sitä kun ottaa reilusti, niin kädestä leviää kahvaankin desiä.

Itsekin silloin kun yleensä kaupan korin kahvaan paljain käsin tartun, desinfioin se hantaakin käsidesillä. Useimmiten pidän hanskaa siinä kädessä, jolla ostoskoria kannan. Käsineettömällä kädellä kosken ostoksiini.

Vierailija
28/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas kerran! Ei ne korit joo mitään steriilejä ole, mutta sama missä vaiheessa niitä kosketat. Vaikka olet juuri desinfioinut kätesi, ne kontaminoituvat uudestaan heti kun siihen koriin tartut. Joten ihan sama kummin päin teet. Jos otat korin ensin, kädet kontaminoituu, mutta sittenhän menet suoraan käsidesi pisteelle ja desinfioit kätesi. Ja sen jälkeen tartut taas siihen likaiseen koriin. Oleellisempaa on että kaupasta lähtiessäsi desinfioit kädet, etkä enää koskettele mitään. Kotona peset kunnolla saippualla.

Vierailija
29/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma liukkari mukana.

Vierailija
30/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan korin käsivarrelle, siinä se on koko kauppareissun ajan eli en käpälöi koria. Joutuuhan sitäpaitsi kärrytkin ottamaan ensin, ne on jopa kaupan ulkopuolella ja käsidesi sisäpuolella, mitä noista koreista nyt vauhkoamaan.

Vierailija
31/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullapas on oma kori mukana😁

Niin on minullakin😄.

Minä olen kyllä ihmetellyt, ettei koronan aikaan ihmiset enemmän käytä omia...

Vierailija
32/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään käsidesejä missään. Ei ole muutenkaan ollut tapana työntää sormia silmiin, sieraimiin tai suuhun.

Vierailija
33/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taisin joskus viime keväänä käyttää kaupassa käsidesiä pari kertaa. Kotiin ei olla missään vaiheessa hankittukaan. Joten yksi lysti missä ne putelit on.

Sitäpaitsi käytän kärryjä, en koria 😋

Vierailija
34/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ostoskorit ovat ennen käsidesipistettä.

Minä muuten menen kauppaan aina aamulla heti kun se aukeaa ja valitsen jostakin perältä korin joka on varmasti ollut yön lepäämässä ja mahdolliset korona-pövöt ovat jo kuolleet.

”Pövöt”

Savolaeset sanovat hivukset, niin miksei sitten myös pövöt? Oikeastaan aika hauska tuo pövöt-sana!

Vierailija
35/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa jos vetokärryt olisivat kaupassa joskus puhtaana, nyt on vain korit vähän puhtaampia, mutta ihmisten sorminivelet eivät tykkää painavan kantamisesta.

Vierailija
36/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan sovituskopissako sitä käytät?

Vierailija
37/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan sovituskopissako sitä käytät?

Ruokakaupoissa harvemmin on sovituskoppeja. Näin ohiksena tuli vaan mieleen.

Vierailija
38/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan korin kahvasta, heitän sen käsivarrelle ja desinfioin käden, jolla koskin kahvaan. Tietwnkin! En koske enää siihen kahvaan, kun kerään tavaroita.

Vierailija
39/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa säätää. Jos desi on sijoitettu siten että se tulee korien jälkeen, niin otan korin eka. Jos toisinpäin, otan korin vikana.

Oleellisempana pidän sitä etten lääpi naamaani kauppareissuilla ym vastaavilla ja säännöllinen käsienpesu/desinfiointi. Ei se mahdollinen virus hyppää kädestä hengitysteihin tai silmiin ym jos säännöllisesti pesen kädet enkä lääpi kaikkea. Kosken vain niihin tuotteisiin mitä ostan. Kahvat ym vastaavat henkilökunta desinfioi usein. Joten sillä otanko korin eka vai vika ei muillekaan sen kummempaa vaaraa tule - etenkään jos toimivat kuten itse: usein käsien pesua ja turha naaman lääpintä pois.

Turha panikoida ja olla vainoharhanen koronankaan kanssa. 

Vierailija
40/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesin pitää olla valvotusti myymälän sisällä, koska hörhöt varastavat niitä ja ryyppävät sisällön. Moni myymälä pitää koreja ja kärryjä lähempänä ovea, koska myymälät on suunniteltu ennen koronahysteriaa, eikä niille ole muuta paikkaa. t. kaupan-täti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme